Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zwarte bonen luis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zwarte bonen luis

    Korting op 420shop
    Om het feest compleet te maken heb ik naast 2 planten met toprot en meeldauw, in mijn enige goede plant nu zwarte bonen luis ontdekt. Opzich zou de plant om kunnen maar een had gehoopt op een weekje langer.

    En als die omgaat wat kan ik er meedoen om die beestjes er uit te krijgen?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Stofzuiger, douche.

    Comment


      #3
      Met de tuin slang er op een ze er dan afspuiten
      God was never on your side..

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Dat zou ik zelf nu in deze tijd niet meer durven, hartje zomer prima maar met dit kut weer vindt ik dat wat spannend

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Skanti View Post
      En als die omgaat wat kan ik er meedoen om die beestjes er uit te krijgen?
      Onze sperziebonen zaten er mee onder. Misschien hadden ze het daar zo druk mee dat ze niet aan de hennep zijn toegekomen

      Zitten ze overal? Indien alleen op de waaier bladeren dan knip je die toch weg. Op zich zouden de buds/bloemen weinig tot geen last van luis moeten hebben. Om vraat en aantasting te voorkomen stopt de plant de trichomen vol met terpenen en cannabinoïden. Helpt uiteraard alleen Indien de natuur haar werk goed doet, maar ja, de natuur staat op omvallen. Dat weet tegenwoordig een kind.

      Verder ben ik benieuwd of dat afspuiten efficiënt helpt. De luis maakt een nogal kleverige omgeving aan (overtollige suikers) en hennepblad is ook behoorlijk kleverig...

      Comment


        #5
        De bladeren heb ik uiteraard al weg geknipt, maar ze zitten ook in enkele buds. Het leek me handig om even advies te vragen voordat ik die ook weg knip, wellicht voor niks.

        Comment


          #6
          Ik zou nu al het blad wegknippen waar je luis op ziet als je nog een week of twee wilt.

          Maar na het oogsten zou ik ze nat knippen en dan meteen spoelen in een bak water en dit enige keren met schoon water telkens herhalen.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • Skanti
            Skanti commented
            Editing a comment
            Wat bedoel je precies met nat knippen?

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Dus niet eerst drogen maar meteen knippen en dan spoelen daarna drogen.

          • Skanti
            Skanti commented
            Editing a comment
            Duidelijk
        Bezig...
        X