Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • justforfun
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2010
    • 553

    #16
    Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

    @ HJM

    Ik heb hem gelijk besteld, haha. Ga zwarte wiet kweken.

    @ Monty

    Tsja..... je maakt er weer een hele studie van. Interessant, alleen voor dit topic een beetje overtrokken misschien. Maar ik wist niet dat het bestond, dus weer wat geleerd.

    @ Blani

    Inderdaad denk ik dat je blaadje voor blaadje moet pakken. Maar omdat ik maar een paar planten heb is dat wel te doen. Het grote voordeel is dat je niet snel iets overslaat op deze manier. En ik denk dat alle stadia van het beestje bezwijkt op deze wijze.

    Eerst goed bevochtigen aan de buitenzijde en dan volledig onder stroom zetten. Ik denk dat de eitjes het dank ook begeven. En volgens mij is het voordeel van eerst de plant natmaken dat de stroom over het blad gaat (door het water dat erop ligt), in plaats van erdoorheen (wat de cellen beschadigd volgens Monty).

    Wordt een flauwekul iets wellicht toch iets moois.

    Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment

    • Xtreme
      Banned
      • Jul 2009
      • 4271

      #17
      Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

      Ik vermoed niet dat veel insecten hinder zullen ondervinden van een plant waar spanning op staat. Wij mensen kunnen zonder gevaar aan de plusdraad van de bovenleiding van de trein gaan hangen. Dan staan we onder de zelfde spanning als de plusdraad. Net als de meeuwen die op de draad zitten gaan we er niet aan dood: we merken niet eens dat we onder spanning staan. Pas als we tegelijkertijd massa maken, dus met de nuldraad of de aarde in aanraking komen krijgen we een hoeveelheid Ampères te verduren.
      Hierop bestaat wel een uitzondering: als je onder uitermate hoge spanning staat en je bent in de buurt van de nuldraad of de aarde kan er een vlamboog ontstaan: dan word je geroosterd.
      Ik vermoed tevens dat ingeval zowel de plus- als de nuldraad op de plant wordt aangesloten de stroom niet van plus naar nul gaat lopen, maar plus naar de aarde. Stroom zoekt de weg van de minste weerstand: de stroom gaat dan niet via de stam naar het kleine nuldraadje, maar via de stam naar de wortels/aarde.
      Misschien leent dit zich voor een proef:
      plus aan de onderkant en nul aan de bovenkant van de stam: gaat de stroom van plus naar de grond of via de stam naar nul;
      plus aan de bovenkant en min aan de onderkant van de stam: gaat de stroom van plus naar nul of wordt de nul overgeslagen en gaat de plus naar de grond.
      Wel reserve zekeringen bij de hand houden uiteraard.
      Last edited by Xtreme; 30 November 2011, 09:35.

      Comment

      • Bubba J
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2010
        • 2376

        #18
        Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

        DC stroom ipv AC stroom?
        sigpic

        Comment

        • justforfun
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Dec 2010
          • 553

          #19
          Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

          ??????
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

          Comment

          • moreweed
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Dec 2009
            • 5939

            #20
            Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

            even met een AED erover heen bedoel je ? lol
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment

            • justforfun
              Junior Grower
              MemberLucky Member
              • Dec 2010
              • 553

              #21
              Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

              Wellicht ook een tip voor je smartphone, luisteren ze je gelijk niet meer af.
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

              Comment

              Bezig...