Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

    @ HJM

    Ik heb hem gelijk besteld, haha. Ga zwarte wiet kweken.

    @ Monty

    Tsja..... je maakt er weer een hele studie van. Interessant, alleen voor dit topic een beetje overtrokken misschien. Maar ik wist niet dat het bestond, dus weer wat geleerd.

    @ Blani

    Inderdaad denk ik dat je blaadje voor blaadje moet pakken. Maar omdat ik maar een paar planten heb is dat wel te doen. Het grote voordeel is dat je niet snel iets overslaat op deze manier. En ik denk dat alle stadia van het beestje bezwijkt op deze wijze.

    Eerst goed bevochtigen aan de buitenzijde en dan volledig onder stroom zetten. Ik denk dat de eitjes het dank ook begeven. En volgens mij is het voordeel van eerst de plant natmaken dat de stroom over het blad gaat (door het water dat erop ligt), in plaats van erdoorheen (wat de cellen beschadigd volgens Monty).

    Wordt een flauwekul iets wellicht toch iets moois.

    Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      #17
      in de buurt van de nuldraad of de aarde kan er een vlamboog ontstaan: dan word je geroosterd.
      Ik vermoed tevens dat ingeval zowel de plus- als de nuldraad op de plant wordt aangesloten de stroom niet van plus naar nul gaat lopen, maar plus naar de aarde. Stroom zoekt de weg van de minste weerstand: de stroom gaat dan niet via de stam naar het kleine nuldraadje, maar via de stam naar de wortels/aarde.
      Misschien leent dit zich voor een proef:
      plus aan de onderkant en nul aan de bovenkant van de stam: gaat de stroom van plus naar de grond of via de stam naar nul;
      plus aan de bovenkant en min aan de onderkant van de stam: gaat de stroom van plus naar nul of wordt de nul overgeslagen en gaat de plus naar de grond.
      Wel reserve zekeringen bij de hand houden uiteraard.
      Last edited by Xtreme; 30 November 2011, 09:35.

      Comment


        #18
        Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

        DC stroom ipv AC stroom?
        sigpic

        Comment


          #19
          Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

          ??????
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

          Comment


            #20
            Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

            even met een AED erover heen bedoel je ? lol
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Re: Kan de plant tegen stroom? Spint namelijk niet!

              Wellicht ook een tip voor je smartphone, luisteren ze je gelijk niet meer af.
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

              Comment

              Bezig...
              X