Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte wormen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Witte wormen

    Extraatje van $ir_Smoke_Allot uit het draadje Telen op aarde met iR Cheese Amnesia

    Een handige tip

    Vergeet niet dat ook onderaan je potten grote gaten zitten voor de afwatering, daar waar varenrouwmuggen vaak huisvesten. Bedek ook je bed met een laag gewassen zand van een minimum dikte van 5cm anders is het gewoon nutteloos.
    Vochtig en warm is de ideale combi voor de larven, dus je grondje uitdrogen laten helpt ook.
    Eventueel plakstrip voor de mug erbij, alles beter dan die chemische zooi erbij kiepen of niet?

    Comment


      #17
      De potten zitten nu vol met wit zand. Morgen zet ik het knoflookthee in de planten en wat op de blaren. Daarna eens een dag afwachten en daarna (jammergenoeg) de chemische kant bekijken. Wat ik wel kan zeggen is dat ik potgrond met 6 maanden voeding, door de warme dagen van de laatste dagen zijn er nu maden, maar dit kan dan toch ook van andere beesten dan rouwvarenmugen.


      Foto's zijn hier: Heb bij 4 er de naam geschreven (familiefoto) andere 5 (de grotere) zijn Speciaal Queen 1.


      Amnesia Haze

      DSC_0161.jpg Amnesia Vooraanzicht.jpg

      1 van de Special Queen #1

      DSC_0169.JPG

      Northern Light Automatic
      Nothern Light Automatic.jpg


      OG KUSH

      OG KUSH.jpg OG kush vooraanzicht.jpg

      Purple Haze

      Purple Haze.jpg Purple Haze vooraanzicht.jpg



      Familiefoto (is wel wat warrig)

      DSC_0170.jpg


      Omwille van de verschillende (leef)tijden van de planten kan ik geen kweekverslag maken, je mag me altijd pm'men om te vragen hoe het met de planten staat.
      Last edited by TheWolf; 20 August 2012, 12:55.

      Comment


        #18
        Re: Witte wormen

        De duur van het larvestadium (varenrouw) varieert van 15-30 dagen, dus ik denk dat je in 1 dag geen verbetering kunt zien.....
        Zolang je de grond afgedekt hebt, de grond zo droog mogelijk houdt en je geen verslechtering aan je planten ziet qua groei en uiterlijk verschijn, zou ik wachten met chemische troep.





        NB.
        Geef ik je ook een huishoudelijke link mee, als je die ff wilt meenemen: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sten-en-quoten

        Comment


          #19
          Re: Witte wormen

          Het lookwater is op de blaren gespoten en de rest in de potten gegoten, heb ook nog even foto's erbij gezet (zie vorige foto's). Heb ook een soort "biologische insecticide gekocht genaamd Conserve van Ediadux. Zal er nog even mee wachten.

          Comment


            #20
            Re: Witte wormen

            wij hebben nematoden met succes ingezet zag zwart van die rotmugjes nu nog een verdwaalde enkeling die rondvliegt op zoek naar zijn familie
            ik ben er toch echt op tegen chemische troep in te zetten op de plantje's
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment


              #21
              Re: Witte wormen

              Wat gebeurt er met de nematoden nadat ze alle muggen hebben opgegeten?

              Comment


                #22
                Re: Witte wormen

                ze eten alleen de larven want ze zitten in de grond geen uitkomen van nieuwe larven = geen nieuwe muggen
                ik heb ze niet weer gezien ik denk dat door het gebrek aan voedsel dat ze ook gewoon uitsterven
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #23
                  Re: Witte wormen

                  Redelijk goed nieuws iedereen! Ik heb bij 1 plant (waar ik de meeste maden in vond) er eens uit de pot gehaald en heel voorzichtig tot aan de wortels te kunnen gaan. Ik heb geen enkele maar ook geen enkele larf in de grond. De wortels zijn ook niet echt geraakt door de grond te bekijken. Hoop dat het zo blijft!

                  Nu eens leren hoe ik moet scroggen want die kleine zullen niet meer op tijd gaan klaar zijn. Nogmaals bedankt voor de hulp en tips!

                  Comment


                    #24
                    Re: Witte wormen

                    Update: Ik ga ze vandaag terug water geven, nu zullen die maden wel niet meer leven (als er nog zouden in zitten).

                    Comment

                    Bezig...
                    X