Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

    Dat komt dan door de koolzaadolie en uitvloeier.

    Dat verstopt de huidmondjes waardoor de spint stikt.
    Ecostyle had vroeger pure pyrethrinen (Spruzit) maar nu lichten ze de boel op met koolzaad olie die ik in Duitsland koop voor €1,15 /ltr.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #17
      Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

      11 eurie kost dat flessie.. daar kom ik persoonlijk niet voor in duitsland.. maar t helpt dus blijkbaar wel... enig idee of dit de toppen aantast..
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #18
        Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

        Verkoop adressen ga ik niet na zoeken.

        De verkooppunten van Kopperst staan op hun site.
        Ook Biobest heeft een verkoopsite en links naar hun distributeurs.

        Welke growshops als distributeur functioneren weet ik niet.

        Waar ik wel op wil wijzen, is dat je Pyrethrinen hebt gebruikt en dat je even moet wachten met het uitzetten van eventuele roofmijt.
        Persoonlijk zou ik je aanraden, de tent even vochtiger te houden en een paar dagen na je eerste bespuiting ze alsnog de doodsklap te geven met bayer Masai.

        Spint moet je uitmoorden, ga er maar vrijwel 100% zeker van uit, dat als enige spintjes het overleefd hebben, dat deze nu resistent zijn tegen Pyrethrinen/raapzaadolie
        Last edited by Escargot; 5 February 2014, 20:41.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #19
          Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

          Bij deze nog enkele foto's van een afgebloeide nl met spint :
          DSC03155.jpgDSC03160.jpgDSC03173.jpg

          Jullie zien het zelf... dit zijn weer enkel 20 grammen die niet meer rookbaar zijn en waar we ice o lator van gaan maken, echte horror!
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            #20
            Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

            Bestrijdingsmiddel (of verdrijvingsmiddel) Neem olie.

            Het werkt bij mij goed. Neemolie moet je via de plantenspuit aanbrengen op je planten. Met een dosering van 4ml neemolie op 1 liter water.
            Het probleem is dat als je je neemolie heb gekregen dat het niet mengt met water. Neemolie is namelijk hydrofoob.
            Had ik van de voren kunnen weten ja, omdat het wel neemOLIE is. Maarja weet ik veel hoe ik die neemolie aantref als ik het bestel. Het is trouwens een vrij dik geel mengseltje.

            Om het te laten mengen met water moet je een emulgator hebben. Ik heb dus een paar drupjes zeep gebruikt, dat werkt ook, maar niet perfect.
            Om je bestrijdingsmiddel helemaal biologisch te houden zul je een emulgator erbij moeten bestellen. Dit wordt niet vermeld in de productomschrijving van neemolie.

            Dergelijke emulgators zijn: Rimulgan of Disp'arome. Ik heb mijn neemolie hier vandaan. Het voordeel van die site is dat daar ook Disp'arome te krijgen is. Direct mee bestellen dus.
            Anders kost het je 2x verzendkosten van 6 euro en das best zonde.

            Comment


              #21
              Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

              'Minder' leuk maar mooi topic Escargot.
              Leerzaam, dat met die verschillende fase's en mijten wist ik zelfs nog niet,
              bedankt, ookal hopen we allemaal dat we er niks mee te maken krijgen!
              Grts

              Comment


                #22
                Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

                Is het correct dat er geen middel is tegen spint tijdens de (laatste) fase van de bloei?
                Het verdampen van neem olie misschien als dit al voldoende werking zou hebben op die beesten?
                Of is alles dan verloren (voorlopig enkel een eerste beestje waargenomen, geen webben nog niet gezien.. morgen nog eens extra controleren)
                De luchtvochtigheid voer ik ondertussen al op naar 65..
                Snel oogsten misschien? (ik zit namelijk slechts 'dagen' van de oogst af)
                Grtz
                Last edited by FV8; 15 August 2014, 21:24.

                Comment


                  #23
                  Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

                  Een hoge LV is ook niet erg handig tijdens de laatste fase van de bloei.
                  Je kunt zwavel verdampen, maar als het -zoals je zegt- nog een paar dagen is, zou ik me er niet druk om maken.
                  Evt. kun je er een paar takken van eerder geoogste planten overheen zetten, dan kruipt de spint daar in.

                  Als je de hele planten op z'n kop hangt met drogen kruipen ze ook uit de toppen omhoog.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

                    Voorzichtig blaadjes afsoppen met neemoliemengsel ? Succes !
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #25
                      Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

                      OK thx voor de tips,
                      LV staat terug op 55-60 (om ze hopelijk nog wat minder actief te houden, en toch geen andere dingen te veroorzaken)
                      Voorlopig geen webben te zien of andere activiteiten.
                      met de neemolie ga ik voorzichtig zijn maar ik ga die wel preventief gebruiken in de toekomst tot net aan het begin van de bloei,
                      en die zwavel lijkt me ook wel altijd handig om in de buurt te hebben om tijdens de bloeiperiode eventueel te troubleshooten.

                      Ik denk dat ik zsm ga oogsten en de planten op z'n kop hangen en hopelijk zoeken ze dan andere oorden op dan de drogende planten
                      (eerder geoogste planten of iets dergelijks heb ik namelijk niet bij de hand)

                      Moesten er nog dingen zijn waarmee ik in deze situatie tijdens het drogen wat meer rekening moet gaan houden dan hoor ik die graag.

                      Comment


                        #26
                        Re: Spint, hoe kom ik er aan en hoe kom ik er er weer vanaf....

                        zeer goede topic en mooi uitgebreid. Het enige waar ik het hier niet echt op vindt is bij buitenkweek. Spint komt nml ook op buitenkweek en daar vind ik het wel belangrijk om bij te voegen dat als je buiten kweekt look plantjes dichtbij uw potten of in volle grond kan je zelf look planten zetten rond de planten. Spint heeft namelijk ook een grote hekel aan lookgeur. Zoals je al zei ook roofmijt maar ook bepaalde roofwantsen of gaasvliegen. Zelf heb ik ook gemerkt dat volwassen lieveheersbeestjes deze ook opeten.
                        download.jpg

                        deze eten spint op.
                        download (1).jpg
                        niet deze want die eten uw plant op.

                        ook kan je dan spint biologisch bestrijden met Pyretrum. dat is een concentraat van een tropische soort madelief.
                        Wel opletten hiermee want dit dood ook al de rest.
                        het enige dat moet gedaan worden is onder het blad bespuiten en na 5 minuten zijn ze allemaal dood.
                        Dit is een contact bestrijder. Dit wil dus zeggen dat bij contact van dit product het beestjes verdoofd wordt en dood gaat dus kunnen ze dan ook niet gaan lopen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X