Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

    Er liggen namelijk mini luizen op het blad met al vleugels erop. Dus zr komen niet uit eieren die in de grond zitten. Ze zitten ook graag in de oksels van de plant. Past ook echt bij de omschrijving van de zwarte bonenluis

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    Comment


      #17
      Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

      Nope, die foto's dat is een vliegende luis !

      Het lichaam van een varenrouwmug is veel slanker aan het eind.

      Luizen zitten ook echt op/onder de plant te zuigen.
      Varenrouwmug zit meer in de buurt van de aarde omdat het daar eitjes in legt.

      Maar dat grote gat komt niet van luizen. Daar zal iets anders hebben zitten eten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

        Ok bedankt. Ik ga biologische middelen gebruiken om de luizen te bestrijden :
        Elke dag verse bananenschil neerleggen om te lokken.
        water, Knoflook, zeep of brandnetel om te verjagen. En dat gat zal wel een slakje zijn. Goed blijven inspecteren dus.
        Bedankt iedereen voor de info!

        Ik ben overigens een kweekverslag gestart over de twee planten. Mocht iemand nog interesse hebben.

        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35606

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

        Comment


          #19
          Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

          Kan je mij ook wat info geven over wat je uit eindelijk hebt gebruikt want ik hb denk ik t zelfde probleem kleine zwarte vliegjes die aan me blad zuigt lijkt wel en kan ik t gwn bij action of een bloemewinkeltje want intratuin is een beetje te ver voor nu

          Comment


            #20
            Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

            Knoflook werkte niet kwamen zelf ook gewone vliegen opaf. Volgende dag goef afgespoten met water en beetje zeepsop. Helemaal schoon volgende ochtend nog steeds schoon.

            Comment


              #21
              Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

              Dus gwn goedkope dreft van de albert met water is al genoeg ? En dan hoeveel ongeveer ? 1L water paar druppels dreft of thnx voor de snelle reply trouwens

              Comment


                #22
                Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                Paar druppels Dreft kan . Ik zelf gebruik dan liever groene zeep. een mespuntje op een liter. Hoe kouder het water hoe beter je ze bestrijd.

                Comment


                  #23
                  Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                  Thnx flintstoned

                  Is t dn ook de bedoeling om t flink te schudden of juist niet ivm schuim. En hoe hou ik t uit me aarde want ik denk niet dat t gezond is voor me wortels of is t niet echt schadelijk

                  Comment


                    #24
                    Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                    De zeep zorgt ervoor dat de oppervlaktespanning van waterdruppels wordt doorbroken. Hierdoor komen er geen druppels op je blad en de luizen maar een waterfilm. Je vernevelde water vloeit dus over de luizen en over je blad uit in een dunne laag. Je sproeit zolang tot je blad begint te druppen. Als er wat druppels in je pot vallen dan is dit geen ramp. De zeep schaad je plant niet echt. Je zou natuurlijk ook die pot met een opengeknipte plastic zak kunnen afschermen. Of een plastic bord inknippen of zoiets.

                    Sommige doen bij het koude zeepwater nog een scheut spiritus. Dit werkt zeker ook maar ik zelf vind het niet nodig voor de zwarte bonen luis. Die bestrijd je met enkel koud zeepwater ook.

                    Comment


                      #25
                      Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                      Bedankt voor je duidelijke uitleg flintstoned i appreciate it

                      Comment


                        #26
                        Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                        Trouwens nog een een vraagje is t slim om t ook onder je blad te spuiten?

                        Comment


                          #27
                          Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                          Je moet juist ook onder de balderen spuiten, want daar zitten de insecten.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #28
                            Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
                            Je moet juist ook onder de balderen spuiten, want daar zitten de insecten.
                            Moet er ook op de ph gelet worden

                            Comment


                              #29
                              Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                              Ik doe dat geoon met koud kraanwater, zo uit de kraan en wat groene zeep. het is geen voeding die de plant opneemt dus aanzuren zie ik niet zo zitten.

                              Comment


                                #30
                                Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                                Jow thnx flintstoned echt hulpzaam

                                Comment

                                Bezig...
                                X