Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Drie weken geleden begonnen met de buitenkweek.
    Eerst de twee zaadjes laten ontkiemen in de vensterbank ieder in een plantenbak toen ze 10cm groot waren heb ik ze in de een lekkere grote plantenbak met 110 ltr potgrond gezet. Geen ideale medium maar hoop toch dat zij het gaan doen. Ze zijn inmiddels al aardig gegroeid maar helaas zitten er kleine zwarte vliegjes op. Soms ook groene. Ik heb wat closeup foto's gemaakt van de zwarte vliegjes en de zwarte puntjes (eitjes). Ik heb zelfs een klein spinnetje gevonden aan de onderkant van het blad.
    Weet iemand wat dit voor beestjes zijn?
    Alvast bedankt.

    Dirk

    IMG-20140627-WA0000.jpg

    #2
    Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

    er zijn ondertussen de laaste 3 weken zo een tientallen topics gemaakt met dit onderwerp.

    een beetje zoeken is niet lastig toch
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

      Dat spinnetje probeert die vliegjes te vangen, die lust-ie graag.

      spin not-equal-sign.png spint

      Ahja, voor de rest, zat topics waar je dit kan vinden hier. (behalve over dat mestvliegje misschien)
      Last edited by QnQ; 27 June 2014, 13:13.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

        Ik heb al veel topics gelezen, maar ik moet zeggen dat het toch lastig is al die rare beestjes te onderscheiden.
        Ik ben begonnen met een biologische en algemene aanpak.
        Ik heb een knoflook in stukken gesneden in rondom de plant in de grond gelegd.
        Na een enkele dagen moet ik zeggen dat na de dagelijkse verwijdering van de beestjes er steeds minder terug komen.
        Ik denk dat ik nog preventief wat knoflookwater ga bespuiten op de bladeren en hoop dat ze dan toch liever een andere plant gaan zoeken.
        Spinnetjes niet meer gezien, alleen nog een groen vlieg beest. Hoop dat de knooflook water daar ook tegen helpt.
        Alvast bedankt voor de reacties.

        Comment


          #5
          Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

          Ik zie de varenrouwmug, de komkommerspin, een kevertje en schildluisjes.

          Comment


            #6
            Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

            Varenrouwmug ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

              Naja vanuit de foto lijkt het erop. Je zou een closeup van de vleugel moeten zien voor een correcte determinatie.varenrouwmug-3.jpg

              Comment


                #8
                Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                die eerste ? Ik dacht eigenlijk dat dat luizen waren.
                Mgoe, mugjes kan ook.

                't zijn een hoop soorten op 1 plantje.
                Er zullen weinig andere plantjes direct in de buurt staan denk ik.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                  Links boven lijkt idd een gevleugelde zwarte bonenluis.

                  die andere twee lijken me toch varenrouwmugjes. Maarja niet zoon duidelijke foto.

                  Comment


                    #10
                    Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                    De bovenste is ind luis

                    Comment


                      #11
                      Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                      varenrouwmuggen hebben duidelijk antennes, die hadden op de foto te zien moeten zijn, want ze zijn zo dik als de poten. En een muggen-achterlichaam (gesegmenteerd en langwerpig). En geen vleugels die helemaal over elkaar vallen wanneer ze stilzitten. Dit zijn gewoon fruitvliegen of vliegen van een ander soort (zijn er meer dan 3000 dus succes met uitzoeken welke ). Maar absoluut geen varenrouwmuggen, dat kan ik jullie verzekeren. Ik heb er nog duizenden liggen in mijn schimmelkweekbak namelijk.

                      sciaridae.jpg

                      Maar er is een duidelijke beestjes afdeling. Als het daar niet tussen zit, dan is het niet schadelijk.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                        Ik heb nieuwe foto's gemaakt zodat de vleugels goed te zien zijn.
                        Het is voornamelijk dit beest wat ik steeds zie terug komen.
                        Ik heb er nu een aangevreten blad bij, vraag me af of dit door deze beestjes komen.
                        20140628_195256-1.jpg20140628_195125-1.jpg20140628_195332-1.jpg20140628_195430-1.jpggat.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                          De foto's die je hebt gemaakt zijn varenrouwmuggen
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

                          Comment


                            #14
                            Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                            Lijkt idd de varenrauwmug. Deze mug vreet zelf niet aan je bladeren maar legt eieren in je grond. De larven die daar dan uitkomen vreten dood plantmateriaal maar knagen ook aan je wortelmutsjes van je haarwortels. De mug zelf is dus niet schadelijk wel de larven ervan.
                            https://www.google.nl/search?q=larve...iw=853&bih=529
                            Last edited by FlintStoned; 30 June 2014, 16:36.

                            Comment


                              #15
                              Re: Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

                              Ik heb de foto's ook bekeken van de zwarte bonenluis zoals eerder aangegeven en die lijkt er toch het meest op. Die varenrauwmug heeft die verdikking op zijn vleugels aan de andere kant zitten. Tevens is het blad aangevreten en past ook beter bij een luis. Of heb ik dat toch fout?

                              Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X