Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • noordlicht
    Senior Stoner
    Member
    • May 2014
    • 47

    #1

    Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

    Korting op 420shop
    Edit > closed account
    Last edited by noordlicht; 3 September 2014, 21:45.
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

    Foto 8 lijkt schade van de groene stinkwants de rest lijkt van slakken te komen. Beide komen en gaan.

    Comment

    • noordlicht
      Senior Stoner
      Member
      • May 2014
      • 47

      #3
      Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

      Edit > closed account
      Last edited by noordlicht; 3 September 2014, 21:45.

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #4
        Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

        De stinkwants komt en gaat die woont niet op je plant maar is een voorbijkomer. Ik zou daar niet voor gaan spuiten. Rupsen kan ook maar die vind je doorgaans na beetje zoekwerk wel op de plant. Vaak verraden de poepkorrels waar de rups ongeveer zit. Een slak komt vaak in de vroege ochtend en is allang weer verdwenen als jij opstaat. Segrijnslakken kunnen tot een serieuze plaag uitgroeien. Zet eens een bierval dan kun je zien of er nog veel slakken in de buurt zitten. Best gebruik je zoet donker bier.
        slakken-bestrijden-tuin.jpg

        De schaarse zon zal zeker de groei niet positief beinvloeden maar dit weerbeeld is nu eenmaal normaal op onze 52ste breedtegraat.
        Last edited by FlintStoned; 23 August 2014, 14:15.

        Comment

        • noordlicht
          Senior Stoner
          Member
          • May 2014
          • 47

          #5
          Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

          Edit > closed account
          Last edited by noordlicht; 3 September 2014, 21:46.

          Comment

          • Gps
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 1988

            #6
            Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned

            De schaarse zon zal zeker de groei niet positief beinvloeden maar dit weerbeeld is nu eenmaal normaal op onze 52ste breedtegraat.
            Het is hier in Amsterdam nou niet bepaald normaal zomers weer.
            Veel minder uren zon als gemiddeld, en veel meer regen als gemiddeld.

            Het is hier nu al een week of drie nog geen dag droog geweest.

            Julie en augustus zitten in de top drie van natste maanden sinds 1906 of zo iets.
            Lets not criticize but legalize

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

              Ja dat klopt zover natuurlijk wel. Ik bedoel enkel dat het op de 52ste breedtegraad nu eenmaal geen ideaal climaat is voor buitenkweekjes en je er dus rekening mee moet houden dat het ook tegen kan zitten kwa zonuren. Strainkeuze is alvast redelijk belangrijk in ons klimaat.

              Comment

              • JohnnyHaze
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2012
                • 912

                #8
                Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

                mn heribei's zijn ook veel later in de bloei gegaan als jaren ervoor, als het nou nog even een maandje lekker weer blijft en vooral droog , ik denk dat ik maar eens iedere avond een schietgebedje ga doen
                Ze moesten eigenlijk een plaat verzinnen waar geen enkel ongedierte overheen kan die je onder je plant zet zodat kruipende insecten er niet bij kunnen, iemand een idee of bestaat dit al?

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #9
                  Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

                  je zou een plaat kunnen beplakken met signaalkaarten of vangstrips.
                  b_1993.jpg

                  Comment

                  Bezig...