Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

    Korting op 420shop
    Edit > closed account
    Last edited by noordlicht; 3 September 2014, 21:45.

    #2
    Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

    Foto 8 lijkt schade van de groene stinkwants de rest lijkt van slakken te komen. Beide komen en gaan.

    Comment


      #3
      Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

      Edit > closed account
      Last edited by noordlicht; 3 September 2014, 21:45.

      Comment


        #4
        Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

        De stinkwants komt en gaat die woont niet op je plant maar is een voorbijkomer. Ik zou daar niet voor gaan spuiten. Rupsen kan ook maar die vind je doorgaans na beetje zoekwerk wel op de plant. Vaak verraden de poepkorrels waar de rups ongeveer zit. Een slak komt vaak in de vroege ochtend en is allang weer verdwenen als jij opstaat. Segrijnslakken kunnen tot een serieuze plaag uitgroeien. Zet eens een bierval dan kun je zien of er nog veel slakken in de buurt zitten. Best gebruik je zoet donker bier.
        slakken-bestrijden-tuin.jpg

        De schaarse zon zal zeker de groei niet positief beinvloeden maar dit weerbeeld is nu eenmaal normaal op onze 52ste breedtegraat.
        Last edited by FlintStoned; 23 August 2014, 14:15.

        Comment


          #5
          Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

          Edit > closed account
          Last edited by noordlicht; 3 September 2014, 21:46.

          Comment


            #6
            Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post

            De schaarse zon zal zeker de groei niet positief beinvloeden maar dit weerbeeld is nu eenmaal normaal op onze 52ste breedtegraat.
            Het is hier in Amsterdam nou niet bepaald normaal zomers weer.
            Veel minder uren zon als gemiddeld, en veel meer regen als gemiddeld.

            Het is hier nu al een week of drie nog geen dag droog geweest.

            Julie en augustus zitten in de top drie van natste maanden sinds 1906 of zo iets.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #7
              Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

              Ja dat klopt zover natuurlijk wel. Ik bedoel enkel dat het op de 52ste breedtegraad nu eenmaal geen ideaal climaat is voor buitenkweekjes en je er dus rekening mee moet houden dat het ook tegen kan zitten kwa zonuren. Strainkeuze is alvast redelijk belangrijk in ons klimaat.

              http://www.zonuren.nl/nederland.html

              Comment


                #8
                Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

                mn heribei's zijn ook veel later in de bloei gegaan als jaren ervoor, als het nou nog even een maandje lekker weer blijft en vooral droog , ik denk dat ik maar eens iedere avond een schietgebedje ga doen
                Ze moesten eigenlijk een plaat verzinnen waar geen enkel ongedierte overheen kan die je onder je plant zet zodat kruipende insecten er niet bij kunnen, iemand een idee of bestaat dit al?

                Comment


                  #9
                  Re: Ik zie geen beest > maar er hapt iets uit de blaadjes van de planten

                  je zou een plaat kunnen beplakken met signaalkaarten of vangstrips.
                  b_1993.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X