Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint wegblazen met een granaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint wegblazen met een granaat

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Spint wegblazen met een granaat

    Ook met een rookbom zul je de afzuiger 4-5 uur uit moeten zetten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Spint wegblazen met een granaat

      Is dit nou sarcastisch ? ik heb namelijk niet veel ervaring met ongedierte.

      Comment


        #4
        Re: Spint wegblazen met een granaat

        Ja, was een grapje van Q.
        Welk middel heb je gebruikt?
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          #5
          Re: Spint wegblazen met een granaat

          Het was een witte bus zonder etikel. de bus was 1 liter en had een klein handvaatje - 20 ml per 1 l water

          Comment


            #6
            Re: Spint wegblazen met een granaat

            Uhm, nee dat was pure ernst.
            Je hebt het toch over een "gasgranaat" ?
            Da's gewoon zo'n heel ouderwetse rookbom, die gebruikten ze in de jaren 70 al.
            Ze worden tegenwoordig gebruikt om duivenhokken te ontdoen van beestjes.

            Als je al 'middeltjes' van de growshop gebruikt hebt hoop ik dat je precies weet wat het was.
            Growshops delen graag Vertimec uit tegen spint, en da's best een smerig middeltje en mag je zeker niet zonder volledige bescherming spuiten.
            Het is ook verboden voor particulieren, en niet zonder reden.
            Of je dan die wiet nog wil roken is het volgende verhaal.

            Wil je van die spint af, moet je hok leeg en helemaal schoon, en dan nog is de kans vrij groot dat ze er nog zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Spint wegblazen met een granaat

              Dat bestaat Zulke gasbommen maar met de plant zou ik niet doen want zelf een mens mag niet in die rook lopen. die bommen worden gebruikt na een grote mislukte oogst.
              Ze halen dan alles eruit en de vloer wordt eerst grondig geschuurd. Dan wordt die rookbom geplaatst en alles moet afgesloten worden voor 24 uur. Daarna zet je de afzuiging aan weer voor een paar uur en dan pas dan kan je terug binnen en moet je terug alles afschuren en kuisen. Als je een plant hebt is het eenvoudiger om roofmijt te kopen.

              Comment


                #8
                Re: Spint wegblazen met een granaat

                Heb je wel eens overwogen om je planten tijdens of aangrenzend de lichtperiode uit je tent te halen ?

                Dan kun je ten eerste je plant van top tot teen onder de bladeren, op de aarde en de pot behandelen tegen spint
                en ten tweede je hele tent inc. apparatuur (stroom er af en niet zeiknat maken !)grondig schoonmaken en dan desinfecteren.

                Spint vereist een grondige aanpak met veel inzet van de kweker.
                Succes !
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Spint wegblazen met een granaat

                  Helaas mogen deze granaten waarschijnlijk niet meer verkocht worden in NL. Heb er een tijd geleden ook 1 gebruikt. Zelfs als je een aquarium in de kamer hebt naast je hok dan moet je die weghalen. het dood alle levende dieren en zelf moet je ook een gasmasker dragen begreep ik. Resultaat was dat 2uur later mijn hele tent bodem vol lag met trips haha allemaal dood. Deed zijn werk wel, maar dood geen eitjes. Tent gewoon leeghalen en goed schoonboenen met dettol en wat ook goed werkt hoor ik is dit nieuwe middeltje op de markt. https://onlinetopgrowshop.com/nl/hom...ar-1000ml.html iets met peper en knoflook heb ik begrepen, maar weet de formule niet exact.

                  Comment


                    #10
                    Re: Spint wegblazen met een granaat

                    klote beestjes, maar je komt er wel vanaf als je idd grondig te werk gaat! dus lekker poetsen in je tentje en spuiten met biologische middelen het liefst
                    heel veel succes!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                    Comment


                      #11
                      Re: Spint wegblazen met een granaat

                      Misschien kunnen growschops wel nog ergens aan die zaken komen toch

                      Comment


                        #12
                        Re: Spint wegblazen met een granaat

                        DDT kan je ook nog wel aankomen, het is de vraag of je dat wel wil.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Spint wegblazen met een granaat

                          Juist want dit is echt enorm giftig. Zelf voor de persoon die het gebruikt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Spint wegblazen met een granaat

                            Ik zou gewoon flink gaan blowen in die tent. Dit is voor jezelf een stuk minder schadelijk dan die andere troep. Misschien werkt t ook nog.

                            Comment


                              #15
                              Re: Spint wegblazen met een granaat

                              oke. omdat ik er nu wel echt klaar mee ben en jullie reacties eens zo lees ga ik inderdaad alles leeghalen.
                              Helaas zullen er dan 4 weken voor niks zijn geweest maar het is niet anders. Thx voor al het advies

                              PS:

                              Normaal kweek ik uit een zaadje. daar heb ik nooit problemen mee gehad. omdat ik toen 1 keer in tijdsnood kwam had ik een stekje overgenomen.
                              Hier is uiteindelijk voor het eerst het spint ontstaan.

                              Hoe kan dit precies en wat deed ik fout.

                              Comment

                              Bezig...
                              X