Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

nematoden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    nematoden

    Korting op 420shop
    Ik lees vaak dat de nematoden een goede oplossing is voor de varenrouwmug en diens larven. Mijn vraag is wat gebeurt er met die nematoden nadat ze de larven uitgeroeid hebben? Gaan ze zelf dan ook dood door honger of worden het ook weer (enge) beestjes als ze volwassen worden? Lees dat als je ze koopt het er heel veel (miljoenen?) zijn.

    #2
    Re: nematoden

    heb geen idee wat ze doen als de larven op zijn,maar weet wel dat het werkt,en de muggenzelf ken je met een ouderwetsevliegenvanger die je ophangt ook goed vangen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: nematoden

      Ze blijven eten, en vermenigvuldigen tot er niks meer te eten is. Dan gaan ze dood veronderstel ik.
      verslag 1, verslag 2

      Comment


        #4
        Re: nematoden

        Dan kruipen ze uit de potten, op zoek naar menselijk bloed.

        tips:
        -De volgende keer een paar euro meer uitgeven aan een goeie kwaliteit aarde, bij een goeie growshop waar dat niet ergens achter buiten ligt.
        -Er zijn ook andere manieren om van varenrouwmug af te komen, daar zijn al wat topics over.
        -Nematoden kun je bij elke plant in huis en buiten gebruiken. Omdat je zoveel krijgt kun je meteen alles in huis een scheutje geven.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: nematoden

          Ik gebruik alleen de grow mix van plagron bij de BB en cocopeat van ecostyle, niet echt goedkope grond.

          Heb inmiddels de nematoden gebruikt. Leverancier is toevallig 10min rijden van mij dus ze zijn nog lekker vers. Dacht dat je ze niet met het blote oog kon zien maar als ik goed kijk zie ik ze wel degelijk. In ieder geval de grotere. Zijn er ook nogal wat. 50 miljoen volgens de verpakking.

          Ben benieuwd wat het resultaat is anders is het goed organisch materiaal voor de micro organismen in het medium Vraag me af of die 50 miljoen beestjes nu voor extra bemesting zorgt.

          Comment

          Bezig...
          X