Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help laatste week voor de oogst

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help laatste week voor de oogst

    Korting op 420shop
    Help,

    In de kast van een vriend van me zit spint en hij is in de laatste week. Wat is nu nog het verstandigst om te doen.... Spuiten kan niet meer en bestellen van roofmijt duurt waarschijnlijk een week

    Groet en dank

    Fashim

    #2
    Re: Help laatste week vor de oogst: SPINT......

    Spuiten kan best nog wel, sommige middelen kun je zelfs tot een paar uur van je oogst gebruiken.
    Ik weet niet of je spinnenwebben hebt op je toppen, maar die kan je met de stofzuiger verwijderen, en je kunt als je nog maar een week moet, gewoon de bladeren verwijderen en ja, welk middel je wilt gebruiken is aan jou, ik weet niet of ik namen mag noemen ivm reclameregels, maar kop op.
    Ik vind persoonlijk dat de roofmijt minder "werkt"dan spuiten, maar dat is persoonlijk.

    Comment


      #3
      Re: Help laatste week vor de oogst: SPINT......

      correctie ellen, een anti spint verdeleger mag je nooit dan 2 weken voor je oogst nog spuiten , vanwege de chemicalien die erin zitten , en omdat je wiet er naar gaat proefen, en vanwege de lv boost die je krijgt ken je ook nog eens toprot krijgfe

      Comment


        #4
        Re: Help laatste week vor de oogst: SPINT......

        ik gebruik bugsaway.

        Omschrijving

        Ecolizer Bugs-Away beschermt ook tegen larven en de volwassen spintmijt, die zowel door het contact met de plant als door opname via de monddelen verdwijnen. Ook resistente spint kan uitstekend met dit middel worden bestreden.Ecolizer Bugs-Away is gebaseerd op een combinatie van kaliumzouten en vetzuren. Het is biologisch afbreekbaar en laat geen residu achter op het blad. Bovendien versterkt en vitaliseert Ecolizer Bugs-Away je planten en maakt het de bladeren groener.Zowel voor curatief als preventief gebruik. Preventief: 1x per week na aanvang van de cyclus tot het moment van bloemvorming. Curatief: 2x per week of bij veel overlast 3x. Gebruik 10 ml tot 20 ml op 1 liter water. Bevochtig het blad boven en onder goed.

        ik heb tot nu toe geen enkele klacht meer qua spint en andere narigheid en met het rokertje.... ook niet, dus ik denk dat het echt persoonlijk is, maar als laatste redmiddel om je oogst te redden als die vol spint zit, is het in mijn ogen een nette oplossing zonder nare bijsmaken

        Comment


          #5
          Re: Help laatste week vor de oogst: SPINT......

          zoals ellen al zei,

          gewoon ff de stofzuiger erop, de toppen gewoon ff in de stofzuigermond stoppen

          Comment


            #6
            Re: help laatste week voor de oogst

            post verplaatst naar beestjes en ziekten .

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: help laatste week voor de oogst

              ja maar niet op de volledige vermogen hea

              Comment


                #8
                Re: help laatste week voor de oogst

                to ellen:

                bij die beschrijving van Ecolizer Bugs-Away staat alleen volwassen spint
                betekent dit dat als je er zeker van wilt zijn dat het weg is moet je het een aantal
                dagen(weken) aan de planten geven?

                want ik heb niet echt veel teken van spint ik zie ze alleen aan de onderkant zitten van me bladeren (soms hele kleine rode spinnetjes en van die doorzichtige beestjes naar mijn idee is het spint en geen bladluis maar daar ben ik ook nog niet helemaal zeker van eigelijk) + 2 bladeren zijn aangevreten (een hele hap eruit) met daarbij een soort web dat is dan toch spint??

                als ik vandaag of morgen foto's kan maken zal ik dat wel doen is makkelijker telaten zien

                vriendelijke groet Ralph

                Comment


                  #9
                  Re: help laatste week voor de oogst

                  als ik spint heb zie ik het aan de kleine witte bolletjes, die ik onder de microscoop leg en als zij al wat verder zijn zitten er kleine pootjes aan, het begint bij mij meestal aan de onderkant van de bladeren.
                  Ik gebruik Bugasaway als ik de stekken in de aarde zet, door ze te dompelen en dan om de 10 dagen preventief te spuiten, het is nl ook gelijk goed voor je blad. En ik moet je zeggen ik heb dan geen spint, misschien een enkel bolletje( eitje) maar die komen niet uit.
                  Vroeger toen ik te laat was met preventief behandelen, dus dan had ik al spint, de kleine witte beestjes met pootjes, en die werden donker van kleur na het spuiten en dan waren ze dood. hihhihi

                  Spintpint of spintmijten zijn plantenparasieten die meestal tussen de 0,2 en 0,5 mm groot zijn. Er bestaan vele soorten mijten en in tegenstelling tot de insecten hebben ze acht poten die opvallend naar voor of naar achter zijn gericht. Verder hebben ze een peervormig, geelgroen, bruinachtig of rood lichaam. Spintmijten gedijen onder warme, droge omstandigheden en tasten vooral planten aan die door de droogte zijn verzwakt. Ze steken de cellen aan van de bladeren, knoppen, bloemen en vruchten, en zuigen deze leeg. Daardoor zijn deze niet meer in staat voldoende voedingsstoffen op te nemen, met de gekende gevolgen.

                  Comment


                    #10
                    Re: help laatste week voor de oogst

                    oke bedankt ik ben der toch denk zekerder van dat het spint is want ik heb doorzichtige lichaampjes en rode gezien. + ze zitten ook op de planten van me moeder. maar jij hebt dus z'n klein flesje bugsaway gekocht en dan 2x per week spuiten want echt aantastingen op me blad heb ik niet echt alleen op sommige bladeren zijn er enkele happen uit( totaal 3 bladeren )

                    en dat bugsaway kan je zeker gewoon bij intratuin etc. kopen??

                    Vriendelijke groet Ralph

                    Comment


                      #11
                      Re: help laatste week voor de oogst

                      Ben blij dat je weet wat het is , tenslotte kun je dan beter behandelen.
                      Ik koop het online en laat het thuis komen, het is erg netjes en ingepakt, dus niemand ziet wat je krijgt, kan zo door gaan voor een pakje van Bol of een ander bedrijfje, of misschien een growshop in de buurt. Ik heb het niet zien staan bij een Intratuin of Ranzijn. Maar als je het googled zie je gelijk bij wie je het kan kopen, de levertijd, verzendkosten, betaalmethode etc.

                      De spintbeestjes gaan uiteindelijk dood, duurt misschien 36 uur, maar ze sterven en hun lijkjes en eitjes blijven wel gewoon zichtbaar op je bladeren, ze vallen er niet af of zo, maar goed de dosering aan houden, dan komt het goed en spuiten nadat je lampen uitzijn, dus dan even bijschijnen met zaklantaarn of ander klein lichtje. Dan kunnen ze hierna weer gelijk verder hun ding doen en de bladeren en toppen verbranden niet.

                      Ik gebruik het dus met het planten van mijn stekken en hierna 1x per week. Als je heel veel eitjes op je bladeren hebt zitten kun je ook voorzichtig de bladeren stofzuigen met je stofzuiger en als je al web hebt ,kun je dat ook doen.
                      En nu in de tuin ook tevens rondkijken voor een lieveheerstbeestjes, die eten ook graag ongedierte die wij niet op onze plantjes willen

                      Succes en laat nog eens horen hoe het is afgelopen.
                      Last edited by ellen; 29 June 2009, 23:36. Reden: vergat nog wat neer te pennen

                      Comment


                        #12
                        Re: help laatste week voor de oogst

                        beste ellen

                        okeoke het gaat hier om buiten planten dus dat word dan in de avond uren even bladeren nat spuiten met bugsaway wat ik zo snel mogelijk ff koop.
                        nog een vraag. hoe zien de eitjes eruit want dat zie ik niet heb alleen nog maar beestjes gezien ( het spint ) en de beestjes zijn wel heel erg klein nog.

                        ik haal ze wel steeds van de bladeren af (heel voorzichtig) maja volgens mij heeft dat ook niet veel zin dan hehe

                        Vriendelijke groet Ralph

                        ps zal het weten als de dosering van start gaat

                        Comment


                          #13
                          Re: help laatste week voor de oogst

                          volgende x dan maar preventief roofmijt uitzetten he , kost zoveel niet
                          mvg

                          Comment


                            #14
                            Re: help laatste week voor de oogst

                            o sirhc :

                            waar kan je die kopen en hoeduur zijn die en de planten staan buiten net als lieveheersbeestjes ben ik bang dat ze gewoon weg lopen/vliegen

                            graag meer informatie over het gebruik daarvan en waar ik dan op moet letten alsjeblieft waardeer het echt

                            Vriendelijke groet Ralph

                            Comment


                              #15
                              Re: help laatste week voor de oogst

                              In de meeste growshop verkopen ze roofmijten, kosten niet zo veel.
                              Je kan altijd eens pm zenden naar alien voor meer info ivbm met de prijzen.

                              Grtz
                              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              Bezig...
                              X