Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

enkele vragen...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    enkele vragen...

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben begonnen met een wietplantje te kweken.
    Maar nu heb ik enkele vragen.
    - Zijn gewone spinnen ( dus niet spint) erg op je wietplant?
    - en sommige bladere zijn geel en beetje dood gelijk, na wat opzoeken denk ik dat het komt omdat het te weinig voedsel had want hij stond te lang in een te kleine pot, klopt dit?
    - En komen slakken ook naar een wietplant als die al groot zijn? (1m)

    Zijn meschien domme vragen maar ik ben nieuw in dit alles. :p

    MVG

    #2
    Re: enkele vragen...

    Welkom Kama Kama,

    Als ze te lang in een klein potje heeft gestaan, zal ze inderdaad wel alles vanuit de grond opgevreet hebben en tot op het laatste nog eens leeggezogen.
    Bij verplanten naar nieuwe universele potgrond zal ze wel weer een weekske of twee verder kunnen. Hoewel ik na verplanten gewoon blijf doorvoeden.
    Wat we zeker niet over het hoofd zien na verplanten is de wortelstimulator.
    Het helpt ook enorm goed tegen stress, dus als je plant in de toekomst wat te kampen heeft van stress. Geef ze dat maar.

    En ja, slakken komen waar ze kunnen
    Ge kunt al biervalletjes uitstellen en/of slakkenkorrels strooien.
    Na elke regenbeurt vervangde uw slakkenkorrels en hervulde uw biervallekes met bier.

    Spinnen, bwa neen. Is een roofdier he. Wat ik wel had was dat een spin mijn S.A.D. begon in te weven en dat heb ik dus verwijderd.
    Zelfs een steekske gegeven in het hoofdnerf van het blad en zo krult heel dat blad op. Ze doen dat bewust, schuilen zich er in en rondom dat bouwen ze een heel web.

    Foto's om u een idee te geven hoe "onschuldig" een spinnetje kan zijn

    Tis te zien welk spinneke ge daar hebt he

    Al bij al, veel succes
    Last edited by organic; 6 July 2009, 06:34.

    Comment


      #3
      Re: enkele vragen...

      heel erg bedankt^
      [INFO]Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz[/INFO]
      Last edited by westport; 15 July 2009, 08:06.

      Comment


        #4
        Re: enkele vragen...

        Spinnen zijn niet echt schadelijk voor de plant, ze houden juist insecten weg die wel schadelijk zijn.

        Bladeren worden altijd geel / gaan dood naar maten de plant aan het bloeien is. Is de plant nog niet aan het bloeien en de bladeren worden geel, dan is er inderdaad een voedsel te kort. Een grotere pot bevat meer potgrond dan een kleinere, en in potgrond zit ook voeding dus dat klopt gedeeltelijk.

        En slakken kunnen overal komen, ongeacht de lengte van jou plant(en).
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: enkele vragen...

          K, bedankt
          Ik heb men plant ondertussen al in diepe grond gestoken.
          Gaat de plant zich herstellen?
          Last edited by westport; 15 July 2009, 08:06.

          Comment


            #6
            Re: enkele vragen...

            ja hoor maak je geen zorgen met een paar dagen moet alles weer bij kleuren en moet hij verder gaan waar hij gebleven was

            Comment

            Bezig...
            X