enkele vragen...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kamakamafruite
    Advanced Stoner
    • Jul 2009
    • 66

    #1

    enkele vragen...

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben begonnen met een wietplantje te kweken.
    Maar nu heb ik enkele vragen.
    - Zijn gewone spinnen ( dus niet spint) erg op je wietplant?
    - en sommige bladere zijn geel en beetje dood gelijk, na wat opzoeken denk ik dat het komt omdat het te weinig voedsel had want hij stond te lang in een te kleine pot, klopt dit?
    - En komen slakken ook naar een wietplant als die al groot zijn? (1m)

    Zijn meschien domme vragen maar ik ben nieuw in dit alles. :p

    MVG
  • organic
    Psychonaut
    • May 2009
    • 739

    #2
    Re: enkele vragen...

    Welkom Kama Kama,

    Als ze te lang in een klein potje heeft gestaan, zal ze inderdaad wel alles vanuit de grond opgevreet hebben en tot op het laatste nog eens leeggezogen.
    Bij verplanten naar nieuwe universele potgrond zal ze wel weer een weekske of twee verder kunnen. Hoewel ik na verplanten gewoon blijf doorvoeden.
    Wat we zeker niet over het hoofd zien na verplanten is de wortelstimulator.
    Het helpt ook enorm goed tegen stress, dus als je plant in de toekomst wat te kampen heeft van stress. Geef ze dat maar.

    En ja, slakken komen waar ze kunnen
    Ge kunt al biervalletjes uitstellen en/of slakkenkorrels strooien.
    Na elke regenbeurt vervangde uw slakkenkorrels en hervulde uw biervallekes met bier.

    Spinnen, bwa neen. Is een roofdier he. Wat ik wel had was dat een spin mijn S.A.D. begon in te weven en dat heb ik dus verwijderd.
    Zelfs een steekske gegeven in het hoofdnerf van het blad en zo krult heel dat blad op. Ze doen dat bewust, schuilen zich er in en rondom dat bouwen ze een heel web.

    Foto's om u een idee te geven hoe "onschuldig" een spinnetje kan zijn

    Tis te zien welk spinneke ge daar hebt he

    Al bij al, veel succes
    Last edited by organic; 6 July 2009, 06:34.

    Comment

    • kamakamafruite
      Advanced Stoner
      • Jul 2009
      • 66

      #3
      Re: enkele vragen...

      heel erg bedankt^
      [INFO]Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz[/INFO]
      Last edited by westport; 15 July 2009, 08:06.

      Comment

      • Weedy
        Ultra Grower
        420 MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2248

        #4
        Re: enkele vragen...

        Spinnen zijn niet echt schadelijk voor de plant, ze houden juist insecten weg die wel schadelijk zijn.

        Bladeren worden altijd geel / gaan dood naar maten de plant aan het bloeien is. Is de plant nog niet aan het bloeien en de bladeren worden geel, dan is er inderdaad een voedsel te kort. Een grotere pot bevat meer potgrond dan een kleinere, en in potgrond zit ook voeding dus dat klopt gedeeltelijk.

        En slakken kunnen overal komen, ongeacht de lengte van jou plant(en).
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        • kamakamafruite
          Advanced Stoner
          • Jul 2009
          • 66

          #5
          Re: enkele vragen...

          K, bedankt
          Ik heb men plant ondertussen al in diepe grond gestoken.
          Gaat de plant zich herstellen?
          Last edited by westport; 15 July 2009, 08:06.

          Comment

          • Gremman
            Retired
            • Jun 2009
            • 53

            #6
            Re: enkele vragen...

            ja hoor maak je geen zorgen met een paar dagen moet alles weer bij kleuren en moet hij verder gaan waar hij gebleven was

            Comment

            Bezig...