Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tripsen - trips - thrips

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Tripsen - trips - thrips

    ik hou het in de gaten en up to date
    thx voor de snelle reply
    Last edited by misty; 26 September 2009, 13:19. Reden: onnodig quoten
    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

    Comment


      #17
      Re: Tripsen - trips - thrips

      Je draadje is een meesterwerk geworden Sir.
      Bedankt voor het verrichte werk waar wij van mogen meeprofiteren!
      Grtz Kim
      "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

      Medigebruiker

      Comment


        #18
        Re: Tripsen - trips - thrips

        Ff een natuurlijk receptje erbij:

        Middel: Stijfselmeel / Aardappelmeel
        Doel: tegen luis, spint, trips en witte vlieg. Niet giftig maar absoluut niet "diervriendelijk": het plakt de poten en vleugels vast en verstikt ze uiteindelijk
        Recept:
        2 tot 4 eetlepels aardappelmeel in 1 liter heet water oplossen, afkoelen en 2 tot 3 druppels vloeibare zeep toevoegen. Onverdund vernevelen, na een paar dagen kan het weer afgespoeld worden.

        vale.

        Comment


          #19
          Re: Tripsen - trips - thrips

          Ik haat die beesten ik heb ze ook op mn plant zitten en kan ze niet vinden geen sporen laten ze achter.
          En niks helpt en er blijven gaatjes bij komen grrrr
          Nu merk ik niet dat mijn plant er onder te leiden heeft dus laat ik het gewoon even gaan zo.
          Ik blijdf dit volgen ik wil geen gif gaan spuiten heb namelijk zo lang mn best gedaan om alles zo natuurlijk mogelijk te houden geen voeding en geen bestrijding middelen.
          en nu zit er zo k*t beest gaatjes perforeren in mijn plant grrrrrrrrr
          God was never on your side..

          Comment


            #20
            Re: Tripsen - trips - thrips

            Ik ben blij te kunnen mededelen dat het door mij gebruikte product KB Multisect een product is dat effectief werkt. Jammer genoeg ben ik tot de reeds verwachte conclusie gekomen dat een chemisch middel alleen helemaal niet voldoende is.
            Soms tref ik nog eens een nymf aan, maar ik ben er dan ook dagelijks naar op zoek. Overlaatst trof ik een creperend volwassen exemplaar en en zag ik onder de pot weer iets met een donkerdere kleur wegspurten. Je moet een beetje weten waar te zoeken/kijken he.
            Nieuwe schade merk ik niet meer op en ook de symptomen van het tmv virus verminderen. Toch krijg ik er het schijt van en schakel binnen een kleine 2 weken orius in om ze de fatale slag uit te delen.

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #21
              Re: Tripsen - trips - thrips

              hey buddy, ik heb nog twee dingen om ze nog ietjse meer onaangenaam te maken:

              Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
              Mijn bedoeling is het hen nu zo onaangenaam mogelijk maken
              - zet je plantjes tijdens de aanval een beetje droog; ze leggen larven het liefst in natte aarde (rondom mn Blumats dus..)
              - pak steeds de stofzuiger om de volwassen vliegjes op te zuigen. Werkte met bier/fruitvliegjes ook altijd perfect!

              maarja je moet wat als je bijna gaat oogsten en geen chemische shit wil en geen orius hebt.
              Bij mn volgende kweek hoop ik ze niet meer te zien man!

              BLESSS

              Comment


                #22
                Re: Tripsen - trips - thrips

                Dat is green, thanks voor de mooie aanvulling.
                Jammer genoeg zul je volgens mij zonder de 2 die je opnoemt er niet vanaf raken...en wie weet of dat wel voldoende zal zijn.
                Hou jullie op de hoogte. Het is misschien aanvaardbaar nu maar elk beest in mn kast is er een teveel!

                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #23
                  Re: Tripsen - trips - thrips

                  hey buddy!
                  hoe is met je beestjes? werkt die Orius een beetje?

                  ik zat te denken (blowen): zouden de trips al in je aarde kunnen zitten als je het koopt?

                  Anyway, vandaag heb ik ff mn kweekkastje geverfd (dikke laag over alle kiertjes ) maar nadat ik mn lichten een tijdje aan had zag ik weer twee kleine fuckers rondvliegen!! (trips!!?)
                  Die zijn nu plat, maar ik moet ff goed opletten voor ik mn nieuwe zaadjes zaai man! En snel ook want mn heerlijke kweekje raakt op

                  Ik wil kijken of ik de kweekkast met met panties dicht kan houden voor beestjes, maar open voor lucht En ik ga sowieso ff cleanen in die kamer, en van heel dichtbij kijken naar mn kamerplantjes.

                  BLESS!! en remember: wij zijn de Jah Soldiers man, we bestrijden die kut bugs met de blote vuisten als t moet!

                  Comment


                    #24
                    Ik vraag me af of trips ook voorkomen bij hydrokweek daar de beestjes geen grond hebben om in te verpoppen.
                    De laatste maand heb ik me vaak helemaal ten einde gepaft, me in de kelder gezet en me volledig ingeleefd in de rol van trips. Dit klinkt er wat over en had goeie resultaten, maar na een goeie 2 weken van op mn lauweren rusten heb ik gisteren weer een nymf aangetroffen. Ik kan dus met 100% zekerheid zeggen dat je er HEEL moeilijk vanaf zult raken. Huismiddeltjes, chemie en binnekort orius zullen de klus toch wel moeten klaren hoor!
                    Tijdens mijn kelderzittingmomenten ben ik tot een heel logische conclusie gekomen. Ik kweek zoals gezegd in de kelder en daar zet mijn vriendin ook de patatjes en de uien die rechtstreeks van de boer komen... Je voelt me al aankomen. Een garantie is het niet, maar groenten en planten van die aard (bollen, omdat ze tussen de rokken kunnen kruipen) komen mijn kelder niet meer in!!! Ik gooi ze gewoon de straat op als ik ze nog zie. Knollen in de aard van aardappelen lijken me wat vergezocht maar deze zijn ook geel en liggen in dezelfde opslagplaats als de uien.
                    Enfin, wat insider-kennis

                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #25
                      Re: Tripsen - trips - thrips

                      weer eens een brok info van $ir

                      flinke hap als gewoonlijk
                      heey $ir volgens mij voor dat je aan een reactie ergens op komt neem je een flinke slok typwater (ipv spraakwater) en dan ga je er weer tegen aan he maar chapeau zou monty zeggen gheheheh

                      Comment


                        #26
                        Re: Tripsen - trips - thrips

                        ik vond hem wel kort & krachtig, voor jouw doen hehe

                        Comment


                          #27
                          Re: Tripsen - trips - thrips


                          Spinosad
                          schijnt ook een goede werking te hebben bij het behandelen van thrips
                          http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinosad

                          http://www.livingwithbugs.com/spinosad.html

                          Spinosad Insecticide

                          -A natural pesticide from soil microbes -

                          Summary: Spinosad is a natural insecticide. The active ingredients in spinosad, spinosyn A and spinosyn D, are complex organic compounds made by soil microbes. Spinosad is a broad-spectrum pesticide but is only active if ingested or contacted while in liquid form, so has little effect on most beneficial species.
                          Jack DeAngelis, PhD OSU Ext. Entomologist (ret.)



                          What is spinosad insecticide?

                          Spinosad is a relatively new insecticide that is made up of two complex organic compounds, spinosyn A (right) and spinosyn D. These compounds are produced by certain microbes that were first discovered in soil found at an abandoned rum factory.
                          Spinosad is a broad-spectrum, organic insecticide. The term "broad-spectrum" means that it is toxic to a wide variety of insects but, surprisingly, spinosad is relatively non-toxic to mammals. Even though it is toxic to most insects, it is relatively safe to use around beneficial and non-target species because it is only toxic if ingested or if a treated surface is contacted while wet.
                          If used carefully only insects that actually ingest (eat) something that has been treated, such as a leaf, are affected. This is different than a lot of other broad-spectrum insecticides that are toxic if the insect merely comes in contact with even the dry insecticide.




                          Chemical structure of spinosyn A, a component of spinosad insecticide. Modified from wikipedia.org.


                          Products that contain spinosad

                          There are a number of products currently on the market that contain spinosad, and more are being developed every year. Some widely used products are Conserve SC, for the commercial turf and ornamental market, Entrust Naturalyte, for the commercial organic grower market, Comfortis, for the flea control market, and an insecticide for home gardeners called Monterey Garden Insect Spray (
                          and see specimen label and fact sheet below).

                          Like to see the bastart's busy

                          Last edited by latindos; 8 November 2009, 16:01.
                          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                          Comment


                            #28
                            Re: Tripsen - trips - thrips

                            hee man, is je Orius al binnen?

                            ben net begonnen met kweek 2, maar heb volgens mij weer/nog steeds trips... Tijd om Orius te bestellen dus!

                            Comment


                              #29
                              Re: Tripsen - trips - thrips

                              Oorspronkelijk geplaatst door L Green View Post
                              hee man, is je Orius al binnen?

                              ben net begonnen met kweek 2, maar heb volgens mij weer/nog steeds trips... Tijd om Orius te bestellen dus!
                              kb multisec in brico of aveve kan je doen en -of gebruiken ;roofmijt is ideaal want de meeste planten zijn resistent tegen die bestrijdingsmiddelen..........orius ga ik zeker bij de volgende bestellen!
                              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                              Comment


                                #30
                                Re: Tripsen - trips - thrips

                                Je bedoelt roofwants denk ik? anyway Ik ga hem NU! bestellen

                                Comment

                                Bezig...
                                X