ongedierte :s

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Time2grow
    Retired
    • Nov 2009
    • 84

    #1

    ongedierte :s

    Korting op 420shop
    Ik heb in mijn ruimte iets heel vreemds aangetroffen. hier en daar licht door de vocht dat tegen de muren hangt en naar beneden druipt water op de grond van de ruimte. meestal alleen langs de kant. Omdat mijn Afzuigmotor nogal sterk is zuigt die mijn vijverfolie van de grond omhoog. Ik heb itong blokken ingepakt in vuilzakken en met ducktape dichtgemaakt. en zo een deel in de ruimte neergezet rondom en rond de planten dat die ook zeker niet kunnen omvallen als het zijl omhoog word gezogen. Nu heb ik gisteren eens zo'n blok weggehaald en ik heb er heel veel ongedierte onder tegengekomen. wel allemaal het zelfde soort. Ik kan totaal geen foto geven omdat die veel te klein zijn. maar het zijn zeker een soort larven. minuscuul klein en met heel kleine pootjes. ze kunnen zwemmen en springen als vlooien. als je ze ziet valt het in eerste instantie nog niet eens op dat ze leven. je moet goed kijken voor je ziet dat die dieren bewegen. kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn?
  • olivier
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Aug 2009
    • 800

    #2
    Re: ongedierte :s

    geen idee wat het is maar eruit met die beeste! is nooit goed ^^

    Comment

    • Smoking Fifi
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Jan 2009
      • 1362

      #3
      Re: ongedierte :s

      Van waar zuig je je lucht aan, want ik denk als er vocht aan je muren hangt dat je toch wel ferm boven je 50% LV gaat zitten en dan mag je je nog aan enkele probs verwachten, budrot etc..
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment

      • Time2grow
        Retired
        • Nov 2009
        • 84

        #4
        Re: ongedierte :s

        Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi
        Van waar zuig je je lucht aan, want ik denk als er vocht aan je muren hangt dat je toch wel ferm boven je 50% LV gaat zitten en dan mag je je nog aan enkele probs verwachten, budrot etc..
        nee hoor 70% en dat is voor de eerste 3 weken normaal gezien toch niet slecht denk ok. of wel? de lucht die ik aanzuig komt door een airsock een stoffe zak die over het plafond loopt. het dient speciaal om dieren tegen te gaan :s


        *nee hoor 70% en dat is voor de eerste 3 weken normaal gezien toch niet slecht denk*
        dit is niet sarcastisch bedoeld hoor. het is echt een vraag :p ze zijn nu 2weken en 3 dagen oud. moet de LV al omlaag?
        Last edited by Time2grow; 1 December 2009, 13:27.

        Comment

        • Gasten

          #5
          Re: ongedierte :s

          minuscuul klein en met heel kleine pootjes. ze kunnen zwemmen en springen als vlooien
          Zou heel goed waterpissebedden kunnen zijn.

          Comment

          • ceBep
            Retired
            • Jun 2009
            • 4745

            #6
            Re: ongedierte :s

            Beschrijving:
            De waterpissebed is van boven naar beneden sterk afgeplat. Het laatste potenpaar steekt naar achteren uit en is gegaffeld. Het dier heeft twee puntogen, is groenachtig bruin van kleur en ongeveer anderhalve centimeter lang. Net als bij vlokreeften is het mannetje groter dan het vrouwtje. De waterpissebed is slomer en kan alleen over korte afstanden zwemmen.

            Kleur/antenne/aantal poten/gesegmenteerd/ogen/aanhangsel/hard/zacht enz....
            Waren de blokken schoon, stonden ze buiten?
            Je hebt wel meer info nodig om een soort te herkennen zonder afbeelding, het enige dier wat ik bedenken kan is een zilvervisje of aanverwanten
            Maar die is zo bekend dat je het wel had geweten en ook had vermeld.

            vale.
            Last edited by ceBep; 1 December 2009, 15:31.

            Comment

            • Time2grow
              Retired
              • Nov 2009
              • 84

              #7
              Re: ongedierte :s

              water pissebed is 1.5 cm lang dit dier is slechts een millimeter. en een foto is echt niet mogenlijk ze zijn niet groter dan een vlo :s.

              Comment

              • kweker
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2009
                • 1389

                #8
                Re: ongedierte :s

                Bijdeze wil ik me effe aanmelden voor wat hulp.

                graag meer info:
                -kleur?
                -vleugels?
                -is ie slank en recht? of andere lichaamsvorm?
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment

                • Time2grow
                  Retired
                  • Nov 2009
                  • 84

                  #9
                  Re: ongedierte :s

                  Oorspronkelijk geplaatst door kweker
                  Bijdeze wil ik me effe aanmelden voor wat hulp.

                  graag meer info:
                  -kleur?
                  -vleugels?
                  -is ie slank en recht? of andere lichaamsvorm?

                  Je zou eigenlijk zeggen dat het een vlo is. maar dan wit van kleur. maar het zat is het water dat langs de randen op de grond lag. ik heb er :p ph- :p bij gedaan en alles was binnen een paar minuten dood. ik heb alle planten even buiten gezet en de hele ruimte terug schoongemaakt met detoll. het ziet er naar uit dat het probleem is opgelost. ik controleer wel dagelijks de plantjes een aantal keren, om zeker te zijn. Maar ik blijf benieuwd naar wat het is.

                  ps het springt zelfs als een vlo. ik loop wel elke keer over een grasveld met mijn voor ik in de ruimte ben. mss dat ik ze zo heb binnengedragen. ik heb speciaal schoenhoesjes gekocht die je over je schoenen kunt doen. je ziet die ook in ziekenhuizen. mss dat ik het zo in de toekomst kan verkomen.

                  bedankt voor jullie hulp

                  moest iemand een idee hebben wat het voor dier zou kunnen zijn hoor ik het graag

                  Comment

                  • ledpower
                    Retired
                    • Sep 2009
                    • 265

                    #10
                    Re: ongedierte :s

                    zouden het springstaartjes kunnen zijn ?

                    of staan ze hier tussen ?
                    Lijst van ongedierte
                    Last edited by Jointjedraaien; 17 February 2013, 16:48.

                    Comment

                    • ledpower
                      Retired
                      • Sep 2009
                      • 265

                      #11
                      Re: ongedierte :s

                      of lijken ze hier op ?

                      deze foto stond trouwens op het forum
                      Attached Files

                      Comment

                      • Time2grow
                        Retired
                        • Nov 2009
                        • 84

                        #12
                        Re: ongedierte :s

                        Oorspronkelijk geplaatst door ledpower
                        of lijken ze hier op ?

                        deze foto stond trouwens op het forum
                        jaaaaa dat zijn ze

                        kweek jij trouwens onder ledverlichting? en heb je mss een url etje waar ik daar meer over te weten kan komen?

                        Comment

                        • ledpower
                          Retired
                          • Sep 2009
                          • 265

                          #13
                          Re: ongedierte :s

                          er zijn er zo veel

                          check mijn verslag eens staat ook al wat info op

                          en mss kan ik je ook wel een paar antwoorden geven
                          Last edited by Jointjedraaien; 17 February 2013, 16:48.

                          Comment

                          • westport
                            Wicked Grower
                            420 MemberLucky Member
                            • Aug 2008
                            • 3847

                            #14
                            Re: ongedierte :s

                            Moved naar Beestjes .
                            Grtz
                            Last edited by Jointjedraaien; 17 February 2013, 16:49.
                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                            Comment

                            • farghal
                              Retired
                              • Dec 2009
                              • 15

                              #15
                              Re: ongedierte :s

                              Euhm, welk beestje is het nou? ik heb namelijk het vermoeden dat ik ook last heb van deze beestjes.

                              Comment

                              Bezig...