Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    P1090551.jpg


    Betreft enkel de onderkant van de bladeren, superdor kan ze er gewoon afhalen, misschien weinig licht (bladerdek is heel dik van me wijfie )?

    Thanks! (vond nergens iets btw wat volgens mij van toepassing was)
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Hallo Luitjes,

      Ik heb een bladprobleem met mijn dames.

      Ik ben bezig met de Zambeza kweek en heb Dutch Amnesia Haze (week 8 bloei) en Crystal Silver Haze (week 5 bloei). De meeste gaan gewoon goed, alleen drie planten hebben een bladprobleem.

      Het probleem is dat deze planten:
      - donkerder groen kijken
      - in het bovenste deel aan de randen bruin worden
      - de bladeren droog en dor worden en opkrullen

      Ik heb Monty's bladprobleemoplosser erop nageslagen en volgens mij is het Kalium tekort.

      Qua voeding krijgen ze:
      - kraanwater
      - Plagron Terra Bloom
      - Plagron Green Sensation
      - EC 1,4-1,5 / PH 6.2
      Deze voeding krijgen ze via een voedingsvat en Blumat systeem (dus continue).

      De PH van de aarde is 6.7-6.8 (Lightmix van Plagron).

      Hieronder de foto's. De eerste en tweede foto is van de Dutch Amnesia Hazes (twee planten), hier is het nog niet zo erg. De derde en vierde foto is van de Crystal Silver Haze (1 plant) en deze is het slechtst eraan toe.

      Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een diagnose en een passende oplossing om dit op te lossen.

      Foto's: Dutch Amnesia Haze:



      Foto's: Crystale Silver Haze:

      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Ik heb last van een soort verbrande bladeren , ze zijn heel droog krullen op en ziet er niet echt gezond uit . Staan nu zo,n 8 weken buiten
        Afbeelding 1203.jpg

        Comment


          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Deze staan in de vollegrond is in een pot zetten met verse kilomix een goede optie ?

            Comment


              Comment


                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                Hallo Monty,

                Omdat je onze lopende wiet-encyclopedie bent. Heb je ook een tip voor mij (post # 144). In de growshop zeggen ze een blokkade en adviseren ze mij om de EC op 0,8-1,0 te houden. Als ik jouw schema aanhoud kom ik op kalium tekort. Bij de shop zeggen ze dat je eigenlijk na week 6 bloei geen kalium meer moet geven. Je begrijpt dat ik niet meer weet wat ik moet doen.

                Ik hoop dat je mij wilt/kunt helpen. In ieder geval alvast bedankt.

                gr. JFF
                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Lijkt niet echt op kalium tekort dan vergeeld het van de randen uit naar binnen. Het gevlekte patroon doet eerder aan een PH probleem denken en idd blokkades van voedingsstoffen. Bodem PH en EC eens meten.

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Ga hiernet naar men kast kijken en merkte op dat men cheese sinds vandaag vergelende bladen heeft..
                    Ik heb 3 dagen geleden voor het eerst voeding toegediend (sugar royal ... http://www.dutch-headshop.com/nl/sug...tor-p-750.html)

                    Men andere 2 planten hebben op hetzelfde moment dezelfde dosis gehad en vertonen nog niets... gisteren stond deze plant ook nog mooi groen, op 24uur helemaal veranderd.
                    temp in kot zit goed, water gebeurd via een blumatsysteem, PHwaardes weet ik niet, ik gebruik vijverwater om men planten water te geven
                    SANY0066.jpgSANY0065.jpgSANY0064.jpgSANY0063.jpg

                    thx, groeten

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Voor elke kweker is het een must om dit af te printen en dicht bij de hand te hebben bij behandeling van de schatjes .

                      Nice job!

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Thanks Monty voor het meedenken (ik weet niet of je het nog leest nu je gebanned bent, maar toch).

                        gr. JFF
                        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          Mooie uitleg , erg duidelijk , hier hebben we wat aan !
                          Admin @ http://peppersrusforum.nl/

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            Goede Topic!!!

                            Comment


                              P1010001.jpgP1010002.jpgP1010003.jpg

                              ooh ja, plant is een AMS van greenhouse, staat nu 3 maanden buiten.

                              Vreemd is dat vele bladeren er wel diepgroen en gezond uitzien....

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                Lijkt op overvoeding, maar dit is wel een gek probleem, zo lokaal! In wat voor grond staan ze, wat voor water geef je, welke voeding (en hoevaak) heb je ze gegeven?
                                Last edited by ceBep; 20 August 2012, 23:58. Reden: quote verwijderd
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X