Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    Is zo niet te zien, maak een foto met je lamp uit, dan kun je de echte kleur zien

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      heb nieuwe foto genomen hopelijk is het hier duidelijker 2013-02-02 12.28.36.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      het plantje is in het begin overvoed geweest misschien is hij nog aan het herstellen van de overvoeding

      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Oorspronkelijk geplaatst door NederBelg View Post
        de temperatuur onder controle houden is niet zo makkelijk maar lukt al bij al ook nog vrij goed (om en bij de 28, soms loopt ie wel wat hoger op).
        Bladranden krullen op wat duid op gesloten huidmonden. Ze wil in die omstandigheden, dus als noodrem, voorkomen dat ze te veel water verdampt en turgor verliest en reageert dan met dit noodscenario. Omdat ze met gesloten huidmonden niet meer verdampt koelt ze het blad echter ook niet en je badtemperatuur loopt dan door de ir staling veel te hoog op. Gesloten huidmonden nemen natuurlijk ook geen co2 op dus de fotosynthese staat dan ook stil.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door thegrowbox View Post
        heb nieuwe foto genomen hopelijk is het hier duidelijker [ATTACH=CONFIG]160536[/ATTACH]

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        het plantje is in het begin overvoed geweest misschien is hij nog aan het herstellen van de overvoeding
        Op welke grond staat dat? Royalmix, pagron?

        Ik zou in eerste instantie eens denken aan wat veel water een een bladpunt die op te natte aarde heeft gelegen. Iets meer info over medium en eventuele voeding, wortelstimulator, enz, water wel of niet afgezuurd.
        Last edited by FlintStoned; 2 February 2013, 19:20.

        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
          Bladranden krullen op wat duid op gesloten huidmonden. Ze win in die omstandigheden dus als noodrem voorkomen dat ze te veel water verdampt en turgor verliest en reageert dan met dit noodscenario. Omdat ze met gesloten huidmonden niet meer verdampt koelt ze het blad echter ook niet en je badtemperatuur loopt dan door de ir staling veel te hoog op. Gesloten huidmonden nemen natuurlijk ook geen co2 op dus de fotosynthese staat dan ook stil.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.



          Op welke grond staat dat? Royalmix, pagron?

          Ik zou in eerste instantie eens denken aan wat veel water een een bladpunt die op te natte aarde heeft gelegen. Iets meer info over medium en eventuele voeding, wortelstimulator, enz, water wel of niet afgezuurd.
          Lijkt verdacht veel op mijn beginnersfout destijds...direct op plagron royal mix gezet. Te rijk medium in combibatie met te na staan...


          Eerste week altijd in gewone cactusgrond zetten. Eventueel met wortelstimulator. Na 1 week overpotten in plagron royal. Vanaf week 5 starten met voeden.


          Als je een sativa soort hebt die je snel in bloei zet volstaat enkel bloeivoeding op deze manier

          mobile message

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            High there,

            Heb de bladproblemen sectie helemaal doorgenomen, maar ik twijfel nog steeds tussen virus of P tekort door overbewatering of schimmel
            Na jaren buiten gekweekt te hebben ben ik nu net aan mn 2e microbinnenkweekje begonnen (DP90 met 150w tcl) De eerste kweek is voornamelijk door te lage nachttemperatuur mislukt, de enige dame die de koude nachten weerstond kreeg echter zwarte rottende baadjes. Wanneer je deze aanraakte voelde het aan als bedorven sla. Dacht dat het door de te lage temperatuur kwam. Nu de 2e kweek hetzelfde probleem. De temperatuur schommelingen heb ik opgelost maar nu heb ik hetzelfde probleem met mijn 1,5 week oude zaailingen(spongepot, sannies bacto en schimmels en sannies jack). Zwarte, zachte krullende bladeren. Kan me bijna niet voorstellen dat het een voedseltekort is, omdat ik ook sannie's buffertabletten gebruik icm plagron light en sannies bacto. Water geven doe ik van onderen. Heeft iemand suggesties? Foto's > linker drie aangetast, rechter nog blij...

            CAM00022.jpgCAM00021.jpgCAM00023.jpgCAM00024.jpg

            Grtz, N.

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Te nat, dat sowieso en die buffertabs kun je beter in een later stadium pas in je pot doen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                Veel te nat ja, jonge plantjes moet je eigenlijk geen water geven, maar sproeien
                En voeding hebben ze de eerste 3 wkn ook niet echt nodig

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Dank heren, zal de dames een beetje laten opdrogen en in het vervolg sproeien. Is het nodig om ze over te potten naar grotere (smart) potten om de voeding die nu wel in de potjes zit te verdunnen? Grtz N.

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Ja dat is zeker een goed idee

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      whats up growers
                      hier heb ik wat foto's van de special fizz zou er iemand zijn die mij kan helpen ? ze staat in batmix en ben ze ondertussen 4ml/L alga bloei aan het geven
                      de problemen zijn paar dagen geleden begonnen,per dag krijgt ze tussen de 300 en 500ml water
                      SANY0144.jpgSANY0141.jpgSANY0143.jpgSANY0145.jpgalvast bedankt

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Foto 1 lijkt op calcium gebrek.
                        Op 2 lijkt het stikstof gebrek. Wellicht ook wat magnesium gebrek.

                        Het lijk als totaal op planten die op cocos staan zonder de juiste voeding.

                        Koop een Fertometer maar geef ondertussen maar wat Canna Stikstof of groei voeding.

                        Succes.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          ok bedankt om te reageren

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            hallo allen,

                            Ben dit jaar begonnen met mijn eerste kweekje.
                            Heb 3x ak-47 autoflouwers staan die voornamelijk van de buitenlucht genieten, ze zijn nu zo'n 5 weken oud en zo'n 25 centimer groot(het weer heeft niet mee gezeten helaas)

                            Ik heb ze al in hun uiteindelijke pot staan(6 liter is genoeg voor deze soort heb ik gelezen), hierbij ben ik wel heel dom geweest om universele potgrond te gebruiken(gemengd met een beetje zaai en stekgrond wat we nog thuis hadden liggen).
                            Ik gebruik plangron grow als voeding(2-3 keer per week) en wil vanaf volgende week plangron bloom als voeding gaan geven.

                            Nu is mij gisteren opgevallen dat er hele kleine roestkleurige puntjes op de bladeren van de plant komen, dit zit al over alle 3 de planten en ook al op bijna al het blad(behalve het nieuwe blad).

                            Als ik dit dan goed lees zou ik dus een magnesium tekort moeten hebben? Maar aangezien ik ze gewoon kraantjes water geef zit er denk ik toch genoeg magnesium in het water zelf?
                            Zal dit probleem dan met de PH van het water/grond te maken hebben? Heb geen PH meter in huis en heb eigenlijk ook niet het budget om er een aan te schaffen..
                            Is er nog een andere manier om dit te controleren?

                            Ik kan helaas geen foto's toevoegen mijn telefoon is van de week kapot gegaan..

                            verder zien de planten er prima uit, mooie donkergroene kleur met een glans eroverheen. het weer van de afgelopen dagen heeft ze wel in een groeispurt gezet dus misschien dat dit er ook iets mee te maken kan hebben?

                            Hoop dat er voldoende informatie is gegeven om me weer iets meer opweg te helpen

                            Alvast bedankt!
                            Last edited by stroh; 7 May 2013, 19:33.

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Roestpuntjes? dat duidt meer op calcium tekort of blokkade(correct me if i'm wrong)
                              Als je kraantjeswater een hoge ph heeft, kan dat misschien wel de oorzaak zijn

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                Heb me dan toch maar zo'n ph-meter aangeschaft.

                                Het kraanwater heeft een prima ph(6,1). Alleen de potgrond heeft een ph van bijna 7..

                                bedankt voor je reactie

                                Comment

                                Bezig...
                                X