Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stikstof tekort in de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stikstof tekort in de bloei

    Korting op 420shop
    Hey iedereen...
    Gedurende de hele bloei heb ik eigenlijk altijd geel blad moeten verwijderen. Ondertussen heeft mij dat veel blad gekost... Ik ben haast zeker dat ik een stikstof tekort heb. Ik zie nu ook weer gele bladeren vormen, en wil er nu zo snel mogelijk iets aan doen.

    Het is bijna 6 weken sinds 12/12, dus ongeveer 4 weken in de bloei, en als het zo door gaat, mag ik haar misschien zelfs weggooien...
    Nu vraag ik mij af, hoe ga ik dit doen met voeding? Verstandig om een weekje elke dag wat groeivoeding te geven? Of om de dag groei en dan bloei? Ik gebruik de Plagron Terra lijn.

    Ik heb snel hulp nodig! Elk beetje informatie wordt gewaardeerd!

    #2
    Stikstofblokkade door te vroeg starten met bloeivoeding?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Juist. Ik dacht dat je bloei voeding moest geven vanaf 12/12. Plagron schema is daarmee onduidelijk..

      Comment


        #4
        Ik geef zelf pas bloeivoeding zodra de warebloei ongeveer 2 wkn bezig is. Dit voorkomt een hoop ellende.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          #5
          Het is handig om 3e week echte bloei (zichtbare pruiken) aan te houden.
          Dat houdt in sommige kweekjes in dat je slechts 2 weken bloeivoeding geeft, maar de wetenschap is het er over eens: bloei gaat beter bij een klein tekort, dan bij een klein overschot aan voeding.
          Elke plant is anders, elk potje met aarde heeft een iets andere samenstelling, elke plek in een tent of tuin heeft minieme verschillen qua licht, lucht en vocht. Tel je dat bij elkaar op, dan zijn die verschillen zo groot, dat een schema niets meer zou moeten zijn dan een erg ruwe richtlijn.
          Kwekersverstand en feeling hebben mensen vaak meer dan ze doorhebben, maar dan moeten ze schema's los durven laten. Dan gaat het net zo vaak fout, en is het moeilijker op te lossen, maar je leert er zo ontzettend veel van dat je in enkele maanden de cannabisplant op je duimpje kent. Dan kun je een leven lang zonder schema's en dure voeding.

          Succes!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Verpotten voor je ze op 12/12 zet, liefst in batmix. Hoef je geen druppel groeivoeding meer te geven. Wees blij dat je geel blad hebt in week 6 12/12 zou ik zeggen. Dat is doorgaans week 4 bloei, met nog een week of 4-5 te gaan voor de meeste indica's en hybrides. Je wilt dan zoveel mogelijk chlorofyl uit die plant uit. Een plant die in dat stadium knalgroene bladeren heeft met verbrande tipjes die is ni te smoren. Het geeft wat grammen meer, maar je zal het merken aan je keel.
            Laatste twee rondes had ik amper blad over bij oogst. Beste wiet ooit. Hoeft niet eens te curen, zo zacht is die al.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Het is handig om 3e week echte bloei (zichtbare pruiken) aan te houden.
              Dat houdt in sommige kweekjes in dat je slechts 2 weken bloeivoeding geeft, maar de wetenschap is het er over eens: bloei gaat beter bij een klein tekort, dan bij een klein overschot aan voeding.
              Elke plant is anders, elk potje met aarde heeft een iets andere samenstelling, elke plek in een tent of tuin heeft minieme verschillen qua licht, lucht en vocht. Tel je dat bij elkaar op, dan zijn die verschillen zo groot, dat een schema niets meer zou moeten zijn dan een erg ruwe richtlijn.
              Kwekersverstand en feeling hebben mensen vaak meer dan ze doorhebben, maar dan moeten ze schema's los durven laten. Dan gaat het net zo vaak fout, en is het moeilijker op te lossen, maar je leert er zo ontzettend veel van dat je in enkele maanden de cannabisplant op je duimpje kent. Dan kun je een leven lang zonder schema's en dure voeding.

              Succes!
              Dankje LR2!
              Ik heb inderdaad het schema maar even achter gelaten. Ik heb een flinke dosis groei voeding gegeven samen met wat bloeivoeding, en de aarde maar goed nat gemaakt, zodat de stikstof zich goed kan verspreiden. Natuurlijk niet te nat dat de bladeren gaan hangen. Ik ga dit een weekje doen, en hopen dat ze zich zal herstellen. Ik heb echt onwijs veel geel blad weg moeten gooien, dat erg zonde is. Gelukkig het meeste onder het scrognetje. Ik had dit probleem al in de eerste week 12/12 en ik snapte er toen niks van. Alhoewel de pH ook niet zo goed geregeld was, en het dus enigszins ook moeilijker maakte om een diagnose vast te stellen. Ik doe het nu maar uit mijn duim, en check gewoon de EC. Hopelijk red ik de oogst nog zonder te veel geel blad te verliezen..

              Comment


                #8
                Mwa, je zit niet met een tekort maar met een blokkade waarschijnlijk. Opnieuw groeivoeding geven is dan een overkill eigenlijk.
                Chemisch kan ik het niet verklaren, waarom P+K-voeding een N-blokkade veroorzaakt, maar tot nu toe heeft bijvoeden bij niemand echt een noemenswaardig effect gehad.

                Onder je scrognet is het normaal dat je wat blad verliest trouwens, omdat daar weinig licht komt, offert de plant die bladeren met gemak op om wat extra voeding uit te halen.
                Met die pH is het handig om regenwater te gebruiken, dan kun je het meten totaal overslaan. Scheelt weer een zorg. Maar ja, dan moet je wel regenwater hebben natuurlijk.

                Ik zou lekker door gaan op de voet die je loopt, en niet teveel bijsturen. Dan maar een minder oogstje. Da's beter dan een plant die op het laatste moment alle kanten op stunt, met alle bijhorende negatieve gevolgen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Mwa, je zit niet met een tekort maar met een blokkade waarschijnlijk. Opnieuw groeivoeding geven is dan een overkill eigenlijk.
                  Chemisch kan ik het niet verklaren, waarom P+K-voeding een N-blokkade veroorzaakt, maar tot nu toe heeft bijvoeden bij niemand echt een noemenswaardig effect gehad.

                  Onder je scrognet is het normaal dat je wat blad verliest trouwens, omdat daar weinig licht komt, offert de plant die bladeren met gemak op om wat extra voeding uit te halen.
                  Met die pH is het handig om regenwater te gebruiken, dan kun je het meten totaal overslaan. Scheelt weer een zorg. Maar ja, dan moet je wel regenwater hebben natuurlijk.

                  Ik zou lekker door gaan op de voet die je loopt, en niet teveel bijsturen. Dan maar een minder oogstje. Da's beter dan een plant die op het laatste moment alle kanten op stunt, met alle bijhorende negatieve gevolgen.
                  Na een paar dagen toedienen van wat groeivoeding, gaat het toch aanzienlijk beter. Ik heb deze keer geen geel blad weg hoeven te halen. Ik doe dit vandaag en morgen nog, daarna ga ik weer over naar normale bloeivoeding, en 1/3 van de hoeveelheid groeivoeding. Kijken of dat de problemen weglaat.

                  Comment


                    #10
                    Oke, mooi. Ik ben benieuwd hoe het voor je uitpakt! Ik duim voor je
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Als je denkt dat er een tekort aan stikstof is waarom geef je ze dan niet vloeibare stikstof?

                      Comment


                        #12
                        Lol vloeibare stikstof?

                        Groeien er ergens al brandnetels btw? Die geven ook veel stikstof als je ze een tijdje in water legt. Zolang ze niet bloeien.

                        Gaat wel stinken en voor toedienen wel eerst verdunnen tot een op tien ongeveer

                        Comment


                          #13
                          Ik heb het gecorrigeerd, ze staat er weer mooi bij! Ik geef ongeveer 1/2 van de normale dosis groeivoeding. Met wat GS en bloeivoeding.
                          Ze doet het prima!

                          Comment


                            #14

                            Comment

                            Bezig...
                            X