Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp nodig, wat is het probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig, wat is het probleem

    Korting op 420shop
    Goeiedag ik ben nieuw hier laat ik me eerst voorstellen.
    Ik ben Jeroen en ben een echte liefhebber
    van de plant en de vrucht.

    De zaden zijn ontkiemd tussen watten en vrijdag 10 maart in kleine p9 potjes gegaan.
    Heb kasje gemaakt met een aantal Tl's om voor te laten groeien.
    Als het weer het toelaat (moment van schrijven is het mooi weer
    maar de avonden en nachten zijn nog te koud) gaan ze naar buiten.

    Alleen heb ik een probleem en kan niet vinden wat het nou is.
    2 van 5 plantjes beginnen de oudste 1 vingerige blaadjes(niet de kiembladen) geel te kleuren en de groei staat stil
    en ik zou me god niet weten wat het is. Een voedingstekort lijkt me sterk bij zulke jonge plantjes, die hebben
    tog niet zoveel nodig ? En voeding teveel kan niet want ik geef nog geen voeding. De temperatuur is rond
    25/20 graden en er is een lichte luchtcirculatie. Ze staan in grond van de growshop witte zakken totall mix
    die hebben wel een aantal jaar in een loods gelegen en vorig jaar bij mij in de tuin in de zeikende regen
    maar ook dat kan volgens mij geen kwaad lijkt mij ? Het is nog een vroeg stadium maar zijn jonge kwetsbare plantjes
    ben er liever snel bij. Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?

    Groetjes


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hoe nat is de aarde?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Droog genoeg, anders krijg je geen spleetje tussen pot en potgrond Ik negeer zo'n dingen, onderste blad sterft nu eenmaal vrij snel af. De rest ziet groen, niks aan de hand.

      Comment


        #4
        Denk ook niks aan de hand
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Hoe er rekening mee dat de aarde niet meer van beste kwaliteit is, er is een kans dat de voeding er uit is 'gespoeld' of dat de varenrouwmug zich erin heeft genesteld.
          Persoonlijk had ik die aarde weggeflikkerd of uitgestrooid in de tuin, denk niet dat het nog 'fris' heeft geroken? Vandaar mijn vraag of de aarde nog nat was, heb je kletsnatte aarde uit die zak gehaald of was die al weer droog?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Potgrond is wel een paar jaar houdbaar hoor. Pas als de natuur er grip op krijgt (daar is lucht voor nodig, best veel) kan het verder gaan met composteren en verliest het zijn kracht.

            Ik denk dat ze te krappe schoentjes hebben. In het begin baant de wortel zich een weg naar beneden. Met goede opdroogperiodes is dat in een week gebeurd. Daarna gaat ze een weg omhoog zoeken, maar als je 't goed doet, dan zit daar weinig water. Dus dan kan de plant ook niet bij zijn voeding, dat wordt getransporteerd door water.
            Ik zou ze een groter potje geven, een scheutje water, en kijken of het probleem uitbreidt.

            Maar goed, zoals gezegd: de plant ziet er donkergroen uit, geen reden tot paniek.
            Wellicht heeft ze een keer te nat gestaan, dan gaat het er ook zo uitzien.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              joo thnx voor de snelle reacties,
              Ik doe aarde geven met weegschaatje ze staan eerder te droog dan te nat. Paniek zeker niet maar ik zie wel een snelle vordering deze foto is van gister en nu het wat geler. De grond stonk niet was wel zeiknat heb het eerst laten drogen. Ik heb ze vanmiddag in iets grotere pot gezet en verse grond. De grond was wel vrij droog maar de wortetjes hadden opzich nog wel ruimte. Nogmaals bedankt voor het meedenken ik hou in de gaten wat het gaat doen.

              Comment


                #8
                Plaats morgen nog eens een foto hoe ze er dan bijstaat, van het gele blad en de hele plant.

                Of start een kweekverslag dan kijken we gewoon mee
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Is goed ik stuur morgen wat foto's en ken af en toe wel update'tje sturen hoe het gaat...

                  Comment


                    #10
                    Hier zoals beloofd paar foto's hoe ze nu erbij staan. Zijn wel leuke plantjes hopen dat het gele niet doorzet.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #12
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #13
                          Ziet er keurig uit hoor
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                              #15
                              Ja ik doe me best het ze naar hun zin te maken. Maar ben perfectionist dat gele blad irriteert me

                              Comment

                              Bezig...
                              X