Hulp nodig, wat is het probleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #16
    Niet aan storen, gewoon kijken hoe het nieuwe blad zich ontwikkelt. Als je nu gaat ingrijpen zonder dat je weet wat er aan de hand is maak je het ws onbedoeld een echt probleem.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • Gorilla glue
      Senior Stoner
      Member
      • Mar 2017
      • 40

      #17
      Volgende probleem... Het overpotten in verse grond heeft ze goed gedaan alleen nu weer iets. ... Het lijkt op verbranding/overvoeding. Maar ik voed nog niet. Ze staan in all mix van growshop. Daar zit veel voeding in volgens mij.. Ik denk dat de EC niet goed is. hier een foto. Spoelen met schoon water denk ik, jullie een idee ?


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • Gorilla glue
        Senior Stoner
        Member
        • Mar 2017
        • 40

        #18
        heb verschillende soortjes staan alleen de Chocolop en choco kush hebben er last van

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #19
          Gewoon zo laten. Je kan niet spoelen op aarde, dan zet je de kluit nat en heb je een veel groter probleem. Dus gewoon effe alleen water geven en wachten.

          Comment

          • Gorilla glue
            Senior Stoner
            Member
            • Mar 2017
            • 40

            #20
            Door gewoon water vertonen ze deze verbrandingen. Ik voed niet maar gewoon kraanwater heeft ook een ec. Ben niet in bezit van EC meter maar ik dacht de EC naar beneden de halen
            Met Schoon(gedestilleerd) water.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #21
              Noop, dan heb je zo weer een Calciumprobleem.
              Gewoon kraanwater geven, dit wordt veroorzaakt door de aarde.
              Heb je het wel goed gemengd, gemixt, kluitjes fijngeknepen etc ?
              Was het een merk grond, of eigen merk van de shop ?
              --niet met water op de plantjes gesproeid ?
              Misschien iets beschadigd met overzetten.
              Ik noem gewoon wat opties eh..
              Zou even zien of het komende week niet uitbreidt naar blad wat nu nog gezond is.

              Dat gele wat je eerder had is door licht-tekort (lamp te hoog) of door te droog kweken.

              (alle gegevens van je kraanwater (ook de pH en EC) kun je vinden op de site van je leverancier)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Gorilla glue
                Senior Stoner
                Member
                • Mar 2017
                • 40

                #22
                Ze staan in biologische grond voor moestuin van florentus. ik vroeg naar all mix van vroeger bij growshop zeide dit is hetzelfde goeie gaste zijn het word er altijd goed geholpe en en nooit eerder problemen met die grond gehad. Ja uiteraaard heb ik het een beetje rul gemaakt voor het planten. Beschadigd tijdens het overzetten zou kunnen dan zou het snel moeten herstellen. ik hou het in de gaten

                Comment

                • Gorilla glue
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Mar 2017
                  • 40

                  #23
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  • Gorilla glue
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Mar 2017
                    • 40

                    #24
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    • Gorilla glue
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Mar 2017
                      • 40

                      #25


                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment

                      • Gorilla glue
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Mar 2017
                        • 40

                        #26
                        Goeiedag we zijn een paar weken en gaat wel lekker. Maar nu worden de scheuten geel. Het was er eerst 1 maar nu wordt het steeds meer. Ze zijn vorige week verplant van 11L naar 25L potten. Staan in biobizz light mix en ik voedt nog niet omdat ze nog geen week vers grond hebben. Voor de rest heb ik temperatuur en luchtcirculatie onder controle. Ik geef water met weegschaal ongeveer 500ml om de dag. Weegschaal staat na water geven ongeveer op 7,2kilo heb het gevoel dat het misschien te weinig is, Maar dat zou niet die gele scheuten veroorzaken. Wat denken jullie ? Groetjes Jeroen

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment

                        • Gorilla glue
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Mar 2017
                          • 40

                          #27
                          Geen reacties ? Gister water gegeven probleem word niet minder.. waar zijn de kenners ?

                          Gr jeroen

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #28
                            Da's niet zo eenvoudig eh, ik neem aan dat je zelf ook al wat gezocht had en het niet kon vinden ?
                            Sterk vergelend jong blad.
                            De vergeling start van buiten uit, maar ook vanuit het midden van het blad. En da's een probleem bij het oplossen.
                            Hoe groot is het verschil tussen dag en nachttemperatuur ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • Gorilla glue
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Mar 2017
                              • 40

                              #29
                              Ja uiteraard heb me wezenloos gezocht kan het nergens vinden. Temperatuur overdag is rond 26 graden en snacht's rond de 21/22 graden dat lijkt me in orde.
                              Heb afgezuurd water tot 6.0 gegeven (met salpeterzuur van hesi) . Dat lijkt de boosdoener maar dat is tog onmogelijk.
                              Bedankt voor reactie Gr Jeroen

                              Comment

                              • LR2
                                Mother of all Growers
                                MemberLucky Member
                                • Nov 2011
                                • 8552

                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gorilla glue
                                Door gewoon water vertonen ze deze verbrandingen. Ik voed niet maar gewoon kraanwater heeft ook een ec. Ben niet in bezit van EC meter maar ik dacht de EC naar beneden de halen
                                Met Schoon(gedestilleerd) water.


                                Als je die actie daadwerkelijk hebt uitgevoerd, dan zit daar het probleem. Deminwater is zo leeg, dat het de cellen in de wortels aan gort scheurt door het concentratieverschil. Ze barsten letterlijk open in een poging om net zo leeg te raken als het water. Homeostase.

                                HNO3 is salpeterzuur. Dat breekt op in H+ en NO3-. Omdat NO3 een bron van stikstof is, geef je dus ook extra stikstof mee in dat water.
                                google eens op 'nitrogen overdose' en kijk bij de afbeeldingen..
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...