Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp nodig, wat is het probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Je geeft zoveel water als ze drinken.
    Het is bij een buitenplant onmogelijk te zeggen of je een halve liter of 10 liter moet geven.
    Dat verschilt met het weer. Vandaag met een hoge LV buiten en weinig zon hoef je ze geen water te geven.
    Als het 30 graden is en ze staan in de volle zon kan er wel 20 liter of meer per dag in die kuip.
    Pak 'm aan de rand, en til 'm een beetje op. Is de kuip licht, gooi je er een paar liter water in.
    Zolang er nog aardig gewicht in zit doe je niks. Het kan best voorkomen dat je weken lang niks hoeft te geven, da's precies ook het voordeel van grote kuipen.

    TMV is van invloed op het resultaat.
    Minder bladgroen, minder fotosynthese, dus minder plant.
    That's all...Je zou ze dus ook wat langer kunnen laten groeien

    TMV is wel besmettelijk, dus geen andere planten (wiet, tomaat, komkommer en vele andere planten) in de nabije omtrek zetten.
    Het wordt overgebracht door jezelf, of bijvoorbeeld door beestjes.
    Planten met TMV ook niet op de composthoop gooien maar bij het restafval, of verbranden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #47

      Comment


        #48
        Oh, dat laatste weet ik niet, ik denk het haast niet. Heb daar nog nooit van gehoord.
        Als dat zo zou zijn denk ik dat je dat met de normale schoonmaak tussen twee kweken door wel weghaalt.
        De potten gooi ik af en toe een paar uur in een emmer water met een flinke scheut chloor. Even de borstel erdoor en dan zijn ze weer schoon.
        Ben toch wel benieuwd of het echt TMV is, dat komt niet zo heel vaak voor bij plantjes uit zaad.

        Als de planten eenmaal zo groot zijn kunnen ze nauwelijks te nat staan, of het moet echt 3 dagen gaan plenzen, ja, dan duurt het even.
        De plant bedekt de hele pot, dus een gewoon regenbuitje zal de grond niet nat van worden.
        Bij kleinere planten kun je de aarde tijdelijk afdekken met plastic, of zo'n wegwerpbordje ofzo.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #49
          oke oke goed schoonmaken dan maar. Ik twijfelde ook erg of het wel tmv was. Maar de kenmerken zijn erg duidelijk. Ik heb veel gegoogled en weet het zeker. Gebogen, gemuteerde bladeren met die vlekjes. Ben een beetje laks te werk gegaan ik denk dat het virus in de planten is gekomen door een schaartje. Dat schaartje gebruikt me vriendin bij het maken van sigaretten. Ik heb dat schaartje gebruikt om te snoeien. Maar ze zien er nog steeds gezond uit en groeien langsaam verder.. Jammer dat het niet zo mooi weer is. Heb ook ergens gelezen dat het virus niet van zonlicht houd en er zelfs ten onder aan kan gaan
          Zal morgen wat foto's maken geinfecteerde bladeren dan kun je duidelijk zien.

          Comment


            #50
            Bij deze wat foto's van de tmv
            enig idee wat het bruine spul op de 6e foto, plakkerig spul nog nooit gezien.. veeg t zo van de bladeren af t stinkt een beetje
            Verder groeien ze lekker door...
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 7 photos.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Hoe smaakt 't ?

              Vogelkak !

            #51
            Jaaa ik dacht het al..
            Op een broodje met een beetje sla is het best te doen.

            Comment


              #52
              goeiedag weer een vraagje,. chocolope kush en liberty haze staan nu 2 weken in bloei en beginnen bloemen te maken. Maar nu in korte tijd worden de bladeren steeds lichter groen
              Ik zelf dacht misschien door het koudere weer. Of een stikstof tekort. De gehele plant is lichter aan het worden. Andere planten die nog niet zo lang bloeien zijn nog wel mooi donker groen.
              Hoe komt dit ?



              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #53
                Ph meter is stuk. Denk aan een blokkade door te hoge ph. Mij is verteld dat bio bizz grond erg ph vast is. Hoe zit dat, en hoeveel citroenzuur zou je geven om af te zuren tot 5 als het kraanwater 7,8 is er een formule ? Geen zin om nieuwe ph meter te halen heb al veel te veel uitgegeven.

                Maak me wel beetje zorgen zie ze achteruit gaan.. iemand suggesties ?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.
                Last edited by Gorilla glue; 11 July 2017, 17:08.

                Comment


                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Als ik 6ml appelazijn bij 4liter kraanwater van 7.8 doe, dan heb ik een ph-waarde van 6.
                  Citroenzuur zal wel andere verhoudingen hebben.

                #54
                Wat kome ze tekort ?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 3 photos.

                Comment


                  #55
                  Die formule is niet zo moeilijk. Het probleem is enkel dat je moet weten wat de concentratie H+ in citroensap/azijn is..
                  En dat is nogal variabel. Het is een veel uitgevoerd experimentje op middelbare scholen om de pH en H+ concentratie van azijnen te meten, dus misschien kun je dat ergens van het web plukken.


                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #56
                    Geef je voeding?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #57
                      Ja maar was een beetje zuinig heb buiten nog nooit een voedingstekort gehad. Maar ben ook nooit eerder zo vroeg begonnen. Ga nu schema aanhouden hopen dat het niet te laat is

                      thnx jack spliff als ik geen voeding geef houd ik dat aan
                      Last edited by Gorilla glue; 6 July 2017, 11:40.

                      Comment

                      Bezig...
                      X