Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blad : bruine puntjes daarna geel en verdord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blad : bruine puntjes daarna geel en verdord

    Korting op 420shop
    Ik ben nu met mijn 5de kweek bezig en heb steeds hetzelfde probleem.
    Ik kweek in een tent , 4 potten 10 liter en LEDlampen
    Ik heb 3 soorten aarde al geprobeerd , 2 voedingslijnen .
    's Nachts belicht en overdag belicht.
    Steeds krijgen de jonge planten tussen de 3- 6 weken het volgende:
    - eerst worden de bladeren wat geler.
    -Dan ontstaat er een bruin puntje aan het uiteinde van het blad .
    -Langzaam wordt dit puntje groter , grijs/bruin.
    -En vervolgens het hele blad, wordt dan slap en droogt in.
    Ik weet niet wat er aan de hand is . Wie kan mij advies geven ?

    Ik heb nu 4 x Northern light en vorige sessies waren vooral white widows .(allen feminized)
    Ik heb als grondsoorten geprobeerd de Batmix, all-mix en gebruik nu een combi van batmix en all-mix.
    Ik gebruik 10 liter potten ( 4 stuks in een tent van 90 x 90 cm). Potten zijn zwart en hebben onderin gaten en staan in een schaal.
    Ik heb de tensiometer tussen de 50 ( na water geven) en 150 staan

    Bij de start stonden de tensios gemiddeld op 80
    Na 1,5 week en na bewaterd : Ik gebruik de Canna lijn.
    Heb ongeveer 300 cc per plant gegeven : helft boven in de pot en de andere helft in het schaaltje onder de pot
    Heb Rhizotonic en Cannazym en Terra Vega volgens het schema aangehouden van Canna Terra.
    PH heb ik niet aangepast Ph was ca 6.3
    EC was 1.7 ( en ben bang dat dit te hoog is ??? voor de jonge plantjes van 2-3 weken)
    weer 1, 5 week later bewaterd met Rhizotonic en Cannazym en Terra Vega volgens het schema
    (wat opvallend was dat 2 dagen later een plant (die nog niet bruin was , binnen een dag bruin werd: dus vermoeden van overbemesting lijkt juist ??)

    Ik had 2 x ledlamp 180W Spectrabox Pro-IV. Voor 2 weken geleden ging hier een lamp van stuk en heb als tweede een KIND 500 K3 L300 LED lamp er bij.
    Afstand nog steeds op 60 cm
    Temperatuur is savonds 19 graden en overdag 27 (een dag 31 geweest waarna ik de de lucht inblaas direct van buiten heb genomen , voorheen gebruikte ik binnenlucht voor de inblaas.
    Luchtvochtigheid tussen de 40 en 60 %

    Hopelijk zien jullie mijn probleem
    PS : de fotos die gepost had : deze zijn niet allemaal van mijn laatste kweek maar geven wel het probleem aan wat ik steeds heb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by robje; 23 April 2017, 13:21.

    #2
    Dejavu .. > Hier is toch al een topic van met antwoorden ?

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Nonsense View Post
      Dejavu .. > Hier is toch al een topic van met antwoorden ?
      Er werd mij geadviseerd om dit op dit forum te zetten, vandaar

      Comment


        #4
        Heb je wel al gekeken naar de comments op je vorige topic? Daar zijn een boel dingen aangeduid, die kunnen leiden tot een oplossing. Als ik daar geen reactie krijg, ga ik hier niet opnieuw zitten herhalen wat ik daar al zei.
        Het is tevens handig om aan te geven vanaf welke week je begint te voeden. Er staat nu nog steeds
        ... weken
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Gewicht wil ook wat zeggen.
          Maja als je gewoon je vorige topic goed had gelezen....

          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Ik vraag om hulp, en waardeer als mensen mij tips geven. De manier waarop men dit doet vind ik wel apart.
            Maar aangezien ik er het minste verstand van laat ik het over mij heen komen en geef graag antwoord op elke vraag die mij kan helpen .
            Ook heb ik alle adviezen die ik in een eerder topic heb gekregen zeker goed bekeken maar deze adviezen zijn nogal uiteenlopend en daar kan ik nog niet zo veel mee.

            Dus hoe meer adviezen hoe groter de kans dat dat de mogelijke oorzaken benoemd worden.

            Alvast bedankt voor opbouwende kritiek

            Comment

            Bezig...
            X