Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant flauwgevallen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant flauwgevallen?

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Nooit van binnen meteen in de zon, das echt een beginnersfout die je had kunnen voorkomen door een beetje lezen op t forum.

      Met eerst een dag of 4-5 in de schaduw voorkom je dit.

      Ik zie op mn gsm niet goed hoe de aarde eruit ziet maar pas op dat je ze ook niet te nat zet als t zo warm is.


      !(◎_◎)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Verbrand of verdroogd blad komt niet in orde.
        De plant wel.
        Maar ik zou even goed watergeven, blijkbaar is de bodem zo droog dat de plant van zijn stokkie gaat. Die wortel zit inmiddels op 15cm diepte, of nog dieper. Dus dat betekent dat je pot echt door- en door droog is. Dan mag je er best een liter of 2 tegen aan smijten. Een niet-zweterige wijsvinger in de grond meppen, kan een goede indicatie zijn. Als die vochtig naar boven komt, hoef je niet te wateren. Als die droog naar boven komt, dan mogen ze drinken.

        Vooralsnog goed opgelost! Ik zou wel die stokjes weg laten, ze moeten op eigen kracht blijven staan. Als ze dat niet kunnen, dan groeien ze wel zodat ze het wel kunnen. Of dan krijgen ze te weinig water maar dat wist je al.

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Nooit van binnen meteen in de zon, das echt een beginnersfout die je had kunnen voorkomen door een beetje lezen op t forum.

          Met eerst een dag of 4-5 in de schaduw voorkom je dit.

          Ik zie op mn gsm niet goed hoe de aarde eruit ziet maar pas op dat je ze ook niet te nat zet als t zo warm is.


          !(◎_◎)
          Ik heb ze vanaf dag 3 al in de zon gezet en in de avond terug naar binnen gehaald, vanaf wanneer zou ik ze dan echt in de zon mogen zetten?
          Last edited by wietkarper; 16 May 2017, 16:00.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Verbrand of verdroogd blad komt niet in orde.
            De plant wel.
            Maar ik zou even goed watergeven, blijkbaar is de bodem zo droog dat de plant van zijn stokkie gaat. Die wortel zit inmiddels op 15cm diepte, of nog dieper. Dus dat betekent dat je pot echt door- en door droog is. Dan mag je er best een liter of 2 tegen aan smijten. Een niet-zweterige wijsvinger in de grond meppen, kan een goede indicatie zijn. Als die vochtig naar boven komt, hoef je niet te wateren. Als die droog naar boven komt, dan mogen ze drinken.

            Vooralsnog goed opgelost! Ik zou wel die stokjes weg laten, ze moeten op eigen kracht blijven staan. Als ze dat niet kunnen, dan groeien ze wel zodat ze het wel kunnen. Of dan krijgen ze te weinig water maar dat wist je al.
            Volgens mij geef ik ze dan echt fout water, ik giet enkel water rond het plantje en echt maar 0,1L ofzo... Moet ik dan gewoon met een klein gietertje de volledige pot natmaken? En doe ik dit beter in de ochtend voor ze in de zon gaan of in de avond wanneer ze moeten slapen?

            Comment


              #7
              Ja, eh, nee, nouja. Zeg eens.. Je doet het eigenlijk prima qua wateren. Iets aan de droge kant zitten, is altijd beter voor de wortels en voor je plant.
              Maar 100mL (een half kopje thee) is te weinig. Een kleine plant drinkt niet veel, maar heeft wel constante aanvoer van vocht nodig.
              Daar zit hem de crux: de grond moet vochtig zijn, maar niet nat. Nu is het best logisch dat je zonder 'nat' niets vochtig kunt krijgen. Dus daar zit hem de oefening. Veel growers hebben het meeste moeite met watergeven. Te lang te nat geeft langdurige problemen, maar 5 uurtjes in een kurkdroge pot en de plantjes laten het leven. Een kwestie van fine-tunen tot je aanvoelt waar het midden zit.

              Geef bijvoorbeeld eens 1-2 liter, en geef daarna een aantal dagen niks (als de plant dorst heeft dan gaan de blaadjes hangen, die voelen dan ook veel slapper aan). Let wel op: planten slapen, dus in de avond en nacht kunnen de blaadjes ook wat hangen, verschil zit hem in het gevoel. Uitgedroogde planten verliezen alle veerkracht en voelen aan als slappe sla. Slapende planten voelen nog stevig. Ook niet elke wietplant slaapt even hard als de ander. Ook hier is het een kwestie van signalen herkennen eigenlijk.

              Het beste geef je water in de ochtend, dan koelt de bodem niet te snel af in de nacht, en zo heeft de plant een verse voorraad om de dag door te komen. Heel veel verschil maakt het echter niet.
              Het is ook beter om langs de potrand te wateren (wel in de pot natuurlijk) zodat de wortels een beetje moeten zoeken naar water. Dat stimuleert de groei een beetje.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Ja, eh, nee, nouja. Zeg eens.. Je doet het eigenlijk prima qua wateren. Iets aan de droge kant zitten, is altijd beter voor de wortels en voor je plant.
                Maar 100mL (een half kopje thee) is te weinig. Een kleine plant drinkt niet veel, maar heeft wel constante aanvoer van vocht nodig.
                Daar zit hem de crux: de grond moet vochtig zijn, maar niet nat. Nu is het best logisch dat je zonder 'nat' niets vochtig kunt krijgen. Dus daar zit hem de oefening. Veel growers hebben het meeste moeite met watergeven. Te lang te nat geeft langdurige problemen, maar 5 uurtjes in een kurkdroge pot en de plantjes laten het leven. Een kwestie van fine-tunen tot je aanvoelt waar het midden zit.

                Geef bijvoorbeeld eens 1-2 liter, en geef daarna een aantal dagen niks (als de plant dorst heeft dan gaan de blaadjes hangen, die voelen dan ook veel slapper aan). Let wel op: planten slapen, dus in de avond en nacht kunnen de blaadjes ook wat hangen, verschil zit hem in het gevoel. Uitgedroogde planten verliezen alle veerkracht en voelen aan als slappe sla. Slapende planten voelen nog stevig. Ook niet elke wietplant slaapt even hard als de ander. Ook hier is het een kwestie van signalen herkennen eigenlijk.

                Het beste geef je water in de ochtend, dan koelt de bodem niet te snel af in de nacht, en zo heeft de plant een verse voorraad om de dag door te komen. Heel veel verschil maakt het echter niet.
                Het is ook beter om langs de potrand te wateren (wel in de pot natuurlijk) zodat de wortels een beetje moeten zoeken naar water. Dat stimuleert de groei een beetje.
                Sinds ze is flauwgevallen heeft ze precies minder kracht... Ik had ze in de zon gezet maar de wind heeft ze gewoon omgeblazen... Sindsdien heb ik ze even verstevigd en daarna gewoon binnen laten staan omdat ze niet tegen de wind kan maar ze is nu opnieuw omgevallen. Nu zit er een soort knak in de stengel, valt dit nog op te lossen? Ik heb nu terug wat stokjes geplaatst om ze recht te houden
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Bladje verbrand, ja ok...maar dan dan nog een geknakte stengel...Ik zou opnieuw beginnen.

                  Comment


                    #10
                    stam geknakt en staan te droog waarschijnlijk. maar voor volgende keer... zaden in tegenstelling van stek t liefst gelijk in de zon of onder sterke lamp zodra ze boven de grond uit komen om te voorkomen dat ze naar licht gaan zoeken een te lange stam maken en bezwijken onder hun eigen gewicht daarbij is de truck om ze niet te nat te houden maar zeker niet te droog wat hier waarschijnlijk het geval is beste hele potje goed vochtig hoeuden want als de plant 1 cm boven de grand komt zitten de wortels al 10 cm rond en diep. zodra ze hun eerste blad hebben gelijk beginnen met voeding en uitkijken dat er geen voeding op het blad komt dan moet het goed gaan

                    Comment


                      #11
                      Ik zou niet meteen voeding gaan geven, is afhankelijk van de soort aarde die je gebruikt. Sommige is dusdanig voorbemest dat je, indien je er al meteen voeding bijgeeft, je plantjes overbevoed raken.

                      Ik heb ze op Lightmix staan, deze zou 2 weken voeding moeten bevatten. Toch ben ik pas na 1 maand begonnen met bijvoeding.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        zodra ze hun eerste blad hebben gelijk beginnen met voeding
                        Dat is echt het domste wat ik deze week gehoord heb.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Dat is echt het domste wat ik deze week gehoord heb.
                          ohh ja? kijk even bij mijn plante... gelijk voeding gegeven boven op de voeding die in de grond zit al altijd zelfde nooit probleem gehad draai 6 oogste per jaar plus buiten nog planten en 1 ding is zeker een plant heb vanaf begin fotosyntese voeding nodig zou wel naar ec van de grond kijken maar zaden na ontkiemen glijk veel licht en juiste dosis voeding... gaat je baby tog ook niet uithongere na dat t gebooren is..., kijke naar de plant
                          Last edited by like a lion; 21 May 2017, 21:38.

                          Comment


                          • LR2
                            LR2 commented
                            Editing a comment
                            Die planten die bijna al hun blad missen, bedoel je?
                            Of die planten die op spaghetti lijken?
                            "Fotosynthesevoeding". Wat een prachtig woord. Kijken we naar chlorofyl, het stofje dat fotosynthese uitvoert, dan bestaat die uit koolstof, waterstof en magnesium. En 4 atomen stikstof. Wat een plant daar voornamelijk voor nodig heeft, is CO2, water en magnesium. De energie wordt opgeslagen in ATP, dat bevat fosfaat. Maar dat allemaal zit voldoende in de bodem en in de lucht, om de plant zeker 4 weken te voorzien van al zijn behoefte. Dat is al de juiste dosis.

                            De functie van die ronde (kiem)blaadjes onderop een plant, is voeding verschaffen aan een jonge plant. Pas als die afvallen, gaat de plant voeding uit de grond halen. Kijken naar de plant, inderdaad.
                            Je hongert een baby niet uit nee, maar je probeert ook geen 3 pond steak naar binnen te duwen. Om die reden beginnen we pas na enkele weken met voeden.

                            De wetenschap toont keer op keer aan, dat er een hogere vruchtproductie is bij planten die op het randje van een tekort balanceren. Geef je een keer teveel, dan is het hele feestje voorbij. Dat probeer ik te voorkomen bij mensen.

                          #14
                          Urgh, broodkwekerts...

                          Comment


                            #15
                            like a lion, is dat je inderdaad het beste kijkt naar je plant(en). Ze vertellen je genoeg

                            Comment

                            Bezig...
                            X