Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verkleuring van het blad(bruin/geel) ? please help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verkleuring van het blad(bruin/geel) ? please help!

    Korting op 420shop
    Goedemorgen! ,

    Ik nu sinds bijna een week 2 haze (niet duidelijke wat voor) plantjes staan.
    Dit is de eerste keer dat ik dit doe, heb uiteraard eerst zelf gekeken of ik een oplossing kon vinden maar vraag het toch het liefst voor de zekerheid hier met foto's.
    lees teveel verschillende symptomen/oplossingen om met mijn kennis hiermee echt goed iets te kunnen constateren.

    De 1 groeit wat minder mooi als de ander, zo had ik ze al gekregen dat er 1 meer slapjes erbij hing.
    maar het groeit wel als kool.

    nu viel mij op dat er wat verkleuring bij beide planten onstaan.(zie fotos!)
    wat is de mogelijke oorzaak?

    Te hoge temperatuur? , te weinig water/voeding? / te kleine potten ?

    Ik heb ze in ieder geval buiten staan op het balkon, 8 uur zon ong komen ze wel aan.

    Tips/Kritiek/feedback zijn meer dan welkom!


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      De potten
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Te hoge temperatuur? , te weinig water/voeding? / te kleine potten ?
        Te hoge temperatuur...denk ik niet. Als ze gewoon buiten op je balkon staan, dan valt de temperatuur normaal gezien wel mee.
        Het is de laatste dagen wat warmer, maar daar kan een cannabisplant zeker tegen.
        Te weinig water/voeding... hoeveel water/voeding geef je momenteel? Ik vermoed dat je teveel water hebt gegeven.
        Te kleine potten...wat is de inhoud(liter) van de potten?

        Comment


          #5
          Slecht gewortelde stekken, die veel te nat staan. Op cocos.
          Dat is een beetje het complete recept om het fout te laten gaan.

          Ik zou ze een week in de schaduw houden, en een toplaag met echte potgrond toevoegen als het kan. Dan hebben ze in ieder geval een beetje buffer en wat voeding. Als het tijd is om over te potten, dan gewoon potgrond gebruiken.

          Let wel op: haze kan lang bloeien, en laat. Dat kan betekenen dat je tot in december mag wachten op een oogst. Als het dan niet reeds weggerot is. Vandaar dat we altijd even informeren wat we in huis halen, voordat we het in huis halen
          Voorkomt wat problemen, en boven alles voorkomt het 6 maanden zorg voor een plant die niets oplevert, de ultieme teleurstelling.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Daar dacht ik ook aan, LR2 . Veel te veel water.
            En inlezen, informatie opzoeken over de strain die je wil en gaat kweken is toch zo belangrijk. Theorie & praktijk, ying en yang

            Comment


              #7
              Praktijk & praktijk gaat vaak ook goed, maar dan zul je moeten vallen om op te staan. Als je het vallen kunt overslaan, dan is dat wel prettig lijkt me.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X