Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp nodig bij mijn Skunk auto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig bij mijn Skunk auto's

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik ben dit jaar voor het eerst 4 planten aan het kweken, puur uit nieuwsgierigheid. Het betreft hier skunk autoflowers, die het in de beginperiode goed hebben gedaan, ik vind ze alleen wat aan de kleine kant.

    Nu sinds anderhalve week ongeveer beginnen de onderste bladeren wat lichtgroen tot geel te worden. Ook hebben 2 van de 4 planten 'last' van paarse zijtakjes. Ik heb geprobeerd informatie erover te vinden, maar ik kom er niet uit wat hier nou de oorzaak van zou kunnen zijn. Wellicht is er helemaal niks aan de hand, maar ik hoor graag jullie mening .

    De planten staan in pokon voorbemeste aarde en ze krijgen (als de regen het niet voor me doet) water als de grond wat droog aan begint te voelen. Omdat er nog niet-opgeloste mestkorrels in de grond zitten, geef ik ze nog geen extra voeding. Ze staan in 7 liter potten en ze zijn eind maart gezaaid. Let niet op het hangende blad bij de laatste foto, deze is namelijk 's avonds genomen.

    Groet,
    Janwiet
    Attached Files

    #2
    Bij te natte aarde kan stikstofopname geblokkeerd worden, met paarse takken als eerste indicatie. Vervolgens zal het blad geel kleuren van onderaf, met bruine vlekken, wat lijkt op een calciumprobleem.
    Als ik de aarde zo zie, staan ze te nat. Even een paar dagen geen water geven, en het komt wel goed. Vergaand blad herstelt helaas niet, dus voorkomen is beter dan verhelpen.

    Paarse takken kunnen ook genetisch zijn, dus het is niet altijd een erg goede indicatie dat er wat aan de hand zou moeten zijn. Echter, de natte aarde die ik zie, verklaart wel alle symptomen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Bij te natte aarde kan stikstofopname geblokkeerd worden, met paarse takken als eerste indicatie.
      Klopt, het heeft afgelopen week een paar keer flink geregend en die tijd stonden ze gewoon buiten... De grond voelt behoorlijk nat aan. Denk je dat het beter is om ze met (heel) slecht weer binnen te zetten? Heel erg bedankt voor je reactie .

      Comment


        #4
        Nee, dat denk ik niet.
        Maar dat is omdat ik zelf die moeite niet wil nemen. Je moet met je planten doen wat je zelf wilt natuurlijk. Ik zet ze niet binnen, of onder een afdak tenzij het 5 dagen aaneen regent.
        Meestal droogt de grond toch best gauw weer op. Binnenzetten geeft insecten vrij spel, spint kan in een paar dagen gigantisch snel groeien en schade opleveren, dat is buiten nooit het geval.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Nog een vraagje: wat is dit? Het lijkt in mijn ogen niet op spint of meeldauw, eerder beschadigd blad o.i.d. Het zit op elke plant en op willekeurige plekken...
            Attached Files

            Comment

            Bezig...
            X