Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen met autoflowers in bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen met autoflowers in bloei

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Met 2 autoflowers heb ik, naar mijn inzien, verschillende bladproblemen. De afgelopen weken heb ik het een en ander gegoogled, met de verkoper van de zaden contact gehad voor het verbeteren maar 1 van de 2 gaat snel achteruit. Ik heb (nog) geen kweekverslag bijgehouden, dit wil ik in elk geval met nieuwe wel gaan doen. Hierbij wat informatie rondom de kweek:

    - Ze staan in cocos grond
    - Het zijn beide Amnesia Autoflowers van FreeSeedsOnline
    - Ze krijgen 1x per week voeding (basis), de AF met de grootste problemen heeft vaker voeding gehad omdat de bladeren gele vlekken vertoonde
    - Eens per 2/3 dagen water afhankelijk altijd hoe zwaar de pot weegt
    - Ze staan voornamelijk binnen, met mooi weer zet ik ze buiten op het balkon
    - De luchtvochtigheid in mijn huis is laag (richting droog), mijn vorige planten leken daar niet zo'n probleem mee te hebben
    - Sinds vorige week heb ik 2 maal ph- toegevoegd, de ph waarde van mijn grond is 6,8 - 6,9 en zakt tijdelijk met ph- richting 6,0 - 6,5
    - Ze zijn beide getopt (ja dat is risky met AF - maar zijn tot dusver goed hersteld, denk ik)

    De roze pot is een autoflower welke ook een week of 3 langer heeft gegroeid dan de gemiddelde 4 weken.

    Mochten jullie specifiekere informatie willen voor een oordeel dan probeer ik dat zo duidelijk mogelijk te beantwoorden.

    Foto's:


    Dank alvast!

    edit; Ik mag maar 1 foto uploaden?
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Cocos bevat geen buffer, en geen voeding. Alles wat je plant nodig heeft, zul je er zelf in moeten stoppen.
    Om een boel gedoe te besparen, en toekomstige problemen in te perken zonder een haffel technisch gedoe, zou ik ze zelf overpotten in verse potgrond.
    Aangedaan blad herstelt niet, maar je voorkomt uitbreiding van het probleem.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Deze nog overpotten bedoel je dan? Dus ook naar een grotere pot (hele grond is al verweven met de wortels)?

      Comment


        #4
        Oh op de zak van de cocos staat wel "voor 3 maanden voeding".

        Dat moet ik met een korreltje zout nemen dus? :p

        Comment


          #5
          Blijkbaar, want ze hebben een stikstoftekort of blokkade.
          Cocos houdt ook weinig vast; dat betekent dat voeding e.d. makkelijk uitspoelen na het watergeven.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Ik denk dat ook de hoeveelheid water een rol speelt.
            Het blad staat ook wat bol.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X