Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Oudste bladeren vergelen van onder naar boven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oudste bladeren vergelen van onder naar boven

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Na veel zoeken op het forum toch maar beslist een topic te openen.

    Even een korte beschrijving van de plantjes:
    Ik ben bezig met een buitenkweekje AF'jes. De dames staan in 25L potten en doen het tot nu toe erg goed. De planten zijn ongeveer 60cm groot en zijn 7 weken oud, ze zitten nu in de derde week bloei. Qua voeding hou ik het eerder simplistisch, ik geef brandnetelgier en kippenmest. Water geven doe ik om de 2 a 3 dagen als de potten bijna zo goed als droog zijn. Nu de bloei er goed in zit geef ik 50pct minder voeding.

    Nu het probleem: de plant krijgt onderaan gele bladeren, dit breidt zich nu uit naar de bovenkant van de plant. Het zijn enkel de grote, vrijstaande bladeren die dit hebben. Ze worden gelijkmatig lichtgroen en sterven af. (enkel de onderste tot nu toe) ook beginnen de lichtgroene bladeren nu bruine topjes te krijgen aan de bladrand. Dit begint vanaf de bladsteel naar de bladtop toe.

    Er zitten geen beestje of rupsen op. Ik heb de indruk dat ze het voor de rest erg naar hun zin hebben.

    Waar denken jullie dat het aan ligt?

    Ps: foto's die volgen want ik heb moeite om ze op dit ogenblik gepost te krijgen.

    Greetings
    C.
    Last edited by colori; 23 June 2017, 09:25.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    #2
    100 bonuspunten voor de titel van je topic: beschrijft precies wat er gebeurt!
    Blijkbaar vinden mensen dat heel moeilijk om te doen, dus vandaar dat ik even meld dat ik dat goed vind.

    Geel blad van onder naar boven betekent meestal dat ze voeding te kort komen, of dat ze te nat (hebben ge)staan. De foto moet uitsluitsel geven, dus tot die tijd is het in het duister tasten voor ons.
    Ik wacht het even af. Via het papiertje-met-paperclip rechts boven het tekstvak kun je bijlagen toevoegen, dat werkt het beste voor foto's. Je upload ze eerst, en dan plak je ze in de tekst via het boxje onder het tekstvak wat dan verschijnt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Over de titel; ik had net een topic van jou gelezen waarin je uitlegt hoe ik een voorbeeldig JD-member word

      Dan nu de foto, even het hooft naar links houden d3n want anders lukte het niet.

      IMG_20170623_064502.jpg
      Je ziet dus duidelijk dat de onderste bladeren al vrij ver gezet zijn. Nu gaat het richting de top.

      Qua watergift geef ik de plant om de 2 a 3 dagen water, meestal wel een flinke slok. Ongeveel 1 tot 1,5l daar hebben ze nog nooit slecht op gereageerd eert dus..

      Alvast bedankt!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


        #4
        Klein beginnend tekortje. Dat is op zich niet zo erg.
        Het oudere blad vertoont wat calciumproblemen, waarschijnlijk zit de pH iets aan de hoge kant. Geef je kraanwater? Zo ja, doe daar voortaan een eetlepel citroensap bij (goedkoopste en makkelijkst voorhanden DIY oplossing).

        Ik denk zelf dat de plant het haalt zonder ingrijpen. Mocht je toch iets willen doen, dan is een kleine dosis voeding (een of twee maal) en die eetlepel citroensap bij de watergift (elke keer, per gietertje) een goed idee.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Oke bedankt voor het antwoord.

          Dat ze het haalt daar twijfel ik niet aan. Dus vanwege de grond die te basisch is wil de plant geen calcium opnemen? En dus vandaar de vergeling?
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment


            #6
            Even het 'blad probleem oplosser' topic bekeken. Sommige bladeren beginnen inderdaad te draaien en keren. Ook de necrotische vlekken heb ik teruggevonden.

            IMG_20170623_064656.jpg
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment


              #7
              Ja voor een deel. Ik denk dat er een combinatie is; uitgeputte bodem en iets te hoge pH. Calcium heeft iets zure bodem nodig om opgenomen te worden, voor stikstof geldt hetzelfde. Soms hangt dat samen, soms niet. Da's een beetje lastig voor je, vandaar dat ik twee gecombineerde oplossingen adviseer.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                De necrotische vlekken zijn door insectenschade; je ziet een duidelijke vraatrand.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Even een update!

                  Na de ph te proberen verlagen en N bij te geven doet het ene soortje het al een pak beter. De bladeren zijn gestopt met verkleuren en er zijn ook geen andere eigenaardigheden meer te zien. De andere plant daar verkleuren de aangetaste bladeren wel verder, het lijken wel herfstkleuren.. De gezonde bladeren maken wel geen aanstalte om ook te verkleuren.

                  Nog effe een fotootje:

                  ​​​​​​
                  IMG_20170627_185022.jpg

                  Greetings C.
                  ​​​​​​​
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                  Comment


                    #10
                    Ruikt je plant al lekker ze zien er toch goed uit hoor ga voor al zo door nog paar weekjes
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Ik zou die schalen onder de potten wel even omdraaien.
                      Een voetenbad vinden wietplanten niet zo fijn.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Planten ruiken erg lekker, ze doen het ook erg goed!
                        De schalen staan er onder zodat ze het water langs onder kunnen opnemen, na 15 a 20min gaan die er vanonder.

                        Bladprobleem lijkt zogoed als opgelost.
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                        Comment

                        Bezig...
                        X