Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onherkenbare afwijking nieuw blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onherkenbare afwijking nieuw blad

    Korting op 420shop
    20170624_190852.jpg.4191960b582997ac3d80bdf8803c089d.jpg
    .

    20170624_190858.jpg.41f50b5c626ce525118e04a264b93903.jpg
    . 20170624_190920.jpg.c51879ac65901e8d0a7817faac5fd763.jpg
    .
    Last edited by Icerage; 24 June 2017, 23:25. Reden: tags added

    #2
    TMV heel wsl

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      TMV heel wsl
      Sorry, ik ben niet bekend met de afkortingen die je gebruikt. Wat bedoel je precies? ( ik ben een domme rund die volledige zinnen nodig heeft. )

      Comment


        #4
        https://nl.wikipedia.org/wiki/Tabaksmoza%C3%AFekvirus

        Comment


          #5
          Het is wel een virus, maar geen TMV. TMV zorgt slechts heel lokaal voor problemen, en wordt vrij makkelijk 'overgroeid' door de plant. Dat heeft normaal niet zoveel invloed.
          Er is waarschijnlijk een ander virus aan de gang, helaas kun je daar niets tegen doen. Gelukkig is het echter voor de mens ongevaarlijk, maar het kan wel overslaan op de andere plant.

          Zulke rare groei is zelfs voor mij nieuw in wiet. Zijn de planten niet toevallig behandeld met iets? Dit soort taferelen zie ik zelf vaak alleen als ik met gifstoffen/herbiciden/onkruidverdelgers werk die dat veroorzaken. Geen boze buurman toevallig?
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Zijn het wel dezelfde strains? Van welke breeder?

            Het doet mij ook denken aan Roundup of zoiets. Heb je dit ook niet elders in je tuin gebruikt?
            Zo heb ik ook wel eens een mooie hortensia naar de kloten geholpen door Roundup te gebruiken terwijl er wat wind stond, ongezien kwam de Roundup op de Hortensia terecht


            Vind de 'aangetaste' plant toch wel iets fotogeniek's hebben
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Hallo Stemma

                uhh .. wat is roundup? ( ik voel me erg stom nu hehe )

                Ik heb Hortensia in de tuin en alles ziet er prachtig uit en geen enkele andere plant heeft hetzelfde.

                Ik gebruik geen syntetische stoffen. Potgrond en koeienmest "for the win" . Wat ik wel klaar heb staan voor de bloeitijd is Canna Terra Flores. Maar natuurlijk heb ik die nog niet gebruikt.


                Overigens het blad gedeelte dat omgekruld is, is niet droog .. gewoon even levendig als de rest van het blad.


                ( Thnx Wietzaadje! )

                Comment


                  #9
                  Heeft de medicinale wietplant nog een naam en kweker of heb je ze van Sinterklaas gehad?

                  Roundup is een agressieve onkruidverdelger, welke ik nu al een tijd niet meer gebruik.

                  Heb je haar bemest tijdens de hete dagen?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Kryptonite - Pyramid Seeds

                    Kryptonite van Pyramid Seeds zijn feminised wietzaadjes die ontstaan zijn uit soorten afkomstig uit de Granada Mountains. Ze is gekruist met een Yumbold om een sterker effect te geven. Deze soort is bijna een pure sativa.

                    Pyramid Seeds Kryptonite zijn wietplanten die redelijk kort bloeien voor een sativa en heeft lange wat dunnere maar erg harde toppen. Het blad heeft een mooie diepgroene kleur.

                    De smaak bij het roken van deze wiet is kruidig, een beetje haze-achtig. Het effect is ons niet precies bekend. Wiet kweken uit deze feminised wietzaadjes levert je een krachtige wiet op met een mooie afkomst. Eigenschappen Kryptonite wietzaden:

                    • Dit is een wietsoort met een hoog THC en CBD gehalte
                    • Geschikt voor een kweek binnen en een kweek buiten
                    • Heeft een kruidige smaak bij het roken
                    • Merk: Pyramid Seeds


                    Niet bemest niks noppes nada. Ik ben van de "KISS methode" generatie .. ( Keep It Simple Stupid ) We gooien en klooien genoeg met syntetisch troep dus gewoon in ruime potgrond ( per plant krijden ze zo'n 40 liter verse potgrond in de tuin) en met rust laten totdat we richting oogsttijd gaan

                    Comment


                      #11
                      Trouwens.. het blad is gedraaid zoals bij te weinig kalk .. maar kalk tekort doet het blad ook verkleuren toch? .. ik vraag me af of dit met zuurtegraad temaken kan hebben ..

                      Comment


                        #12
                        Kijk eens op 1:38 m in onderstaand filmpje, Hemp Russet Mites?


                        https://m.youtube.com/watch?v=fPjYjwBiJng




                        https://www.planetnatural.com/pest-problem-solver/houseplant-pests/russet-mite-control/


                        Meer info in bovenstaande link, neemolie zou helpen?
                        Last edited by Stemma; 25 June 2017, 18:21.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Het blad kan ook draaien door hitte en tal van andere oorzaken.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Ik heb best veel verstand van DNA en afwijkingen die daar in voor komen, ik studeer er al een aantal jaren op. Ik weet niet wat je precies bedoelt met DNA altered, want in principe is alles 'altered' ten opzichte van wat anders. Ik zou graag weten waar je zulke dingen leest, dan kan ik het eens nalezen en kijken of er geen totale bullshit tussen zit. Veel schrijvers van Rolling stoned en alle(!) schrijvers op mediwiet sites hebben vaak weinig, of helemaal geen, verstand van moleculaire technieken. Die gasten roeptoeteren een boel, zonder vakinhoudelijke kennis. Het is zo lekker makkelijk bokken op alles wat nieuw en onbekend klinkt, terwijl 95% van de uitlatingen die ze doen nergens op gebaseerd zijn. Ik ken bijvoorbeeld maar een enkel bedrijf ter wereld dat de vergunningen en goedkeuringen heeft om zulke dingen bij cannabis te doen. En per stuk kosten die zaadjes net zoveel als een aardig huis.
                            DNA kan falen, maar letterlijk alles wat een levend organisme doet, is afhankelijk van DNA. Ik heb veel misbaksels gezien qua wietplanten - ik kijk al 10 jaar mee op allerlei forums. Maar dit is nieuw voor me. Ik herken de tekenen enkel van planten die ik in het lab zie, welke met 2,4-dichlorophenoxy acetic acid zijn behandeld; een onkruidverdelger die celfuncties verstoort.
                            Als je buren, of iemand anders daar mee (of een ander herbicide) langs de schutting spuit, dan kan je plant daar best eens op reageren.

                            Nu ik er zo over nadenk; er zijn ook kevers die jonge groei aanboren met hun snuit, waardoor de bladeren die daar later uit ontstaan, vervormd kunnen raken. Vaak gaat dat een paar bladsets door voordat het vanzelf voorbij gaat. Die kevers komen vaak niet opnieuw terug.

                            De plant in afzondering zetten is nooit verkeerd. Ik ben erg benieuwd hoe dit probleem vervolgt. Kun je ons - als het niet teveel moeite is - zo om de week een update geven?
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15

                              Nou Stemma heeft me in de goede richting geduwd!

                              Of het nu luis of mijt is weet ik niet zeker maar inderdaad .. vergroot glas bij gepakt ( btw .. wat is het moeilijk om een foto te maken met vergrootglas beeld haha ) en de onderkant van het blad opnieuw bekeken en ja hoor daar zaten de rotzakken!

                              Ik post een foto ( slechte kwaliteit sorry kon het niet beter krijgen ) dan kunnen jullie het zien Ik overwoog al om te gaan kijken of ik lieveheersbeestjes kan kweken maar de plant ligt al op de composthoop hehe

                              ik denk omdat ik/we er vroeg genoeg bij was/waren dat er daarom nog geen verkleuringen te zien waren.

                              Ontzettend bedankt!

                              LR2 .. het was inderdaad een losse opmerking die ik ergens op een forum had opgepikt en natuurlijk niet onderbouwd .. in mijn paniek en niet wetend waar te beginnen met uitsluiten van dingen heb ik dat gewoon genoteerd in mijn achterhoofd als een mogelijkheid omdat dit een wietsoort is die ik voor het eerst aan het testen ben.

                              Dus bladluis/mijt doet blad eerst vervormen .. doh natuurlijk logisch achteraf want als je naar planten kijkt die een aanval te verduren hebben van bladluis dan krijg je ook zulke rare vervormingen!

                              Dan nog even de fotos en nogmaals bedankt voor het meedenken!

                              20170625_204247.jpg
                              .
                              20170625_204202.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X