Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gestrekte plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gestrekte plant

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb nu al 1,5 maand deze plant (power kush dinafem) maar hij is zeer gestrekt, ik gebruikte een halogeenlamp wat fout was. Is deze nog te redden? Deze soort zou tot 800gr kunnen opbrengen maar ik vraag me af als ik er nu wel nog iets ga aan overhouden... nu staat hij onder een tl lamp 58w 840!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Tsja, een goed begin is het halve werk.
    Halogeen is een fout begin.
    Een enkele TL balk is een kwart van een goed begin.
    Een plastic bak als pot is geen goed begin..

    Met de opsomming zou ik zelf lekker opnieuw beginnen. Ik kan met zekerheid zeggen dat verlichting die minder is dan T-neon (spaarlampen, TL, plug&grow, halogeen) gewoon niet de moeite lonen. Dan blijf je uitbreiden, met geld smijten, en het levert niks op.. Dat is zonde van je tijd, en de moeite.

    De plant zelf zou je jaren door kunnen laten groeien, dan komt er vast iets moois vanaf. Maar op deze manier niet. Dus dan zijn er twee mogelijkheden:
    1. Opnieuw beginnen met het juiste materiaal.
    2. Doorgaan, maar al het materiaal vervangen door het juiste materiaal.
    Hoe dan ook, het juiste materiaal kost bij elkaar rond de 250 euro. Als je dat - zoals ik - niet bij elkaar kunt sprokkelen voor een kweekje, dan blijft er alleen de buitenkweek over. Anders is het echt dweilen met de kraan open, en stapel je teleurstelling op teleurstelling. Da's helemaal niet leuk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Dus 1,5 maand onder een halogeenlamp om dan buiten in de sterke zomerzon te zetten. Good luck...
      Wat bedoel je met "niet groot genoeg voor buiten"?

      Comment


        #4
        Waar heb je dat gelezen? Onzin.

        Comment


          #5
          In de natuur zijn ze ook niet meteen 20 cm Zou ze wel even in de schaduw laten wennen en dan lekker in de zon ermee.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Beter had je haar 1,5 maand geleden al buiten gezet in een grote pot, zonlicht is nog altijd het beste licht.

            Ik zou haar alsnog naar buiten zetten, maar de dagen zijn alweer korter aan het worden, zij zal niet meer zo groot worden en overgaan tot de bloei.

            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Eh, nouja, naar buiten zetten is makkelijk gezegd. Als je dat direct doet gaat ze dood.
              De plant is ingesteld op zwak kaarslicht. Om die reden heeft ze ontzettend veel chlorofyl aangemaakt, om met een klein beetje licht, toch zoveel mogelijk energie te maken. Er liggen dus in feite gigantisch veel extra zonnepanelen in de bladeren. Die zijn gewend aan weinig licht. Gooi je daar een volle bak zon tegen aan, dan raakt de boel overbelast.
              Als je d'r nu buiten zet, direct in de volle zon, dan gebeurt er iets wat gelijk staat aan een zonnepark vol panelen aansluiten op een enkele 9V batterij: de boel ontploft. De plant heeft tijd nodig om zich aan te passen..

              Eerst een week in de schaduw, en dan langzaam richting de zon verschuiven. Zo heeft ze tijd om aan te passen. Anders ben je al het blad in een paar dagen kwijt, en de rest van de plant waarschijnlijk ook.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Eerst een week in de schaduw, en dan langzaam richting de zon verschuiven. Zo heeft ze tijd om aan te passen.
                Zoiets, misschien?
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X