Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel en paarse verkleuring op ouder blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel en paarse verkleuring op ouder blad

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik volg het forum al een tijdje en probeer een oplossing te zoeken voor de problemen die ik heb.
    Momenteel ben ik twee soorten meiden aan het grootbrengen onder de zon en op biologische basis. De Auto Daiquiri Lime & Frysian Duck beide van DP.
    Alleen loop ik momenteel tegen bladproblemen aan die ik niet opgelost krijg.

    Beide planten staan buiten, zonnig en overdekt in Plagron Royalmix. Hebben allebei een medium PH van 6.2-6.5.

    Auto Daiquiri Lime:
    15 Liter rootpouch
    Is momenteel 7-8 weken oud, ongeveer 1,30m en vol in bloei.
    In groei heeft ze rootpower gekregen zoals het voedingsschema.
    Krijgt afgezuurd water met PH6.5 (citroenzuur) + 4ml/l Plagron alga bloom + 1ml/l Green Sensation.
    1 Liter op warme dagen en 0,5-0,75 liter op bewolkte.
    De bloemetjes groeien goed door en de plant ruikt sterk.

    Na een goede start begonnen deze problemen rond week 5-6.

    Symptomen: Eerst begonnen karteltjes te verkleuren. Daarna begonnen de middelste bladeren te vergelen met bruine vlekken (necrose) erin. (foto:AutoDaiquiriLime7)

    image_294552.jpg

    en een aantal van de onderste bladeren te vergelen (foto: AutoDaiquiriLime3)

    image_294556.jpg

    Ik heb dit bestreden door tijdelijk te stoppen met voeding en water ph6 te geven. Na een week pakte ik weer rustig opbouwend het voedingspatroon op.
    Pas sinds gister begonnen de oudere bladeren paarse verkleuring te vertonen. (foto: AutoDaiquiriLime1,2,4,5)

    image_294554.jpgAutoDaiquiriLime2.JPGimage_294558.jpgimage_294560.jpg


    Aangezien dit plantje nog ruim 4 weken moet vond ik het wat vroeg voor bladverkleuring. Dus ik maak me zorgen. Ondanks dat lijken de bloemetjes nog steeds te groeien (AutoDaiquiriLime6).

    AutoDaiquiriLime6.JPG

    Frysian Duck (photoperiode):

    30 Liter rootpouch
    Is momenteel 17 weken oud en nog niet in de bloei, 1,70m en behoorlijk breed.
    Krijgt afgezuurd water (citroenzuur) met PH6.5 + 4ml/l Plagron alga grow (kreeg + 1ml/l rootpower tot week 8).
    1,5 Liter op warme dagen en 1 liter op bewolkte.
    De plant rook sterk maar ruikt nu helemaal niet meer, ook nog geen voorbloei gezien.

    Na een goede start begonnen deze problemen rond week 12-13.

    Symptomen: Eerst begonnen randen van het blad te verkleuren. De zelfde problemen die ik met de Auto Daiquiri Lime heb gehad ontstonden eerst bij de Frysian duck. Veel gele/bruine plekken op bladeren richting onderzijde/midden plant maar niet algehele verkleuring. De plekken breidde zich uit voornamelijk bij de oude bladen tot ze in geheel verwelken. (foto: FrysianDuck2,3)

    image_294561.jpg
    FrysianDuck2.JPG

    De jonge zijn groen zonder plekken. Momenteel ben ik gestopt met het geven van voeding en het lijkt zich te stabiliseren al zie ik toch lichte verkleuring bijkomen bij de oude grote bladen. (Foto: FrysianDuck1).

    image_294559.jpg

    Weet iemand wat er hier mis kan zijn? Zit ondertussen met deze planten met mn handen in het haar. Zelf begin ik me zorgen te maken om de derde plant aangezien ik het medium niet meer vertrouw. Royalmix uitgespoeld voordat ik deze planten in het medium plaatste en de eerste 6 weken geen voeding gegeven, alleen afgezuurd water. Hiervoor Lightmix gehad met zelfde voedingschema en nergens problemen mee gehad. Ik weet dat royalmix zwaar bemest is en heb daar rekening mee gehouden.

    Alvast bedankt guys/girls!
    Attached Files
    Last edited by ThaSeer; 7 August 2017, 21:19.

    #2
    Verplaatst naar de helpdesk.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Verplaatst naar de helpdesk.
      Succes.
      Thkx! Zal daar voortaan mn vragen plaatsen!

      Comment


        #4
        Ik gooi het op een stikstofblokkade/gebrek in combinatie met te natte bodem.

        Hoe snel meet je na het afzuren? Citroenzuur heeft een bufferende werking namelijk, het kan zijn dat de pH pas stabiel is na enkele uren. Zelfs met roeren. Als je te vroeg meet, kun je best eens een te hoge pH geven.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Ik gooi het op een stikstofblokkade/gebrek in combinatie met te natte bodem.

          Hoe snel meet je na het afzuren? Citroenzuur heeft een bufferende werking namelijk, het kan zijn dat de pH pas stabiel is na enkele uren. Zelfs met roeren. Als je te vroeg meet, kun je best eens een te hoge pH geven.
          Onwijs bedankt LR2! Het klopt idd dat ik na het toedienen van citroenzuur de PH gelijk meet. Ik zal dit uitstellen met een paar uur om de bufferende werking tegen te gaan. Ik wist dit namelijk nog niet. Weer wat geleerd. Zal het binnenkort even laten weten hoe het gaat met de plantjes. Hopen dat de tekorten weg gaan. Kan ik dit wellicht tegen gaan met gewoon kraanwater als counter tegen de mogelijk verzuurde grond? Of heeft calcium toevoegen zin, dat zorgt er toch voor dat de grond meer basisch wordt?

          Comment


            #6
            Opkomende wietplantjes kunnen alle kleuren hebben, van bruin tot paars. Dat is vrij normaal.

            ThaSeer : ik zou eerst kijken hoe ver je van je beoogde pH af zit met later meten; aan de hand daarvan kun je zeggen of de pH die je gaf te hoog of te laag was. Ik vermoed zelf aan de hoge kant. Calcium toevoegen heeft dan geen zin, daar gebruik je bij voorkeur sowieso een combi van Calcium+Magnesium voor, omdat je anders weer een ander tekort veroorzaakt.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X