Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte streepjes, afstervende bladeren onderaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte streepjes, afstervende bladeren onderaan

    Korting op 420shop
    filedata/fetch?id=1298854&d=1557187521&type=thumbfiledata/fetch?id=1298855&d=1558123304&type=thumbfiledata/fetch?id=1298856&d=1558749127&type=thumbfiledata/fetch?id=1298857&d=1600677951&type=thumb

    Twee van de zes plantjes hebben last van witte streepjes en spikkels. Afgelopen jaren heb ik elk jaar tegen het afbloeien wel eens een of meerdere planten gehad met meeldauw. Dit was er zo af te poetsen maar kwam dan na een paar dagen weer terug. Deze spikkels zijn er niet af te poetsen en het lijkt ook geen poeder maar meer iets wat vast in het blad zit. Het is me op gaan vallen sinds ik begonnen ben met geven van bloeivoeding.

    Iemand die dit probleem herkend? Voeding gerelateerd of toch een soort schimmel? Verstandig om ze apart te gaan zetten?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Autoflowers 2016

    #2
    Schade van zuigende insecten.

    Het afstervende blad is een raadsel, dat zou gewoon ouderdom kunnen zijn, of een keer te nat.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Ik zal morgen kijken of ik ze kan spotten. Gelukkig lijkt het afstervende blad er lost van te staan. Ik heb de afgelopen dagen elke dag redelijk wat water gegeven, want ik dacht dat ze net te droog stonden, maar dat viel wel mee. Misschien ook iets te heftig, en net te vroeg, begonnen met de voeding. De komende paar dagen even geen water en voeding.
      Autoflowers 2016

      Comment


        #4
        dat blad heeft te maken (Denk ik!!!) met wat LR2 hierboven al zegt, te veel water

        Als ik zo naar die aarde kijk lijkt het zelfs ingezakt en ingeklompen (Als je het zo kan noemen)

        Als je water geeft, geef je dan rustig een beetje bij beetje, of de hele hoeveeheid in 1x erin waardoor er een laagje water op de aarde staat die langzaam minder word?

        Dat deed ik helaas ook

        Comment


          #5
          onderste blad is het oudste blad pakt ook weinig licht niks aan de hand.wel effe goede foto maken van de schade aan je blad want zit toch wel iets van een beesje aan je blad te vreten
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Geen beestjes kunnen vinden. Het is ook niet verder uitgebreid sinds ik het constateerde. Te veel aan water kan heel goed (jep in 1 keer, geen tijd om te druppelen); ik laat ze nu eerst het overschot verwerken door een paar dagen niks te geven.

            @BYP
            Betere foto`s krijg ik niet uit m`n toestel
            Het lijkt bijna poederig, maar het zit echt in het blad en is er niet af te vegen of krabben

            fullsize

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.
            Last edited by luhoe; 1 September 2017, 16:34.
            Autoflowers 2016

            Comment

            Bezig...
            X