Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hangende bladeren + gele vlekken op het blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hangende bladeren + gele vlekken op het blad

    Korting op 420shop
    Eventjes hulp gevraagd !

    Ik kwam net kijken naar mijn plantje of alles in orde was en toen ik de tent open deed zag ik tot mijn verbazing dat de onderste bladeren serieus doorhangen , de gele vlekjes zitten er al een paar dagen op .
    Ik heb ze paar dagen geleden op 12/12 gezet en sindsdien heb ik de indruk dat ze gestopt is met groeien , als ik de verslagen zowat gelezen heb krijgen ze tijdens 12/12 nog en klein spurtje qua groei.
    Nu ik heb mijn water geven nog altijd het zelfde gehouden ongeveer 0.5L en ik heb tot hier toe daar nooit last mee ondervonden . Ik geef ze geen voeding , al ben ik wel van plan om tijdens de bloei gebruikt te maken van plagron bloom & green sensation.
    Ik heb ze wel en klein beetje water gegeven voor te zien of ze het nog opneemt , maar dat duurt net iets langer dan normaal , misschien zeg ik het al zelf in deze uitleg maar ben toch benieuwd naar jullie tips & diagnoses, want ik weet niet goed wat het anders zou kunnen zijn



    Alvast bedankt ! Grtz Aiightt
    Attached Files

    #2
    Dat ziet er uit als serieuze uitdroging.
    Voordat je aan de bloeivoeding begint zou ik eerst een aardige dosis groeivoeding toevoegen; ik zie wat rode steeltjes volgens mij, en de gele plekken kunnen wijzen op een stikstoftekort. En de watergift iets omhoog brengen naar misschien wel een hele liter, of vaker wateren. De plant groeit immers, en meer blad betekent ook dat er meer water verdampt. Het kan dus zijn dat er onderaan de streep een water tekortje ontstaat, simpelweg omdat de plant zijn watergift overgroeid is.

    In het vervolg zou ik planten van dit formaat, in zulke potjes, nog een extra weekje geven, zodat het netje mooi vol komt. Ik denk dat de groeispurt een beetje beperkt wordt door het potformaat in dit geval.

    Zou je de boel nu loshalen van het net, en in een grotere pot met verse aarde zetten, dan los je het voedingsprobleem op. Dan hoef je enkel op het wateren te letten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Hey LR2 alvast bedankt voor de reactie !

      Ik heb het plantje wel en paar keer tomatenvoeding gegeven kan ik dit nog eens herhalen ipv groeivoeding ? ik heb deze namelijk niet in huis
      Ik geef mijn plantje wel enkel langs boven water , misschien moet ik vanaf nu ook langs onder geven ? of is dat Not Done ?
      De pot zelf is en 11 L pot
      Ik heb ze tot nu toe ook nog geen bloei voeding gegeven omdat ik nog geen tekenen zie van bloei
      Eerlijk gezegd durf ik het nu niet om de plant te verpotten omdat ik schrik heb de wortels te beschadigen of om het nog harder naar de klote te doen.
      dit is namelijk mijn eerste plantje dus ben ik wel super voorzichtig , misschien zelfs te voorzichtig :p
      maar ik zal voor vandaag 1L water geven en dan morgen terug verslag uitbrengen of het al iets beter word of niet

      Grtz !

      Comment


        #4
        Super!
        Als groeivoeding zou je eventueel ook pokon of huismerk plantenvoeding van de supermarkt kunnen gebruiken; daar zit hetzelfde in als wietvoeding. Pokon is zelfs completer qua samenstelling. Tomatenvoeding zit (dacht ik) meer richting de bloeivoedingen qua samenstelling: het bevat relatief meer P en K dan dat het N bevat.

        Tip voor de volgende keer (en updates) maak foto's met de lamp uit en je flitser aan, of een normale lamp erbij ofzo.. Zo zien we welke kleur de plant heeft. Dat zegt nogal veel over haar toestand namelijk, dat maakt het voor ons allemaal wat makkelijker diagnosticeren.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Ik heb even foto's genomen net voor de lamp opsprong , hopelijk is dit genoegd
          De liter water dat ik haar gisteren gegeven heb heeft haar blijkbaar wel deugd gedaan , het blad staat er al iets beter bij als gisteren , dus vandaag ga ik ze nog is 1x 1L water geven en dan kijken we morgen weer verder. Heb ondertussen pokon besteld en verwacht het morgen aan te krijgen dus kan ik ze morgen ook eventjes voeden

          Alvast bedankt LR2

          Grtz Aiightt
          Attached Files

          Comment

          Bezig...
          X