Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele + afstervende bladeren tijdens de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele + afstervende bladeren tijdens de bloei

    Korting op 420shop
    ik zit nu op dag 21 van offciele bloei en
    Wat me is opgevallen is dat de bladeren rap geel worden en uiteindelijk afsterven ( ook zeer duidelijk dat de bloei afgeremd is )
    Ik was bezig met bloei voeding te geven Plagron Bloom de verhouding was 2.5ml op 1L is de helft van de voorgeschreven maximum daar ben ik zachtjes met afgebouwd en uiteindelijk gestopt om te kijken of dit het probleem was.
    Dan heb ik paar keer stikstof bijgevoed om te kijken of dat iets deed maar dat deed ook niets , ik heb altijd wel genoegd tijd tussen gelaten om de plant te laten wennen
    Ik heb ook mijn watergift gevarieerd om te kijken of het daar iets mee te maken had maar dat deed ook niets.
    Ik geef gewoon regenwater , ik weet niet of de potgrond van belang is maar dat is gewone universele potgrond.
    Ik heb ook de lamp al wat hoger gehangen ( deze staat nu 50 cm van de hoogste top ) en het is een 400 watt lamp.
    ik ben en klein beetje ten einde raad in mijn noob expertise en bij deze dat ik jullie nu raad pleeg
    Attached Files

    #2
    Weeral iemand met bladproblemen die Plagron mineraal voedt?

    Ik ga het gewoon kort afkloppen:
    http://www.wietforum.nl/topic/122658...1#entry1454403

    Kan er ook niet aan doen dat de informatie van hier niet synchroon met de wetenschap loopt. In dat verslag staan ook posten om ogen van te trekken, maar men is er het wel over eens dat stikstof bijgieten het probleem niet zal oplossen. Als ik een aangepast supplement aanraad gaan anderen dat toch maar afraden en alles in de war brengen.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      3 liter water per dag, pH 5.8 en de helft van de aangeraden hoeveelheid voeding.
      Dan krijg je geel blad inderdaad, daar is geen hogere wiskunde voor nodig.
      Kun je beter op WF gaan vertellen.

    • Organisch
      Organisch commented
      Editing a comment
      Heb je het dan over die link of over het geval hier? Ik wou gewoon maar al aantonen dat stikstof op het probleem gieten niet ging helpen. Omdat het hier de gewoonte is mensen met een vergeling aan de stikstof te zetten. Gelukkig heb ik die slechte gewoonte reeds kunnen afleren.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Laten we niet gaan generaliseren, dat is hier niet de gewoonte, dat is afhankelijk van de situatie.

    #3
    Momenteel geef ik ze nu nog maar enkel regenwater en dit doe ik al en dagje of 4

    Comment


      #4
      Wel een serieuze cocktail gegeven he. Zal wel wat ontregeld hebben. Staat ze niet te nat na die behandeling? Kreeg ze altijd regenwater?

      Comment


        #5
        Toen ik gestopt was met de bloei voeding te geven heb ik 4 a 5 dagen enkel regenwater gegeven
        daarna heb ik 2x stikstof toegevoegd door 1dag regenwater en 1 dag stikstof te geven , dan ook weeral 3 a 4 dagen enkel regenwater gegeven
        Ik heb ook altijd de normale dosis watergift aangehouden , buiten dat ik eventjes ging zien of de plant minder water kon hebben maar dat was niet het geval ( dit was ook altijd enkel met regenwater )
        dus nu geef ik enkel regenwater omdat ik een beetje ten einde raad ben

        Comment


          #6
          Pas de kracht van het niets toe. Geef niets tot ze droger staat..
          Last edited by Organisch; 10 October 2017, 15:57.

          Comment


            #7
            Bedoel je met water geven dan ?
            Ik heb ook al 1x een dag geen water gegeven maar dan hangt alles er maar zeer triestig bij !

            Comment


              #8
              Is ze zo dorstig dan? Ik heb ook dorstige dames nu maar geef maximum 2x water en juist voldoende. Ik weeg dat op de tast. Heb je een EC meter? Hoe lang staat ze in het medium en welk medium is het? Universele aarde?

              EC meter:
              Better have it and don't need it than need it and don't have it.

              Comment


                #9
                Ja ze is wel vrij dorstig ! als ik 1dag overslaag hangt ze er echt triestig bij ! Ik heb geen EC meter , ze staat in een 11L pot met universele aarde van de brico
                Ze zal ongeveer 3 maanden erin staan , ik weet dat 11L wel klein is voor zo lang een plant erin te laten staan maar we blijven leren door fouten natuurlijk

                Comment


                  #10
                  Hier zelfde verhaal hoor. 11L potten, 400 watt en universele aarde die ik een klein beetje opwaardeerde.
                  Wel werk ik met een hele voedingslijn waar ik mijn voeding aanpas op de EC metingen. (maar ben nog maar een student in progress)

                  Ik denk dat Plagron wel een goede voedingslijn is, maar duur indien je dat hele gamma wil toepassen. Groei, bloei en sensation... is het voldoende op universele aarde? Dat laat ik over aan de Plagron telers. Maar als ik afga op bladproblemen op fora denk ik van niet.

                  Maar als je echt wil bijleren, zou ik kijken voor zo'n betaalbare EC meter (bestaat in combi met pH meter) en via een bodemmonster analyseren hoe hoog de zoutwaarde van je substraat is. Nu je enkel regenwater geeft is dat uiteraard gezakt. Maar toen je die cocktail toepaste heb je de boel ontregeld waardoor de bladeren begonnen afvallen. Indien je dat aangepast had op een EC meting zou de schade niet zo significant opgelopen zijn denk ik.

                  Er is hier nog een lid die bijna dezelfde cocktail als jou toepaste en zijn bladeren vielen er ook naast.
                  Last edited by Organisch; 10 October 2017, 16:46.

                  Comment


                    #11
                    Het is mijn allereerste kweek dus ik leer gaande weg ^^
                    Ik ga voor mijn volgende kweek wel kijken voor Plagron potgrond alleen moet ik nog even kijken de welke ik voor mezelf het beste vind
                    Ik heb wel de hele kweek lijn , de bloei , groei , sensation , power roots & enzyme , er was is en keertje en actie op die lijn en daarmee dat ik het gekocht heb
                    Ik zal eens kijken wat me dat ga kosten en dergelijke EC meter , ik zit nu nog wel 5 weken van de oogst volgens de website , maar aangezien mijn bloei wel dik geremd is zal dat wel iets langer duren dus is het misschien verstandig om nu al en dergelijke EC meter te kopen , de welke heb jij ? kan ik al eens kijkje nemen.

                    Maar nu weet ik nog altijd niet hoe ik dat vergelen van mijn bladeren kan tegen houden of doen stoppen :p

                    Maar verder was het al wel zeer interessant !

                    Comment


                      #12
                      https://www.bol.com/nl/p/ph-ec-combo...pe=typedsearch

                      Ik heb veel plezier aan die EC metingen en hoe meer ik over leer, te beter ik de planten kan bijsturen.

                      Wel hallucinant dat een hele voedingslijn dit resultaat bereikte? Maargoed, het is je eerste keer. Wellicht wat beginnersfoutjes gemaakt die niet kenbaar worden in dit verslag.

                      Comment


                        #13
                        Ik heb wel enkel plagron bloom gegeven ! tijdens de groei heb ik enkel af en toe stikstof toegediend in het begin en een keer voor ik op 12/12 ging heb ik 1maal pokon gegeven
                        Ik had de lijn besteld toen ik effectief in bloei ben gegaan want net toen deden ze een actie

                        Comment


                        • Organisch
                          Organisch commented
                          Editing a comment
                          De bladpuntjes zien er ook wel wat verbrand uit.
                          Als je teveel bloeivoeding gebruikt, gaat ze ook sneller haar stikstof opgebruiken.

                          Toen ik zonder metingen mijn boosters toepaste had ik altijd een magnesiumgebrek. Een verhoogde kaliumwaarde kan dat veroorzaken. Ik kan me best wel inbeelden dat het aardig wat stikstof vraagt om die supplementen door haar systeem naar de vrucht te jagen. Maar dat is een mindfart die op mijn logisch verstand gebouwd is.

                        #14
                        Dan heb je een belangrijke voeding gemist en dat is groeivoeding. Ik gebruik Plagron bio. Groei is belangrijk om voor de bloei niet geel te worden. Ik gebruik groei, bloei en pk en heb groene dames staan. Behalve mijn Autoflower maar die gaf ik dus geen groei gelijk mee terwijl dat wel beter is. Ik durf niet te zeggen wat je er nu aan kan doen ben zelf beginner maar weet wel dat je de stoffen mist of iets van iets te veel hebt
                        Last edited by Mammy; 10 October 2017, 19:25.

                        Comment


                          #15
                          een goede allix of lightmix en minimaal een 20 liter pot of emmer en je had dit probleem nu niet,goedkope oplossing zoek op hoe je een grondmonster moet nemen,en ga met dat grondmonster naar een growshop een goede wil de ph en ec waarde wel even voor je meten.vooral weten wat de ph van je grond is belangrijk is die te laag of te hoog dan kan je dat gaan proberen bij te stuuren,daarvoor heb je wel een ph meter nodig en ph minje plant ziet er niet uit of die totaal overvoed is dus moet nog te redde zijn
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                          Comment

                          Bezig...
                          X