Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen: krom bladeren en wit plekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen: krom bladeren en wit plekken

    Korting op 420shop

    ​​​​​Hallo, bedank aan iedereen die dit forum waar maakt.
    sinds 2weken geleden heb ik een nieuw compleet tent gekocht. Eerste keer met led. Vroeger heb ik 1jaar gekweekt op hps 400w. ( slechte resultaten. Denk door warmte en vochtigheid)
    ik heb een uniteck 450w led. Afzuiging en klein fan.
    4 planten in 11L potten met gaten onderaan om te veel water weg te laten.
    4 autoflowers van sweedseeds.es (spanje)
    1 black cream, 1 jack 47 en 2 big devils.
    bij het ontvangen van de zaden zag ik dat de black cream zaden meer dan 2 jaar oud waren de andere waren nog geen 6 maanden oud.
    bij het ontkiemen kwam de black cream ook tragen in gang. (Bijna 2dagen)

    Momenteel zitten ze 11 dagen onder de lamp (groei stand en 19/5h dag/nacht) en opmerkelijk is de black cream kleiner en nu ook krome bladeren en witte vlekken of workjes op.
    De blaaderen zijn iets groener dan op de foto.
    IMG_20171030_183226.jpg
    ik gebruik potgrond van aveve met 30 dagen voeding. En ernaast gebruik ik al 5 dagen voeding van canna. Momenteel terra vega, cannazym en rhizotonic. Minder dan de helf van aanbevolen hoeveelheid.

    ik gebruik regenwater (ph7) met paar druppels canna ph- om die dan rond 6.1 a 6.5 te krijgen.
    ik verdeel 0,5L water onder de 4 plaanten.
    de afstand tussen de lamp en planten is 60cm
    en de temperaturen zijn tussen 20 a 26 graden en 50 a 65% vochtigheid.
    omdat er momenteel geen geur last is en planten ook klein zijn staat de afzuiging uit maar de fan draait altijd.
    na 2 dagen zoeken vind ik niets wat er kan zijn of het is wat ik hier gelezen heb: het soort plant en afkomst van sweed seeds. Wat ik raar vind is dat enkel 1 van de 4 ( voorlopig toch ) dit soort probleem aantoont. Ze krijgen alle 4 dezelfde voeding en zitten in zelfde omgeving.
    IMG_20171030_202330.jpg
    ik hoop dat er iemand mij raad kan geven over mijn black cream. En als ik nog ander dingen kan kan doen, laat maar komen .
    Als all mijn zaden op zijn ga ik over naar gewone planten en geen autoflowers.

    dankj allemaal

    #2
    Niet helemaal zeker, maar ik denk dat het misschien kan liggen aan overvoeding. Het is normaal nog niet nodig om zo'n jonge plantjes te voeden, ik heb gehoord dat je beter kan starten met voeding vanaf 4-5 nodes.

    Comment


      #3
      Well idd, dat heb ik ook gelezen. Volgens de canna schema mag je zelf van de eerst dag na de ontkiemen al beginnen met wortel stimulator.
      ik had voor zekerheid 1 week gewacht en begonnen met de helf. En ondertussen goed kijken voor donkergroen bladeren en verbrande toppen.
      mss moet ik beter vanaf morgen de een plant geen voeding geven.

      Merci voor je reactie growndflow

      Comment


        #4
        ...ik gebruik potgrond van aveve met 30 dagen voeding. En ernaast gebruik ik al 5 dagen voeding...
        Da's natuurlijk nooit goed, dat snap je toch ook wel als je dat zo terugleest ?

        Bij de standaard voedingsschema's moet je er vanuit gaan dat die ontworpen zijn voor stekken.
        Een stek is al minstens 2 weken oud voor je die thuis hebt.

        Die Black Cream ziet er uit als een mongooltje.
        Hopelijk worden de volgende 3-4 bladparen beter, dan wordt het nog wat.
        Ze kan er wel bovenop komen, maar de vertraging is logisch als een plantje een flink deel van haar bladgroen mist dat voor energieomzetting moet zorgen.

        De leeftijd van de zaden heeft alleen effect op de kiemkracht.
        Ze kiemde nog prima bij jou, dus die leeftijd was geen probleem.
        Ik denk dat je bij andere zaadmakers -die er geen datum op zetten- nog wel oudere zaden krijgt.

        Verder staan ze er prima bij. Die stokjes mogen weg, die gaan schimmelen.
        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Grote fan van hun photoperiode zaden, niet van de autoflowers. Ik heb er tot nu toe niet eens zoveel gezet, maar heb er al meerdere gehad die zo groeien en genoeg gezien die zo groeien. Heb twee bloody skunks laten staan tot het einde, daar kwam uiteindelijk een hoopje fluff af. Lekker, dat wel. En je krijgt er nog steeds 5+2 gratis. Maar die 2 gratis zijn dan wel om weg te gooien. Das jammer.

          Comment


            #6
            ​​​​Dank je wel voor je reactie QnQ. Sorry voor mijn late reactie.

            idd, ik heb eens goed naar de canna schema gekeken en stelde ook zelfde vast.

            onder tussen is het de 3de dag dat ik ze alleen nog regenwater geef met hp- om rond 6 en 6.5 te komen.

            nu is hopen dat de black cream erdoor komt. Momenteel ziet tie er niet goed uit. Ik vraag me af als het wel nog de moeite is om daar energie in stoppen? Of gewoon een nieuw zaad ontkiemen en 3 weken op 1 plant achter komen?

            ​​​​​​ IMG_20171103_123745.jpg

            IMG_20171103_125630.jpg
            de andere zien er nog goed uit en groeien ook.
            2 linkse planten zijn big devils en rechts van onder jack 47.


            Comment


              #7
              beowulf

              wel het was een vriend die vertelde dat hun zaden goed zijn en zeker die uit spanje. Dus ik ben eindelijk op zijn word afgegaan en. Ik heb 3 zaden van elk besteld en telkens 1 zaad extra gekregen van zelfde soort. Dus 3+1.
              maar ik denk dat ik na die zaden toch zal overwegen om naar gewoon planten te gaan.
              want ik zie dat het eindelijk zeer gebruiksvriendelijk is zo'n led lampen.( Qua warmte)
              ik zou alleen nog een bevochtiger aanschaffen. Momenteel komt mijn vochtigheid toch onder de 50 soms zonder afzuiging die aanstaat.
              nu spuit ik 2x water op hun per dag. Ik heb gelezen dat het niet erg is als je met led lampen kweekt.
              deze kweek is eindelijk testen en zien met zo'n led lamp.

              ​​​​​​ik zal mijn elke week een update geven.

              Comment


              • Hoeloes
                Hoeloes commented
                Editing a comment
                Niet te druk maken om die lv.
                Lv is hoofdzakelijk belangrijk voor stekken en niet voor zaailingen.

              #8
              Ah ok. Merci hoeloes.
              wel ik heb nu gewoon een emmertje met water in de tent gezet en. Vochtigheid is mooi 65%.
              sinds de stop met voeding zijn de planten mooi gegroeid ook.

              Comment


                #9
                Hallo iedereen.

                5 dagen gestopt met voeding en plantjes zijn mooi geroeid en mooi groen ( niet licht en ook niet donker)
                enkel de probleemkindje blijft krom gaan. Maar de nieuw bladeren zijn wel niet meer met witte vlekken alleen nog krom.
                zde ander 3 zijn onders tussen aan hun 4de knoop begonnen.
                ik zal die in de komende dagen beginnen zeer licht terug te voeden en de bladeren in de oog houden.
                of stellen jullie iets anders voor?
                mijn probleem plantje zal ik blijven spoelen tot die ook aan zijn 4 of 5 knoop begonnen is.

                ​​ IMG_20171106_092935.jpg

                Comment


                  #10
                  Ik stel voor dat je nog niet voedt tot over 2 weken.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #11
                    Ah ok, ik zal wachten zn kijken ondertussen als er tekens van tekort verschijnen.
                    merci voor je reactie LR2

                    Comment


                      #12
                      Over 2 weken ga je nog geen tekorten vinden. Maar aangezien ze net de verbranding overleefd hebben, zou ik ze eerst de voeding in de grond op laten slurpen voordat je het hele proces van voor af aan herhaalt natuurlijk
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #13
                        Ah ok dank je wel LR2.

                        ik geeft ze gewoon regenwater nu met ph van 5.5 tot 6.5.

                        ​​​​​ik merk wel dat de jack 47 auto een gemakkelijk plant is en die ook mooi snel grooit.
                        IMG_20171107_220125.png
                        linkse plant is de jack.

                        ik heb nu een cam hangen. Die zal ik gebruiken voor de volgende kweek om elke dag een foto te nemen. Kan die ook zien als ik op werk ben.
                        het is wel leuk om te zien hoe de circulaire is als de tent gesloten is.


                        ​​​​​​

                        Comment

                        Bezig...
                        X