Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verbrande plekjes op blad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verbrande plekjes op blad?

    Korting op 420shop
    Als eerst de situatie.
    growtent 80x80x160 ,passieve inlaat , koolstof filter met afzuiger, 250w bloeilamp , 1 ventilator , aardekweek 4 planten in scrog (1xcritical en 3x big Bud) temp 23 graden overdag 18 in de nacht lv 45%

    2 dagen geleden is me opgevallen dat ik een soort verbrande plekjes heb op mijn bladeren,5 dagen geleden heb ik mijn lamp gewisseld van groei 150w naar bloei 250w.
    de nieuwe lamp heeft de eerste 2 dagen te laag gehangen.op 25 cm wat volgens mij goed was ,alleen op het moment dat ik mijn hand in het licht hield op dezelfde hoogte als de bovenste bladeren, voelde ik het branden en besloot dus de lamp hoger te hangen (30 cm).
    op dit moment ontdekte ik ook de plekjes op het blad.
    Mijn eerste conclusie was verbrand door het licht in combinatie met "zweetplekjes" op het blad ( slechte ventilatie , heb ik al aangepast)

    voor de zekerheid ging ik toch maar even kijken of ik iets vergelijkbaars kon vinden op het internet , en toen begon de stress.
    rust fungus,cal tekort,mag tekort,ondervoeding,onderwaterd...

    ik weet het niet meer jongens , hoop dat jullie het misschien weten.

    conclusie ik denk/dacht zelf verbrand ,de lamp in combo met zweet en aangezien de lamp het heetst was in de buitenste randen en daar ook de verbranden plekjes zitten leek dit me het meest logisch...

    ben benieuwd wat jullie denken , zie foto's
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Thanx Marcel,
            denk alleen niet dat mijn Ph verkeerd is , word altijd afgezuurd en gemeten. En zit altijd rond de 6a6.5

            Comment


              #7
              Lijkt me normale wrijfschade, van tegen het touw aan komen, tegen ander blad, of wat dan ook.

              Zet het probleem door en breidt het uit, dan zou ik ook gokken op een calmag gebrek, maar die zijn ontzettend zeldzaam; de meeste bodems bevatten genoeg calcium en magnesium om een plant 5 rondes te laten meedraaien. Tenzij je de boel gewassen hebt met pH 4 ofzo, maar dat zou niemand zomaar doen.. Alhoewel.. Er staat niet toevallig een artikel op cnnbs.nl waarin dat aangeraden wordt, toch?! Die gasten zie ik het nog wel bedenken hoor!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                LR2 heel erg bedankt ! Je heb me weer rustig gemaakt met jouw antwoord!
                Klinkt heel logisch , ben soms ook wel een beetje te hardhandig geweest met de dames....
                en nee heb ze niet met Ph 4 gespoeld hahah ,gister nog het water gemeten wat onder uit de pot kwam en dit zit ook goed rond 6 -6.5
                nogmaals bedankt !

                Comment

                Bezig...
                X