Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Slap hangende plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slap hangende plantjes

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Sinds kort ben ik begonnen met mijn eerste binnenkweek. Na een aantal jaren buiten in de tuin wat te hebben gehad besloot ik mijzelf een tentje aan te schaffen.

    De setup:
    tent: 240x120x200
    2x600 watt hps
    Buisventilator Can-Fan RK 160L/780m3 Can Lite 1000 m3 flens 200
    De afzuiger is aangesloten op een fancontroller.

    De plantjes staan in 31 potten van 11 liter met aarde. Sommige potten hebben 2 plantjes omdat al mijn zaadjes waren uitgekomen. Verder gebruik ik voeding van Hy-pro.
    Ik heb de zaadjes in bekertjes aarde laten uitkomen en ze overgepot in de 11 liters. Totdat de plantjes meerdere blaadjes hadden alleen water gegeven en 1 lamp aangezet op 18/6. Na een week ongeveer begonnen met 2x per week wortelstimulator geven en 2 lampen op 18/6. Weekje later ook begonnen met spraymix ongeveer 3x per week als de lampen uit zijn. Ben hiermee een week of 5 mee doorgegaan omdat ik de plantjes nog wat te klein vond om in de bloei te gaan.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    #2
    En wat is je vraag ? Of heb je hulp nodig met oproken als ze straks klaar zijn ? :p
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Er is iets mis gegaan met her bericht ik zal vanavond de rest ook posten

      Comment


        #4
        35 planten.. Da's voor mij geen hobby meer, maar werk.
        Ik denk dat veel mensen er zo over denken, en dat je op weinig hulp hoeft te rekenen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ik geef het voordeel van de twijfel, was ook laatst iemand hier met een grote setup en die deed 1 kweek in de zoveel jaar.

        #5
        Ik word ook niet echt wijs uit de factoren die je ons toespeelt.
        Wat voor grond heb je gebruikt?
        En als ik het goed lees heb je alleen nog maar Hypro spaymix gebruikt en wat wortel simulator.
        Volgens mij is je medium ook al aardig uitgeput.
        Zo te lezen zijn ze al een week of 7 oud??
        Hoeveel water en hoeveel ml voeding geef je?
        meet je de Ph en ec??
        genoeg vragen.
        Oja waarom ineens zo een grote tent als je voorheen alleen buitenkweekte?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          #6
          Hoeloes Ze zijn rond de 7 weken. 1 week bloei op dit moment. Ik heb in 1 week 2 keer water met hypro a+b gegeven. De grond waarin ze staan is grond van de growshop volgens mij zat er niks aan extra voeding in. Ja ik meet ph en ec en ik hou me netjes aan de waardes die op het schema staan. Ik ben overgeschakeld van 18/6 naar 12/12 omdat ik zag dat sommige plantjes onderaan gele en hangende blaadjes kregen en ik dan hydro a+b kon gaan geven maar dit heeft niks verbeterd. Terwijl het eerst maar 6 plantjes waren zijn ze nu bijna allemaal slap. Denk je dat ik te weinig geef?

          de reden van de tent is omdat mn buren last hadden van de planten buiten. En als je het dan toch binnen gaat doen kan je het beter 1x goed doen en dan over een hele tijd nog eens ipv hele jaar door in een klein tentje, maar dat is mijn mening.

          LR2 Nee dit is geen werk dit is hobby en overmatig blowen haha

          Comment


            #7
            Hoeloes de hoeveelheid voeding die ik geef is minder als op de flessen staat (5ml per liter). Ik geef per keer 3,5 a 4 liter water met daarin ongeveer 20 ml voeding (a+b bij elkaar) verdeeld over 31 potten.

            Comment


              #8
              Hebben die niet gewoon dorst ? 140 ml/plant lijkt mij wat weinig... Hoe vaak geef je ze water ?
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #9
                Flip Hasjkip in de groei gaf ik 2x per week 3 liter met wortelstimulator. Nu 3x per week waarvan 2x met voeding. Denk je dat dit te weinig is? Miss dat om de dag beter is dan?

                Comment


                • Hoeloes
                  Hoeloes commented
                  Editing a comment
                  Das maar 300ml per dame per week. Das wel wat weinig.

                #10

                Ik geef zelf 750ml om de 2 a 3 dagen in 25l potten, daarvan heb ik er 8 dus dat is 6l per waterbeurt.
                Das ff wat anders als 4 liter per waterbeurt aan 31 dames in potten van 11 liter.
                Succes
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #11
                  Als je nou volgende keer de helft van dat aantal neerzet, hou je genoeg doekoe over om de potten helemaal te vullen.
                  Sorry voor de nutteloze opmerking, maar dat is het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag.

                  4 liter water met 20ml voeding is ook 5ml/L
                  Of je die plant nou een liter geeft of een kopje, de concentratie blijft 5ml/L

                  Deze zouden, mits ze nog gezonde wortels hebben, wel 300ml water per dag mogen drinken met 1200W boven hun hoofd..
                  (en dan de voeding halveren)

                  35x 300ml = 10.5L water met 25-30ml voeding per dag. Totaal.

                  Ik vind het ook wat veel voor eigen gebruik, en ook het risico wat je erbij neemt.
                  Mgoed, ik neem aan dat je dit met je volle verstand doet.
                  Hopelijk komen ze nog recht.
                  Last edited by QnQ; 22 November 2017, 22:43.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #12
                    Oke bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal de dames wat natter houden en hopen dat dat voldoende is voor ze om te herstellen!

                    Comment


                      #13
                      Hier nog een wat duidelijkere foto met de lampen uit btw
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #14
                        QnQ als ik 10,5 liter water vermeng met 20/25 ml voeding is de ec waarde toch helemaal niet meer zoals die hoort te zijn? Maakt dat niet uit?

                        Comment


                          #15
                          Ik weet niet op welke EC dat uitkomt.
                          Ik zie alleen flauwgevallen plantjes die waarschijnlijk al weken te weinig water krijgen.
                          Die wil je niet volgooien met voeding, daar gaan ze niet beter van worden.

                          --- nb. Nog een tip voor de volgende keer: Pas naar 12/12 als je mooie sterke en gezonde planten hebt.

                          nb.2 Ik wilde je reactie net een like geven BYP
                          Last edited by QnQ; 23 November 2017, 08:51.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X