Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vreemd bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vreemd bladprobleem

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen!

    Dit is mijn eerste bericht op JD en wil zeggen dat ik dit een mooi forum vind waar ik veel vragen mee heb kunnen beantwoorden. Echter, ik heb nu een probleem waar ik geen antwoord op kan vinden. Deze luidt als volgt:

    Ik ben momenteel bezig met 5 stuks KiwiSkunk (indica) en deze heb ik 3 weken geleden in een Jiffy plug gedaan. Ongeveer na 5 dagen heb ik deze Jiffy plug in een kleine bio-degradable pot gedaan (ook van Jiffy) en heb ik daar een klein beetje All-Mix van BioBizz aan toegevoegd. Dit deed ik op aanraden van een medewerker van de growshop.

    Ongeveer 2 dagen geleden, heb ik de Jiffy potten in een grote pot geplaatst met daarin meer All-Mix. Ook heb ik deze van een 65w cool white onder een 300W led COB lamp geplaatst. In mijn kweektent is het sinds die verandering van 24 graden naar 25 graden gegaan. Na ontwikkeling van de tweede node leek mij dat wel de tijd om een andere lamp te gebruiken. Het lichtschema is 18/6 en er staat een ventilator in de tent. Tot mijn verbazing zie ik dat de lobbladeren en onderste bladeren geel worden. Ook heb ik gezien dat de stelen paars kleuren. Een blad vertoont zelfs bruine vlekken (zie tweede foto). Het valt mij op dat bij sommige planten de bovenste bladeren een erg donkergroene kleur krijgen. Ook heb ik gezien dat 1 van de planten al geel blad van boven krijgt met wat geel blad ontwikkeling daarboven. Mijn vraag is wat dit precies is, en hoe ik dit verhelp?

    Online heb ik gelezen dat wat de gele bladeren betreft het een stikstof tekort kan zijn. Maar gezien ik erg donkergroene bladeren heb kan dat getuigen van een overschot van stikstof. Ik heb ook nagedacht over een eventueel teveel aan voeding maar ik ben pas 2 dagen geleden begonnen met bij te voeden. Ik heb hierbij de alga grow van Plagron gebruikt in de verhouding 1ml/500ml. Dit doe ik met water PH tussen de 6,0 en 6,5 ligt (PH-meter zuigt een beetje).

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik geef voor de zekerheid mijn planten de komende dagen alleen afgezuurd PH water. Dit zuur ik overigens af met azijn.

    Dank!

    I
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Last edited by SativaHollandica; 20 December 2017, 13:23.

    #2
    Ik heb op de eerste link geklikt omdat ik nieuwsgierig was.
    Die laat zien dat je teveel water ineens geeft.

    Andere foto's kijk ik niet.
    Normaal klik ik helemaal niet naar andere sites hier vandaan.
    Ik zie geen reden waarom je de foto's niet naar JD zou uploaden. (via de attachments knop)

    Zonder foto's kan ik je wel zeggen dat afzuren zonder goeie meter, en met azijn geen goed plan is.
    Jiffy potjes zijn niet geschikt voor binnenkweek. De wortels komen daar erg moeilijk, soms helemaal niet, doorheen.

    Grtz
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QnQ
      Thnx, voor je reactie! Ik had de planten net water gegeven inderdaad. Ik zal hiermee de volgende beurt minderen.
      Ik heb de foto's ge-upload naar een andere site omdat er iets niet goed was met de resolutie. Ik zal deze proberen aan te passen en dan gewoon op JD uploaden.
      Qua meter heb ik een reageerbuisje met daarin vloeistof dat dan geel zou moeten kleuren als de juiste PH is bereikt. Ik zal een andere kopen in dit geval (tips zijn welkom ).
      Als het inderdaad het geval is dat de Jiffy potjes niet geschikt zijn voor binnenkweek, heb ik waarschijnlijk een ander probleem. Denk je dat ik deze alsnog zou kunnen ompotten?

      Ciao!

      Comment


        #4
        Je zal wel moeten want die wortels gaan daar idd niet door.

        Comment


          #5
          beowulf
          Prima, dan zal ik ze morgen overpotten i.v.m de grond die nu nog vochtig is. Thnx!

          Ik sprak gisteren met iemand hierover die zei dat overvoeding de boosdoener was. Om dit te verhelpen zou ik mijn planten stuk voor stuk met 1 liter water moeten doorspoelen en dat 3 x moeten herhalen over de periode van een week. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk persoonlijk dat dat niet goed is voor de plant i.v.m dat de bladeren dan gaan hangen en stress.

          Comment


            #6
            Dat maakt het nog 10 keer erger, zeker in dit stadium. Dat zijn van die typische broodkweek praatjes die enkel kunnen werken bij stekken op steenwol of coco's oid. In grond, nooit spoelen. Nooit. Van een klein beetje teveel voeding herstellen ze binnen de paar dagen door gewoon geen voeding bij te geven.
            Als je ze nog in de jiffies hebt zitten dan lijkt het wsl alsof ze nog niet verpot zijn, daar de wortels nog steeds in de jiffy zitten. Lijkt mij sterk dat je ze op die manier zou kunnen overvoeden.

            Comment


              #7
              beowulf
              Aha, ik zal ze dan niet spoelen maar gewoon kleine beetjes water geven. En ik haal ze dan ook uit de Jiffy potten. Kan het niet zo zijn dat ik ze toch overvoed heb omdat ik het voedingswater rondom de stengel heb gegeven?

              Update: Ik ben toch even gaan kijken naar een van de Jiffy potten of er inderdaad geen wortels doorheen groeiden. Dit was wel het geval en ben ik zelfs bang dat ik daarbij wat wortels beschadigt heb. Het lijkt mij beter om ze toch in de potjes te laten welke al bijna uit elkaar vallen.
              Last edited by SativaHollandica; 20 December 2017, 20:07.

              Comment


                #8
                Nja, dan kan je niet anders dan afwachten. Mijn eerste of tweede ronde is compleet mislukt door... Jiffy potjes. Mss is er onderling kwaliteitsverschil en breken de ene wat beter af dan de andere. Mijn ervaring was ni zo positief.

                Comment


                  #9
                  Er groeien vast wat wortels doorheen, punt blijft dat ze alsnog geremd worden. Daar waar ze doorheen piepen, bestaat de kans dat ze niet kunnen zwellen (alsof je een te kleine ring om een te dikke vinger duwt; die krijg je nooit meer los). Alle sapstroom zal dan door een millimeter groot gaatje moeten. Voor een planttype als wiet, kan dat de zaken flink bemoeilijken met wellicht wel een kleine 40% aan opbrengstverlies.
                  Turfpotjes net zo.
                  Zaaien doe ik zelf het liefst in de bodem zelf. Niets erom, erover, eronder, behalve wat aarde.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X