Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hoi. Ik ben bezig met een Scrog met 2x Super Lemon haze plantjes en tot nu toe ging het goed maar nu heb ik een probleem blijkbaar Ik zie wat blader problemen zoals op de fotos. Ik heb zelf een beetje onderzogd, maar ik weet niet zeker. Heeft iemand idee?

    Ze krijgen Biobizz Grow, Bloom, Bioheaven, Topmax. Temperatuur is rond 23, 12/12 schema met 180W LED.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    ph problemen wsl

    Comment


      #3
      Ik paas de ph wel aan een beetje maar heb niet getest de laaste tijd, ik zal testen naar de volgende waterbuurt

      Comment


        #4
        Ik heb ze gisteren weer water/voeding gegeven en de ph is ok denk ik. Water met voeding (7.1 ph) gaat in, en water uit de bodem van plant met 6.7ph.

        Dit probleem is alleen op de bladen direct onder de LED en op beiden planten, de rest van de plant ziet er prima uit. Misschien lightburn? Ik heb de LED tussen 10-12cm boven de buds, volgens het handboek van Spectrabox kan de LED 5cm boven de planten "The patented LFG full-spectrum led diodes with dual-beam lenses do already attain a complete plant-spectrum coverage at 2 inches distance."

        Comment


          #5
          Als je pH zo drastisch zakt dan is de bodem te zuur. Je geeft sowieso een te hoge pH water mee. Die hoort rond 6,5 te zitten.

          Ik denk dat het probleem niet te zoeken is in het licht, maar in wat je met je bodem gedaan hebt en nog steeds doet. Het probleem lijkt een calciumprobleem te zijn, dat hangt in 9 van de 10 gevallen samen met een foutieve pH.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Hoi LR2. Dankje voor het informatie. Vreemd probleem, ik heb ze altijd rond de ph7 water gegeven dus vreemd dat het zuur is in de bodem. Als het een calcium probleem is dan moet de ph omhoog een beetje. Ik zal ze volgende keer goed spoelen met alleen ph'd water, misschien helpt dat?

            Comment


              #7
              Wie weet wat de pH waardes waren van uw eerste waterbeurten? Je zei dat je de pH aanpaste maar niet meette.

              Voor hetzelfde geld komt dat er zuurder uit omdat de vorige waterbeurten er vanonder mee uitkomen.

              Vlak onder mijn lamp krijg ik ook al eens van die gerschrompelde bladeren. Maar kan niet aan pH liggen omdat ik alles wel correct afmeet.

              Het zou me verbazen dat je een pH meting van aarde kunt nemen door er eens water door te laten lopen. Zo werkt dat niet. Dat proces verloopt te snel op die manier. Je neemt dan demi water en laat de aarde daar 12h tot 24h in trekken. Dan filteren en meten. De pH waarde van het monster en demi water optellen en delen door 2. Dat is dan de pH waarde van uw aarde. Wel meerdere monsters nemen en daar het gemiddelde van nemen als eindwaarde.


              Comment


                #8
                Wat ge meet is het resultaat. Wat ga je optellen en delen door 2? Ph van zuiver demi water is 0.

                En voor een correcte meting moet de grond zeiknat zijn, dus alles wat je nu meet is geen correct weergave. Plus het water wat je erin giet en het vocht in de pot heeft een andere temperatuur en blijkbaar is dat ook al genoeg om afwijkingen te hebben.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Uw stelling klopt ni. Ja, demi water is over het algemeen niet zuiver genoeg om geen ph te hebben en gaat dan een ph hebben die schommelt tussen 6,5 en 7,5. Neen, die twee optellen en delen geeft geen juiste meting. Die ph van dat demi water is verwaarloosbaar in dat proces. Je pakt 1 deel grond, 3 delen demi water. Goed mengen en laten staan. Dat resultaat meet je en dat is de ph van die grond. En dan zou je nog moeten zien dat beide dezelfde temperatuur hebben. Het vocht in de grond en wat je meet.

                    Comment


                    #11
                    Ik heb geen EC meter helaas, alleen ph. Ik heb altijd water rond ph 6.9 - 7 gegeven, die heb ik aangepast met wit azijn.

                    Misschien heb ik ze te veel voeding gegeven in een keer. Ze nemen heel langzaam water op vanwege de temperatuur van 22-23 graden, omdat die LED geeft bijna geen hitte heeft, Ik moet ze pas elke 4-5 dagen water geven, dus ik geeft ze vrij sterke voeding (50% van Biobizz chart nummers).

                    Comment


                      #12
                      Ik heb mijn info van een vertegenwoordiger van hanna, niet van een wesbite. Nee, ik ben niet in de war met ec, ik had het met hem over ph. Ik geef u mee wat hij zegt. Als antwoord op die twee delen zegt die, nee zo werkt ph helemaal niet. Zuiver gedeioniseerd water heeft een ph van 0, daar zitten geen H+ ionen in. De meting wordt beinvloed door de zuiverheid van het demi water maar wat ge koopt als demi water is zuiver genoeg om aarde te meten. Zo wordt het door hun ook aangeraden aan hun klanten. 1 deel grond, drie delen demi water. Goed mengen en dat mengsel meten. Niet de twee gaan optellen en delen door twee.

                      Wat overigens een compleet verkeerde waarde zou geven als ge bv 5,9 meet van de grond en 6,5 van het demi water.

                      Comment


                      • Organisch
                        Organisch commented
                        Editing a comment
                        Als hij zegt dat de pH van demi water 0 is, kletst ie uit zijn nek. Kijkt Beowulf, ik geef mijn ongelijk meteen toe als dat zo is. Maar nu is dat niet het geval. Steek je pH meter in demi water en post mij eens het resultaat. Ik was bij dat bruiswater ook man genoeg mijn ongelijk toe te geven.

                      #13
                      Water is constant aan het afbreken en aan het binden. We classificeren water als H2O maar eigenlijk is het een relatief stabiele wisselwerking van H3O+ en OH-
                      Als je een pH van 0 meet, dan heb je zuiver waterstof, en geen water. Eigenlijk dat ook niet eens, want een negatieve pH bestaat. Net als dat de waarde ook boven 14 uit kan komen. Maar dat vonden de Duitsers onhandig.

                      Een gemiddelde trekken van een logaritmische schaal is dom. Dat zeg ik niet gauw, maar ik zie het vaker gebeuren en da's gewoon dom. Het geeft een totaal vertekend beeld van de werkelijkheid.
                      Laten we eens kijken naar een rekenvoorbeeld:
                      we hebben pH 5 en pH 6.
                      pH 5 bevat 10^-5 = 0.00001 mol waterstof
                      pH 6 bevat 10^-6 = 0.000001 mol waterstof.
                      pH 5.5 (in het midden!) bevat 10^-5.5 = 0.00000316227 mol waterstof.

                      Zouden we het 'gemiddelde' nemen van 0.00001 en 0.0000001 dan komen we op 0.000055 uit. Da's nogal een ander getal dan de 0.00000316227.

                      Beiden fout, beiden in de strafhoek!

                      Een pH van een bodem bepalen is daarnaast redelijk complex; je zou niet enkel de pH moeten berekenen, maar ook de pOH. Daarvoor heb je twee verschillende oplossingen nodig; een die zuur vrij maakt, en een die basen vrij maakt. Dan pas weet je de zuurgraad in je substraat, dan pas kun je aan de hand van de pOH en pH een waarde berekenen.

                      Punt blijft wel, dat als je pH stijgt of daalt in de bodem, dat de bodem dus invloed heeft. Dat die dus zuurder of basischer is dan de je water. En dat wil je het liefst voorkomen. Water mag iets verzuurd raken als het door de bodem loopt (dat doen de wortels, bodemleven, ammonium, stikstoffen e.d.), maar als het een totaal punt zakt, dan is ofwel je water te basisch, of je bodem te zuur.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #14
                        Wikipedia? Onnodig moeilijk. Waar haalt gij nu vandaan dat pH 5 wil zeggen dat je er 5 nullen moet bijzetten en bij pH 6 zes nullen? En hoeveel mol per liter staat er ook niet bij. Wat niet eens nodig is. Voor een simpele pH berekening moet je echt geen rekening houden met molaire concentraten hoor. Die meter meet wat te meten is. Natuurlijk is mijn bodemmonster niet 100% accuraat. Maar een afwijking van 0,1 a 0,3 kan je op aarde wel veroorloven. Het is een gemiddelde waarde die close genoeg komt.
                        Last edited by Organisch; 20 February 2018, 21:06.

                        Comment


                          #15
                          Hij zegt niet dat dat 0 is, ik interpreteerde dat zo voor het gemak. Ik ben geen chemicus. Niks en 0 is voor mij gelijk, maar niet in dit geval. Hij zegt dat zuiver gedeoniseerd water (demiwater) geen ph heeft omdat de H+ ionen der uit zijn gehaald. Afhankelijk van die zuiverheid en de hoeveelheid die ge gebruikt heeft het een invloed op de meting. Als ge de exacte ph wilt weten moet ge de zuiverheid van dat demiwater kennen door de conductitiveit te meten en dan kunt ge met de 1 of de ander formule gaan rekenen. De simpelste oplossing is gewoon dat mengsel meten en zo raden ze het hun klanten aan. Ge kunt overigens gewoon zuiver demi water kopen.

                          Wat jij doet organisch klopt volledig niet en dat is wat LR2 uitlegt en wat ik zei dat je een totaal verkeerde meting krijgt als je het gemiddelde gaat nemen van 5,9 en 6,5 aangezien het verschil tussen 6 en 7 kleiner is dan het verschil tussen 5 en 6. Logaritmische schaal dus.

                          Comment

                          Bezig...
                          X