Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladprobleempje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladprobleempje

    Korting op 420shop
    ........ veel info gezocht, opgevraagd, bij growshops geweest ....maar nog steeds dit bladprobleem.


    begon eind week 2, zit nu in begin week 4.

    temp is 28/24 dag/nacht, 60% lv , 5.8 ph, ec rond 1.3, staat onder 600w,

    zou een magnesium tekort zijn, eind week 3 en begin week 4 magnesium en calcium tegelijk meegegeven 1ml per liter water.(van beide)

    maar nog steeds geen verbetering.


    H de L
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Beginnende stikstofblokkade. Je geeft zeker al sinds week 1 bloeivoeding toevallig?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      ja, begin bloeiperiode begin week 4 dus heb ik bloeivoeding gegeven. Je zegt probleem is stikstofblokkade; hoe dit nu op te lossen?

      groeten,
      LR2,

      ...dit stukje tekst gevonden....kan mij niet echt vinden wat wordt omschreven met daadwerkelijk bladprobleem op dit moment. stelen zijn niet/nergens verkleurd, geen verkleuring aan randen van het blad,

      klachten begonnen eind week 2


      laat maar horen.. groeten,
      Last edited by QnQ; 28 February 2018, 07:55.

      Comment


        #4
        extra foto
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          nog een...
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            probleem zit in het midden van het blad.... geen verkleurde stelen, randen blad zijn mooi groen, en geen dode punten.

            Comment


              #7
              LR2 heeft je al de goeie weg op geholpen denk ik.
              Te vroeg verkeerde voeding.

              Niet dubbel posten aub.
              Voorgaande 3 posts passen ook in 1 bericht.

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                ....hmmm bloeivoeding vanaf week 4 is niet te vroeg, dus nog andere tips?

                stel het zou wel zo zijn, wat is dan goede remedie?

                groeten,

                Comment


                  #9
                  Als een plant niet bloeit, moet je geen bloeivoeding geven, zo simpel is het.
                  Zolang ze groeit is groeivoeding de juiste.
                  Ik weet niet wat je eraan moet doen, want ik weet niet wat je precies gedaan hebt en je moet niks natuurlijk.
                  Ik zie geen foto van de hele plant, ik zie de pot niet, ik zie niet hoe vol die zit, hoe nat het staat etc..
                  De plant staat niet in een tent zo te zien, of sleep je 'm heen en weer ?
                  Losse componenten toevoegen is niet iets voor beginners, bovendien ga je dat effect niet binnen 2 dagen zien.

                  Kortom ik weet niet hoe ze erbij staat, met alleen foto's van bovenaf. Ik krijg zo geen beeld van hoe de plant er echt bij staat.
                  Als ik een plantje heb wat niet wil, dan kiep ik de pot leeg, zoveel mogelijk aarde weg, grotere pot, en opnieuw vullen tot het randje met verse grond.
                  Verse grond die ingewaterd is tot de juiste vochtigheid, en dan gaat ze onder de lamp, 600W mag best op 70cm, zeker als de plant het moeilijk heeft.
                  600W is teveel voor 1 plant natuurlijk, da's niet echt rendabel. Die plant maakt het niets uit, meer voor jezelf eigenlijk.

                  De meest gebruikte methode als je geen oplossing meer weet en de plant lijkt dood te gaan is spoelen.
                  Een gieter met minimaal 10 liter water pH 6.3 en een basis EC van 1.1 en al dat water door de pot gieten tot het er net zo hard onderuit stroomt.
                  Dan ben je de voeding kwijt uit de grond, maar de plant staat wel een paar dagen erg nat, waardoor ze er zelfs wat slechter gaat uitzien de eerste week.
                  (waarom geef je pH 5.8, dat is op aarde altijd te laag)

                  Het is met beide methodes alsnog duimen dat ze er goed door komen. Geen garantie.
                  Soms is het al voldoende om een week alleen gewoon water te geven, rustig, met een lage EC.

                  Misschien eens een berg posts hier op de helpdesk doorkijken en zien wat andere kwekers doen als ze een probleem hebben.
                  Ik heb altijd veel geleerd van de fouten van anderen. Veel lezen, en ervaring opdoen.
                  Er is in ieder geval geen oplossing uit een flesje.
                  Fouten maken is altijd een stuk makkelijker dan die fouten oplossen, daarom lees je beter wat voor je begint zodat je al die beginnersfouten overslaat.

                  Ik ben ook geen heilige, ik heb ook allerlei beginnersfouten gemaakt, maar dat was in een tijd dat er geen internet was, en je de kennis uit boeken over de tuin moest halen, in de plaatselijke bibliotheek.
                  Nu kan iedereen wiet kweken, er zijn tegenwoordig duizenden boeken over Cannabis, honderden forums, in elke taal, alle info is binnen handbereik.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    ...het was een zwaveltekort. 2% bitterzout oplossing toegevoegd , problemen zijn weg !

                    Comment

                    Bezig...
                    X