Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Over of ondervoed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Over of ondervoed?

    Korting op 420shop
    Beste mensen

    Mijne kleine dame gaat elke dag achteruit en ik kom er maar niet achter wat ik fout doe.
    Ik heb gewacht tot mn plantje een voedingstekort toonde en dan zo iedere waterbeurt de ec wat opgedreven van het voedingswater.

    Ze krijgt 150-200ml water als de aarde wat droger is en staat in een 11l airpot.
    ph 6 - 6.5
    De grond geeft een meting van 600 ec.

    ik ben begonnen met ec 800 in het voedingswater als het onderste blad geel begong te worden
    maar in plaats van verbetering gaat het alleen maar slechter. Ondertussen ben ik gewoon afgezuurd water aan het geven want het lijkt dat ik ze weggebrand heb.
    Ze staat op lightmix.
    Iemand die mij in de goede richting kan wijzen zodat ik volgende keer groenere dames heb?

    Alvast bedankt.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by EGSilver; 5 March 2018, 04:53.
    Fem#1 - 2020

    #2
    Als je gewacht hebt met voeden tot je bladeren verkleurden neig ik aan een stikstoftekort te denken.
    Maar misschien staat ze gewoon te koud en is extra bijvoeden niet de oplossing.

    Als je nu de EC gaat opdrijven met bloeivoeding zal de vergeling toenemen.









    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Ik herinner me een flinke discussie hierover, je lijkt van standpunt veranderd.. Hoe komt dat?

    #3
    Hey Organisch,
    Ik heb hier nog geen bloeivoeding toegediend.
    De temperatuur in het hokje is altijd tussen de 22 en 26 graden.
    Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ze beter werd van de voeding die ik toedien. Ik gebruik Terra grow.
    Fem#1 - 2020

    Comment


      #4
      Ik weet niet hoe dat met terra grow is. Maar ik heb Hesi TNT als groeivoeding en die voldoet zeker niet om een stikstoftekort op te vangen.
      Toen ik gewoon organische bloedmeel liet oplossen in water werkte dat veel beter. Beter dan verwacht zelfs. Daar geef je dan wel weer snel teveel van en is moeilijker doseren.
      Ik ga dat de volgende keer oplossen door naar een betere voedingslijn te verhuizen, BAC. Ik heb daarvan verslagen gezien en ben overtuigd.

      Ik denk dat je plant vergeelt omdat je stikstof in de aarde opgebruikt is en de groeivoeding niet voldoende stikstof in zich heeft dat op te vangen.
      Je had beter die groeivoeding gegeven voor de bloei om ze stikstofreserve te geven. (Maar nu krijg ik misschien mensen over mij heen die een andere mening daarover delen )

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Hesi TNT is een organische voeding, dat werkt niet om een tekort op te vangen omdat het even duurt voordat zoiets werkt.
        Voor zoiets ben je beter af met een minerale groeivoeding, of een bladvoeding.
        Eigenlijk ben je te laat om aan te vullen met organische/biologische voeding als je wacht tot je een tekort ziet.

      #5
      Terra Grow is prima spul alleen je EC van 0.8 is natuurlijk veel te laag en daar zal het aan liggen. Waarschijnlijk heeft je leidingwater al een EC van 0.4 o.i.d.
      Je planten staan al vol in bloei en zodra de eerste zichtbare bloei er is had je moeten schakelen naar bloeivoeding.

      Verder 150ml tot 200ml is wel echt heel weinig hoor ook al werk je met LED

      Comment


        #6
        Je planten staan al vol in bloei en zodra de eerste zichtbare bloei er is had je moeten schakelen naar bloeivoeding.
        Wacht daar liever drie weken mee, en dan begint de vergeling veel later.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #7
          Terra Grow is prima, maar je kweekt wel op lightmix.
          De potten zijn 11L, maar ze zitten niet vol.
          Dat betekent dat je wat sneller met voeding moet beginnen.
          Na een dag of 10 start je met Terra Vega, EC 0.6 ofzo. Dat is inclusief de ec van je water natuurlijk, want die telt ook mee.
          Na een week ga je naar 0.8 en een week verder naar 1.0
          Ondertussen naar de plant kijken.
          Zo gauw de puntjes van de bladeren verkleuren zit je te hoog.
          Dan ga je voor de volgende dagen 0.2 naar beneden.
          Zo ga je door tot de planten bloeien.
          Pas als er echt al topjes van een paar centimeter zijn schakel je over op Terra Flores.
          Weer beginnen met een lage EC rond de 1-1.2

          Ik denk dat je eerst te lang gewacht hebt, en daarna te snel opgevoerd.
          Het resultaat is een plantje met allerlei tekorten en toch ook verbrande puntjes van overschot.
          Meer regelmaat volgende keer, en veel langzamer opvoeren.
          Je kan een plant niet vetmesten.
          Als je teveel voer geeft wordt ze niet dikker, dat werkt juist tegen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            Bedankt allemaal voor de reactie, volgende keer beter dus.
            Fem#1 - 2020

            Comment


              #9
              Op zich geef je ook niet meer door 50ml extra voedingswater te geven, maar door meer voeding in het water te doen.
              Ik vind de reactie van Fitnessfreak eigenlijk wel terecht. Die lage EC is mij ontgaan omdat ik die waarde rechtstreeks van mijn meter aflees en niet zoals ze hier opgeschreven staat. De EC waarde bepaalt niet alleen de vitaliteit van een plant, waarmee en wanneer de EC verhoogt wordt bepaalt alles.

              Sowieso de volgende keer die groeivoeding voor de bloei geven. Eigenljik mag je dat al geven 2 weken na de geboorte, maar zacht beginnen.
              Als je stikstof in het water meegeeft, zal de plant minder snel het medium leegtrekken. Als je dan in bloei gaat heb je nog stikstof overschot in je grond en stikstofreserve in het blad.
              Wachten met voeden kan je doen met bloeivoeding en boosters. Maar in de groei bouw je beter een plant met veel weerstand op diens bodemleven actief is.

              QnQ
              Last edited by Organisch; 6 March 2018, 04:53.

              Comment


                #10
                Ruimte voor verbetering is altijd fijn.
                We streven toch allemaal naar verbetering, ik toch zeker, anders wordt het leven zo saai.
                Ik reken er gewoon op dat je de volgende keer een stuk beter gaat.

                Hoe lang moeten ze nog EGSilver ?
                Heb je alleen Terra grow of heb je ook de Terra Bloom ?
                Misschien moet je ze spoelen als ze nog lang moeten ? (pH 6-6.5 EC 1.2)

                Organisch Nope, je kan dat in water oplossen, maar zo werkt organische voeding niet.
                De stoffen in organische voeding moeten worden omgezet door het bodemleven voordat de plant ze kan opnemen.
                Minerale voeding komt als hapklare brokken, zouten die opgelost zijn in het water waardoor de plant deze min of meer gedwongen opneemt.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Organisch
                  Organisch commented
                  Editing a comment
                  Hesi TNT is minerale voeding. Daar zit calcium en magnesium in. Alleen het stikstof is van organische afkomst, van pies. En dat is mijn inziens meteen opneembaar. En waarom zou bloedmeel opgelost in water niet meteen opneembaar zijn? Als je dat oplost wordt de plant toch ook “gedwongen” dat op te nemen? Als je het organisch in de grond steekt duurt het inderdaad even langer, maar niet tot het bodemleven dat afbreekt hoor. Een actief bodemleven is vooral belangrijk voor uw enzymen die vuiligheden omzetten naar suikers. Maar bloedmeel, compost en wormenmest geven vrijwel meteen voeding af, over een langere periode. En jawel het bodemleven breekt die zaken OOK af, maar hoeft niet perse. De grond absorbeert dat automatisch en de wortel kan daar voedingstoffen uit trekken. Dat zijn kant en klare supplementen he. Geen ruwe organische materialen die nog omgezet moeten worden naar stikstof door het bodemleven. Zoals bladeren, takjes, stro, ... Compost, wormenmest, ... hebben die procedure al ondergaan en is vrijwel meteen opneembaar.
                  Last edited by Organisch; 6 March 2018, 12:16.

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ik denk dat je er naast zit, organische stoffen zijn niet direct opneembaar.
                  Ook niet als je ze oplost in water.
                  Maar ik ben hier niet om een wellus/nietus spelletje te spelen.

                • Organisch
                  Organisch commented
                  Editing a comment
                  Bij compost, wormenmest en dergelijke heeft het microleven dat al omgezet naar stikstof. Ook bloedmeel is meteen opneembaar. Als dat niet zo was kon je daar zaailingen inzetten zonder ze te verbranden. Een optimale werking ervan duurt wel even ja. Maar dat neemt niet weg dat het niet meteen opneembaar is. Geef een plant maar eens bloedmeel in de groei. Je zal zien dat de plant het meteen opneemt.

                #11
                QnQ Ik heb ook de Terra bloom.
                Heb ze ondertussen gespoeld zoals voorgesteld. Het lijkt iets beter te gaan, welja wat je nog beter kan noemen...
                Als ik het goed voorheb moet ze toch nog een 3 tot 4 weken staan als dat nog haalbaar is.
                Last edited by EGSilver; 10 March 2018, 20:54.
                Fem#1 - 2020

                Comment

                Bezig...
                X