onderste bladeren geel & droog.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • rempie
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2010
    • 27

    #1

    onderste bladeren geel & droog.

    Korting op 420shop
    hallo,

    sinds kort ben ik begonnen met mijn eerste indoor kweek.
    de kamer is gemiddeld 25 graden en het licht is ingesteld op 17u licht en 7u donker.
    sinds kort zijn de onderste bladeren geel en droog geworden. we geven ze elke dag +- 1/2L water (te veel?)
    ook heb ik de indruk dat de plantjes traag groeien. de plantjes zijn nu +- 1maand oud en het zijn auto flowers (super silver haze & bubbelgum) de plantjes zijn nu momenteel tussen de 25cm & 30 cm.

    dank bij voorbaat!



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • rempie
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2010
    • 27

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      500mL is wel wat veel ja. Al helemaal als het dagelijks is.
      Geef ze water wanneer de pot droog is. Deze bladeren zijn ze kwijt, die vallen vanzelf af. De rest is nog te redden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • Meglow
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2011
        • 1374

        #4
        Tjeetje, ziet er niet lekker uit.
        1/2 liter lijkt me erg veel voor zulke kleine plantjes.
        Dat omhoog kartelen zie ik als het te warm is bij me, waardoor ik me afvraag of jij de temp. wel meet op planthoogte (bv. op de grond, waar het zo 5 graden koeler kan zijn!)
        Verder zou het helpen als je vertelt wat voor aarde je gebruikt en of je voeding geeft...

        Comment

        • rempie
          Senior Stoner
          Member
          • Jun 2010
          • 27

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Meglow
          Tjeetje, ziet er niet lekker uit.
          1/2 liter lijkt me erg veel voor zulke kleine plantjes.
          Dat omhoog kartelen zie ik als het te warm is bij me, waardoor ik me afvraag of jij de temp. wel meet op planthoogte (bv. op de grond, waar het zo 5 graden koeler kan zijn!)
          Verder zou het helpen als je vertelt wat voor aarde je gebruikt en of je voeding geeft...
          thermometer hangt op ooghoogte. De aarde is gewoon universele potgrond en ik geef geen voeding.

          zal beginnen met de planten minder water te geven zoals aangeraden door LR2.
          Is het ook normaal dat de plantjes nog steeds zo klein zijn na 1maand?
          Na hoeveel tijd moet je het licht op 12/12 zetten?
          kan je een te grote bloempot hebben? mijn planten zitten in 10L potten.
          Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Autoflowers doen het niet op 12/12
            Beste is 18/6 of 20/4 aan lichturen.
            Sterker nog, ze doen het ook met 24 uur licht.....
        • Justgrower
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Mar 2018
          • 324

          #6
          Autoflowers zet je het best op 20/4 gaan vanzelf in bloei.

          Comment

          • Meglow
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2011
            • 1374

            #7
            10L is zat. Zorg dat er geen water blijft staan in eventuele schotels.
            Op zich niet zo handig dat je gewone potgrond hebt genomen, is een beetje een gok zo.
            idd gewoon zorgen dat je nu normaal water geeft en kijken wat er gebeurt. Veel meer kun je denk ik niet doen.

            Comment

            • rempie
              Senior Stoner
              Member
              • Jun 2010
              • 27

              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door Meglow
              10L is zat. Zorg dat er geen water blijft staan in eventuele schotels.
              Op zich niet zo handig dat je gewone potgrond hebt genomen, is een beetje een gok zo.
              idd gewoon zorgen dat je nu normaal water geeft en kijken wat er gebeurt. Veel meer kun je denk ik niet doen.
              Welke grond gebruik ik dan het best?
              Wat bedoel je met 10L is zat?
              Waarom mag er geen water blijven staan in de schotels?

              Bedankt voor de snelle reacties en de goede tips!
              Ik neem al jullie tips mee naar de volgende kweek en hopelijk een beter kweek!

              Comment

              • Meglow
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2011
                • 1374

                #9
                beste grond = aardemengsel samengesteld speciaal voor wiet... echter zijn er genoeg mensen die gewoon potgrond gebruiken, maar het blijft een gok... grootste mogelijke probleem is dat de grond te zuur of juist niet zuur genoeg is, te compact of vol met beestjes zit (varenrouwmug zit vaak in goedkope potgrond). Kortom, de kans dat je grondje je kweek verpest is gewoonweg wat kleiner als je speciale grond koopt bij de growshop (plagron, atami, etc. etc.).
                zat=genoeg.... 10l is genoeg aarde voor een autoflower. Teveel aarde lijkt me geen probleem, te weinig kan de groei beperken.
                water laten staan in de schotels = kans op wortelrot

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #10
                  Ben je nu al gestopt met water geven?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • rempie
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jun 2010
                    • 27

                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Meglow
                    beste grond = aardemengsel samengesteld speciaal voor wiet... echter zijn er genoeg mensen die gewoon potgrond gebruiken, maar het blijft een gok... grootste mogelijke probleem is dat de grond te zuur of juist niet zuur genoeg is, te compact of vol met beestjes zit (varenrouwmug zit vaak in goedkope potgrond). Kortom, de kans dat je grondje je kweek verpest is gewoonweg wat kleiner als je speciale grond koopt bij de growshop (plagron, atami, etc. etc.).
                    zat=genoeg.... 10l is genoeg aarde voor een autoflower. Teveel aarde lijkt me geen probleem, te weinig kan de groei beperken.
                    water laten staan in de schotels = kans op wortelrot
                    Dank je wel, ga bij de volgende kweek zeker betere grond gaan halen. nu nog over potten gaat niet goed zijn voor de plantjes zeker?
                    ik wist niet dat dat wortelrot kon veroorzaken! dank voor de tip!

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Meglow heeft gelijk, maar in goede aarde kan je nog steeds planten verzuipen..
                  • rempie
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jun 2010
                    • 27

                    #12
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                    Ben je nu al gestopt met water geven?
                    heb nu al 3 dagen geen water meer gegeven (, de grond is nog steeds een beetje vochtig.
                    ik dacht eraan om morgen nog eens water te geven want dan gaat de grond wel aan de drogere kant zijn denk ik.

                    ze zien er wel al beter uit, morgen zal ik wat fotos posten

                    Comment

                    • Stemma
                      Exquisite Grower
                      420 Member
                      • Mar 2014
                      • 7415

                      #13
                      Til de potten eens op, als ze zwaar zijn geen water geven!

                      Iets te nat staan richt veel meer schade aan dan iets te droog staan.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      • rempie
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jun 2010
                        • 27

                        #14
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                        Til de potten eens op, als ze zwaar zijn geen water geven!

                        Iets te nat staan richt veel meer schade aan dan iets te droog staan.
                        Ok dank je wel.
                        welke grond is er dan wel goed voor te kweken? of haal ik dat in een growshop?

                        Comment

                        • Organisch
                          Banned
                          Lucky Member
                          • Nov 2016
                          • 714

                          #15
                          Ik zou overpotten hoor.
                          De oorzaak is wellicht teveel water ja. Maar ge moet nog wel meer dan een dikke maand he
                          Pot die wel stressloos over he. Je kan in je nieuwe pot een kuiltje maken op maat van de bloempot waar ze nu in staan. Dan past de aardekluit van je oude pot perfect in de nieuwe en veroorzaakt dat geen stress. Zachtjes toedekken en zeer zachtjes aandrukken.
                          Die gaan daar van opleven.

                          Gewoon die nieuwe pot opvullen en je oude pot daarin zetten om dat kuiltje op maat te krijgen. Als dat gebeurd is de oude pot verwijderen en de plant in het kuiltje plaatsen.

                          Comment

                          Bezig...