Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Omlaag krullend blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Omlaag krullend blad

    Korting op 420shop
    Nieuwe info zie mijn laatste post

    Hoi hoi, ben ik weer...

    Voor de gene die zich af vragen wat er gebeurd is met mijn kweek verslag. Naja bij deze koop nooit bio potgrond van Pokon....

    Dit maal met de PowerPlant van Wietzaadjes eigen merk. De planten gaan op zich deze keer super goed. Alleen 2 van de 4 hebben opeens dat al het nieuwe blad naar beneden krult. En de bladeren lijken erg dun en voelen een beetje aan als krantenpapier :p
    De planten zijn nu 24 dagen boven de grond. Waarvan de eerste 14 dagen in 1 liter potjes zaai&stek grond en toen over gepot in 20L. De aarde is gewoon simpele potgrond met helemaal op de bodem wat gemengde bemeste tuin aarde. Ik heb de pot ingewaterd met 1ml/L Biobizz Grow. Verder nog geen water gegeven. Zou er een overschot zijn aan stikstof? Of heb ik een C02 tekort. Ik heb namelijk nog geen lucht toevoer. Heb zonet een emmer met 2 liter water + 1kg suiker en gist opgehangen.
    Alle pijpen van de tent staan gewoon helemaal open. Er staat wel een ventilator in de tent van 8 watt. De plantjes bewegen een heeeel klein beetje. Mag het niet zijn denk ik?

    Heb wel een behoorlijke LED lamp hangen van 100x 10Watt diodes. 200Watt werkelijk verbruik. Hangt op 35cm. Maar deze hoogte hou ik al aan sinds de kiemplantjes. Dusja...

    Temp: 22gr
    Lv: 66%


    Nu dacht ik zelf misschien om de voeding eruit te spoelen maar ze staan dus onder led dus dat droogt nooit meer op.

    Wie kan mij nu weer helpen?

    Foto:

    cb42cef11f307bc364b6cecd29f0c882.png

    6f2c0b77d4952fb6460b1067c6074fa8.png

    7456fb7605c5bae04e6e03f4094a820b.png

    En deze foto is van eergisteren toen was de plant 3 weekjes oud. Ben er best trots op :]

    d5cd7150d02d101b79aa101f5b90897c.png
    Attached Files
    Last edited by Helemaal Top; 2 May 2018, 10:07.

    #2
    'Klauw'!

    Over klauw gaan veel verschillende theorieen rond, wat het lastig maakt om door de bomen het bos te zien.
    Een theorie over klauw is die van een (tijdelijk) te hoog opgelopen EC/Ph in het substraat. De oorzaak kan een combinatie zijn van:
    - te hoge temperatuur (in jouw geval niet aannemelijk, alhoewel we wel een aantal warme dagen hebben gehad. Btw, meet je die temperatuur van 22C op bladhoogte?)
    - periodes waarin te weinig water is gegeven (oplopende EC)
    - teveel meststoffen in het substraat en dan vnl. stikstof (mogelijk zijn je wortels aangekomen bij de laag bemeste tuinaarde(?))

    Je bladeren glimmen een beetje en zijn crispy, wat ook kan duiden op een overschot aan stikstof.

    Ik kan je weinig tips geven in deze, hopelijk zijn er wat meer ervaren growers die je kunnen helpen hoe hier mee om te gaan. In ieder geval zou ik for the time being even stoppen met voeding geven en zorgen dat je waterhuishouding op peil is. Wellicht kan het helpen om aan de ruime kant te gaan zitten zodat je langzaam een teveel aan meststoffen wegspoelt... maar goed, ik ben ook maar een rommelaar, dus wacht ff wat verdere reacties af.

    succes!

    Comment


      #3
      Ik negeer zo'n zaken. Ze zullen er weinig of geen last van hebben. Sowieso niet gaan spoelen op aarde, haal je enkel miserie mee.

      Comment


        #4
        Over klauw gaan veel verschillende theorieen rond, wat het lastig maakt om door de bomen het bos te zien.
        Een theorie over klauw is die van een (tijdelijk) te hoog opgelopen EC/Ph in het substraat. De oorzaak kan een combinatie zijn van:
        1. te hoge temperatuur (in jouw geval niet aannemelijk, alhoewel we wel een aantal warme dagen hebben gehad. Btw, meet je die temperatuur van 22C op bladhoogte?)
        2. periodes waarin te weinig water is gegeven (oplopende EC)
        3. teveel meststoffen in het substraat en dan vnl. stikstof (mogelijk zijn je wortels aangekomen bij de laag bemeste tuinaarde(?))
        1. Zou zorgen voor een kano-vorm met omhoogstaande randen. Dit is een plant met omgekeerde kano-vorm (randen wijzen naar beneden).
        2 en 3 zijn ongeveer hetzelfde: osmotische problemen.
        Ik mis nog: klauw door ventilatie die te hard op de planten staat, hierdoor sluiten de huidmondjes terwijl er wel veel verdampt moet worden, dat zorgt voor een kromstaand blad.
        Voor de rest erg goed samengevat!

        Het is inderdaad een typisch teken van een hoog stikstofgehalte in de bodem.
        Maar er is meer aan de hand, zie de gemengde bodems, slechte ventilatie en het toedienen van growvoeding bij redelijk jonge planten in een reeds zwaar bemeste bodem.
        Had je zelf een fertometer in de bodem gestoken, dan had je geweten dat voeden nog niet nodig was.

        Los daarvan, je haalt pokon aan:
        Is Pokon schuldig aan de mislukte kweek, of is een over-enthousiaste kweker de schuldige? Ik denk het laatste. Dat ken ik namelijk van mezelf ook. Makkelijk om de aarde de schuld te geven, maar ergens is het ook wel handig dat je als kweker weet waar je mee werkt en daar rekening mee houdt. Niet alles werkt even goed samen, en als je dat gaat forceren dan gaan de plantjes nogal dood.
        Zie bovenstaand vraagstuk als bewijs dat er nog wat verbeterd kan worden
        Ons enthousiasme kent vaak iets te veel impulsiviteit. Pokon is natuurlijk ruk en niemand moet het gebruiken, maar enige nuance is wel op zijn plaats.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Helemaal Top
          Helemaal Top commented
          Editing a comment
          Haha, ja ik snap je. Ik vind de hobby veel te leuk en ik wil niet meer dan 5 planten. Dus ik zit veel te veel te kl*ten. Maar Pokon was wel echt slecht de vorige keer...

        #5
        Oke het is dus voor een groot deel Stikstof denken we. Niets doen? Biobizz heeft volgens mij als eigenschap dat het door het bodemleven langzaam wordt omgezet in stikstof. Dus m.a.w. de hoeveelheid stikstof neemt misschien zelfs nog toe. Ontstaat er dan geen gigantische blokkade?

        Dank voor de antwoorden!

        Comment


          #6
          Ja, dat is dus het probleem met bio kweken, je kunt geen kant meer op als je mis zit. Het enige wat ik nog kan bedenken is om die bemeste laag onderin te vervangen door verse grond, maar goed mogelijk dat het meer kwaad doet dan goed door alle wortelschade en stress. Ik blijf bij mijn oorspronkelijke antwoord: water geven zonder voeding en er het beste van hopen, aardige kans dat het bijtrekt.

          Comment


            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
            Ja, dat is dus het probleem met bio kweken, je kunt geen kant meer op als je mis zit. Het enige wat ik nog kan bedenken is om die bemeste laag onderin te vervangen door verse grond, maar goed mogelijk dat het meer kwaad doet dan goed door alle wortelschade en stress. Ik blijf bij mijn oorspronkelijke antwoord: water geven zonder voeding en er het beste van hopen, aardige kans dat het bijtrekt.
            Oke. Alleen geef je met LED eens in de 10 dagen water

            Comment


            • Meglow
              Meglow commented
              Editing a comment
              Dat klopt... ik ken het probleem

              Voorheen kweekte ik met Spectraboxen, waarbij ik weinig water kon geven. Nu kweek ik met COB Led's en daarbij moet je een stuk vaker water geven, met als voordeel dat je dus beter kunt bijsturen. Wellicht is het iets warmer in mijn tent met die COB's, maar ik denk dat ze ook beter groeien waardoor ze ook meer water verbruiken naarmate ze groter worden en meer bladeren krijgen.

            #8
            De Purple Bud die ik nu binnen voorkweek (2 weken oud) krijgt ook klauwtjes. Deze staat echter in zaai en stek grond zonder voeding.

            Bij deze ontstaat klauw dus ook door gebrek aan verse lucht neem ik aan.

            Comment


              #9
              De foto's bovenaan zou ik nog niet echt klauw noemen.
              Gewoon een teken dat je boven de stikstofgrens zit, gezien je omschrijving: bemeste tuinaarde, bemeste potgrond en inwateren met Grow.
              Da's al 3x woordwaarde.
              Blad staat ook wat bol, te nat bij de wortels dus, en de plantjes bewegen in de wind wat zorgt voor te snelle verdamping.
              Een combinatie van alle omstandigheden, da's bingo.

              Verse lucht hebben ze niet veel nodig, dat lijkt me niet de oorzaak.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10
                Ik geef nog even een zwengel aan mijn topic zodat anderen er nog wat aan hebben.

                Het was een LV probleem. Mijn apparaatje had er na 6 dienstjaren genoeg van. Nieuwe aangeschaft en lv was bij lamp uit 88%!!

                Nu woon ik in een bos en staat de tent in de kamer aangesloten op de badkamer. Alleen al door het bos is de lv ~70% in mijn huis.

                Bij zo'n hoge lv kan de plant gewoon amper verdampen.

                Comment

                Bezig...
                X