Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren met bruine vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren met bruine vlekken

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik groei voor het eerst wiet en heb problemen met mijn planten.
    De bladeren aan de onderkant van mijn plant krijgen eerst bruinen plekjes, worden daarna geel en vallen van de plant af.
    Ik heb ze in begin april geplant, ze stonden eerst binnen tot het warm genoeg werd en ik ze daarna in een kas op mijn balkon gezet.
    De grond die ik gebruikt heb is van tuinland (ik weet niet precies welke soort) en ik heb er kippenmest en kalk aan toegevoegd.
    Ik geef ze sinds kort minder water in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Ook heb ik ze ondergesprayd met een mix van baking soda, appelciderazijn en water, (hierdoor zie je witte stippen op de bladeren in de foto's) maar het heeft niet geholpen.
    Het water dat ik gebruik is kraanwater.
    De temperatuur is ongeveer 20-30 graden overdag en 15-20 graden 's nachts.
    Ik doe de kas overdag niet helemaal dicht zodat de luchtvochtigheid en temperatuur niet te hoog worden.
    Weet iemand waardoor het zou kunnen komen?

    Groetjes JonkoJerry
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Ik zit aan twee dingen te denken.
          Kan veroorzaakt worden door voedingsoverschot.
          Of
          Die witte vlekjes kunnen beestjes zijn.
          Als je de onderkant van het blad met een vergrootglas bekijkt kun je ze misschien zien.....

          Comment


          • JonkoJerry
            JonkoJerry commented
            Editing a comment
            bedankt, ik zal er naar kijken! Het voedingsoverschot lijkt me inderdaad het probleem omdat het alleen maar erger werd toen ik ze overpotte en meer voeding had toegevoegd.

          #6
          lijkt eerder op een tekort, verkleuringen beginnen onderaan

          Comment


          • JonkoJerry
            JonkoJerry commented
            Editing a comment
            Ja en de verkleuring is over het hele blad en niet aan de randen. Ik ga binnenkort compostthee maken, hopenlijk lost dit het op

          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          lijkt eerder op een tekort, verkleuringen beginnen onderaan
          Op foto drie zie ik het toch over de gehele plant heen beowulf....
          Maja, zou ook aan de grond kunnen liggen aangezien hij niet weet wat het is...

          Prettige dag!!

          Comment


            #8
            Baking soda is natriumcarbonaat.. Da's niet onhandig, maar gewoon dom om te gebruiken. Het carbonaat breekt op, en er blijft natrium achter.
            Vergelijk dat met het geven van zeewater aan je planten.
            Azijn op het blad.. Wat was het doel daarvan? De lage pH breekt trichomen (niet de hars-trichomen, maar de normale die een tomaat ook heeft) af, dat zijn beschermers van de plant.
            Oplossing: plant met pot en al op zijn zij leggen en afspoelen met water. Dat water mag niet in de pot komen, dan gaat ze dood.


            Geel blad van onder naar boven: stikstoftekort.
            Compostthee duurt te lang, je kunt beter goedkope voeding halen voor planten. Kost een paar euro bij de action. Kijk goed of er sporenelementen in zitten, zo niet, zoek een andere voeding. Met sporenelementen voorkom je ook bruine vlekken.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • JonkoJerry
              JonkoJerry commented
              Editing a comment
              Ik gebruikte de bakingsoda en azijn als bestrijdingsmiddel omdat ik eerst dacht dat beestjes de oorzaak waren van de bruine vlekken.Ik ga zo langs de action om voeding te halen. Bedankt voor de tip!
              Last edited by JonkoJerry; 27 May 2018, 14:44.

            #9
            Maar beestjes worden daar helaas niet door afgeschrokken. Die hebben alleen extra voordeel bij een beschadigde plant. Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar het is allerminst logisch om die twee middelen te gebruiken tegen insecten. Het helpt gewoon niet en het beschadigt de plant.

            Tegen luizen kun je gif of neemolie gebruiken, tegen al het andere gaat dat geen zin hebben. Dat is het voordeel van de buitenkweek: je hoeft je niet druk te maken om 99,99% van alle beestjes. Enkel slakken, rupsen en luizen zijn een probleem wat echt verholpen kan/moet worden. Alle andere schade is nooit aanzienlijk genoeg om je oogst achteruit te laten gaan.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            #10
            Sorry, maar ik moet echt even heel hard lachen!
            Dit is namelijk de derde of zelfs vierde keer dat een beginnend kweker aan komt met een TOTAAAAAL verkeerde aanpak. Dankzij cnnbs.nl.

            Ik neem het jou niet kwalijk Jonkojerry, absoluut niet. Maar die website zou echt afgebrand moeten worden tot de grond.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • JonkoJerry
              JonkoJerry commented
              Editing a comment
              Bedankt dat je het zegt LR2, zonder jou waren mijn kinders waarschijnlijk dood gegaan!
          Bezig...
          X