Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergeling autoflower

    Korting op 420shop
    volgens mij heb ik een bladprobleem, ik heb het ook met het topic blad probleem oplosser geprobeerd maar ik kom er niet helemaal uit.
    nou heb ik ook informatie gevonden dat het tegen het einde van de bloei de herfst erin komt dus dacht voor de zekerheid vraag ik het even op het jd forum.
    het zijn 3 autoflowers 1 hindi kush en 2 master kush

    master kush 1



    mk11.JPG mk1.JPG








    master kush 2

    mk2.JPG mk22.JPG

    hindi kush



    hk1.JPG mk22.JPG

    en nu gaat het vooral om de master kush 1 maar ik zie bij de andere het zelfde beginnen.
    Attached Files

    #2

    Comment


      #3
      Geef je bloeivoeding? Zo ja, dan "hoort" dit er bij. Bloeivoeding blokkeert de opname van stikstof, en naarmate de bloei vordert takelt de plant verder en verder af. Ik vind dat geen goede kweekstijl, de 'herfst' is in mijn ogen een verheerlijking en verbloeming van feitelijk slechte verzorging, de verkeerde aanpak. Maar het zit diepgeworteld bij cannabiskwekers, dat gaat er niet zomaar uit. Ze wringen zich in bochten om het recht te praten (je zou voeding bijvoorbeeld kunnen proeven, terwijl met veel of weinig voeding, er niets verandert aan de smaak van verbrand plantmateriaal. Het oogsten en curen is daarvan de oorzaak). Fosfor en kalium (bloeivoeding) verdampen niet, die proef je sowieso niet. De hoeveelheid stikstof trekt vanuit het blad richting de top (da's vergeling) dus in de bloemen is de concentratie toch al relatief hoog. In het blad niet, maar die roken we niet.. Het enige wat er verder gebeurt is dat de weerstand van de plant achteruit gaat, net als het groei en bloeitempo. Maar dat is "herfst". Dat "hoort"..

      Zo nee, wat geef je dan? Geef je een universele voeding, dan had je 2 weken geleden voor het laatst mogen bemesten. Vanaf nu is het eigenlijk de rit uitzitten. Je kunt nog een poging wagen met vloeibare groeivoeding om de vergeling te remmen. Maar goed, als je dus al een langere tijd bloeivoeding geeft, dan heeft dat geen zin.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4

        Ik snap je 100% LR2, maar ik bedoel dat ik hier veeeeel slechtere ben tegen gekomen......( van daar dat commentaar in positieve zin) ...
        En met jou schrijven is alleen maar positief, maar verwacht geen wonderen voor iemand die pas begint...
        Last edited by QnQ; 1 June 2018, 22:22.

        Comment


          #5
          bedankt voor jullie reactie ik hoef me nu niet veel zorgen te maken maar voor de volgende keer wel proberen dit niet meer te laten gebeuren.

          ik kweek op aarde/cocos gewoon potgrond van het tuincentrum met plagron coco 50/50 (wat werd aangeraden voor autoflowers omdat ze dan een luchtiger medium zouden hebben)
          ik gebruik groei en aparte bloeivoeding van plagron (ik heb pas in de 2/3 week wat aanbevolen hoeveelheid groeie voeding en later 2 keer bloeivoeding)
          voor de rest geef ik gewoon kraanwater en soms wat azijn voor het zuur ofzo heb ik er zelf van gemaakt ik las citroensap dus dacht dat is zuur azijn ook hop erin.
          het geel zat er al een week of 2 in dus sindsdien geen voeding meer gegegeven of wat dan ook jawel water dan.

          maar wat ik begreep uit je verhaal LR2 is dat je beter geen voedig ken gebruiken maar hoe ken ik het dan beter doen de volgende ronde?


          Ipie nou dat is dan zeker niet heel slecht als je veel slechtere ben tegengekomen

          maar al met al maak ik me nu geen zorgen meer over deze 3 tot het einde

          Comment


            #6
            Dan heb je 't anders begrepen dan ik bedoelde denk ik

            Groeivoeding is het beste, voor alles, voor altijd, voor elk stadium na zaailing. Bloeivoeding daarentegen, zou zogenaamd goed zijn voor de bloei. Maar planten beginnen dan juist ontzettend af te takelen. Heb je ooit een mooie roos aan een kapotte struik gezien? Ik niet. De mooiste rozen groeien aan mooie struiken. Zo is het, in mijn ogen, ook met wiet: een gezonde plant geeft de beste opbrengst. Dan moet je dus geen bloeivoeding gebruiken. Universele of groeivoeding is hartstikke prima.
            Ik zeg zelf dus kappen met bloeivoeding, en gewoon af en toe groeivoeding blijven geven. Dan blijft de plant tot het einde gezond. Dat is dan voor de volgende ronde. Nu kun je ook best eens een dosis groeivoeding meegeven, dat remt de vergeling, maar het zal niet volledig stoppen.

            Het hele lulverhaal daar omheen, en hier ook weer, sorry.. Dat is om duidelijk te maken dat ik het zo gek vind dat mensen dus voor de oogst al hun plant naar z'n grootje beginnen te helpen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Last edited by QnQ; 1 June 2018, 22:22.

              Comment


                #8
                Let wel, ik ben een roepende in de woestijn. Ik heb die discussie vaak gevoerd met mensen en ik heb het merendeel niet kunnen overtuigen.
                Ik vind het zelf ook prettig om een achterliggende gedachte duidelijk te maken (En te krijgen). Echter, dat achterliggende verhaal heb ik met bloeivoeding nooit biologisch kunnen verklaren. Geen enkel plantenboek, van simpele foldertjes tot geavanceerde plantenfysiologie, heeft een passend antwoord op bloeivoeding. Het lijkt me een van die wiet-mythes die veel te ver is doorgeslagen, men is er zo veel geld mee aan het verdienen, dat ze zichzelf in de vingers snijden als ze de onzin er van zouden bewijzen. Ik bedoel maar: twee flessen voeding leveren veel meer geld op dan een enkele.
                Dat we met tomatenvoeding van een euro hetzelfde resultaat halen als met een fles van vier tientjes, dat beginnen mensen nu een beetje door te krijgen. Over 10 jaar bestaat er geen bloeivoeding meer.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  Ik begin hier ook steeds meer te merken dat de meeste voeding onzin is.
                  Ik geef af en toe nog wat Canna om het bodemleven op gang te krijgen, enkel omdat ik niks beters/goedkopers weet. Als ik een alternatief had, zou ik dat graag doen.

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Ik ben het 100% eens met LR2, dus hoor zijn geschreeuw in de woestijn!
              Bezig...
              X