Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine plekken en dood blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine plekken en dood blad

    Korting op 420shop
    Dag mede wietkwekers,
    Enkele maandjes terug ben ik begonnen met mijn eerste erg amateuristische kweekje met 4 planten. 1 lavender en 3 hollands hope. Ik had mij van tevoren wat ingelezen en vond dat een bodem samengesteld uit kokosbodem en normale bodem met wat kalkkorrels prima werkte. Echter ben ik bang dat ik hier de fout ben ingegaan. Nu zie ik op mijn planten, vooral bij de hollands hope, allemaal lelijke bruine plekken ontstaan en dat vooral de onderste bladen dood gaan.(Foto's onderaan) In tegenstelling tot mijn lavender die het best prima doet zijn ze ook niet heel dicht en groot qua blad.
    Door de voor bemeste bodem denk ik dat het misschien een stikstof overschot is. Ik zou graag van jullie horen wat jullie hiervan denken en hoe ik dit kan oplossen.
    Alvast bedankt,
    Groet,
    marni00
    Foto's:
    https://imgur.com/a/7FTBhAq

    #2
    Kalkkorrels? Waarom heb je die toegevoegd? En watvoor type?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • marni00
      marni00 commented
      Editing a comment
      Het zijn kalkkorrels van Florentus, zou de pH hierdoor misschien veel te hoog zijn?

    #3
    Ja, dat is een ding. Het tweede ding is dat het zuivere kalkkorrels lijken te zijn; er zit geen Mg bij. Dat zorgt voor een onbalans.
    We geven daarom liever calcium en magnesium tegelijk, maar nog vaker is dat totaal niet nodig.

    Als je de pH eens kunt testen, dan zou dat mogelijkheden scheppen; is die te hoog, dan zul je water moeten gaan verlagen. Is die in orde, dan moeten we in een andere hoek zoeken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #4
      Heel erg bedankt! Ik zal magnesium en een pH meter aanschaffen en deze controleren!

      Comment


        #5
        Ik zie geen foto's.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Oei, ik had gehoopt dat het linkje naar imgur werkte.
          Nogmaals de foto's:
          Attached Files

          Comment


            #7
            En je hebt ze binnen staan, of buiten, of allebei ?
            Wat is er met dat plastic ?
            Is dat een zak, die in de pot zit ? Eentje die de gaten in de pot afsluit ?
            Heb je ze nat gesproeid ergens mee ?

            Kokosgrond en gewone grond en kalk....en waar je dat gezien hebt, daar ontstonden geen problemen na een paar weken ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Een tijdje lang, toen ze nog klein waren hebben ze vooral 's nachts binnen gestaan. Nu het niet meer heel koud is in de nacht staan ze altijd buiten. Als het gaat regenen zet ik ze onder een afdakje. De zak die je ziet zit inderdaad in de pot om de gaten af te sluiten, want deze waaren een beetje groot waar zand uit liep. De kleinste plant kreeg wat bladluis, waarna ik deze heb ingesproeid. Echter waren de donkere bruine puntjes er hiervoor ook al.
              Ik weet niet meer precies waar ik had gevonden dat het mixen van die bodems werkt.
              Hopelijk kan ik m'n plantjes nog gauw beter maken!

              Comment


                #9
                Dat water kan niet weg lopen zoals Q zegt he met die zak probleem 1
                plant snoeien om dat je blad luis heb niet slim plant heeft zijn bladeren nodig als zonnen colecktors
                God was never on your side..

                Comment


                  #10
                  Ik geef echt niet veel water en wacht tot de bovenste laag een stukje is opgedroogd.
                  Ik had de plant niet gesnoeid hoor, alleen besproeid met anti-luizenmiddel.

                  Comment


                    #11
                    Dus ik weet echt niet wat er aan de hand is. Ik zal de pH meten en even wat magnesiumkorrels toevoegen. Zou het dan kunnen dat de bruine puntjes door een overschot stikstof veroorzaakt worden? Doordat een gedeelte van de aarde dus bemest is. Als dit het is, is er dan iets aan te doen?

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Het kan allemaal.
                      Net zo goed als alles wat hierboven genoemd is door iedereen.
                  Bezig...
                  X