Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nieuwe bladeren lichter van kleur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe bladeren lichter van kleur

    Korting op 420shop
    Beste forum leden,

    Momenteel met mijn eerste kweek bezig.
    het gaat hier om zaadjes van royal queen seeds en deze zijn geplant in plagron potgrond.

    ze zijn nu bijna twee weken oud en groeien ontzettend hard. Probeer de tempratuur rond tussen de 27-31 graden te houden overdag.

    Nu sinds vandaag beginnen er weer nieuwe bladeren te komen en deze zijn veel lichter van kleur.. door nog een leek te zijn op het gebied van wiet kweken wou ik jullie vragen wat hier de oorzaak van kan zijn en of dit kwaad kan ja of de nee.

    Bij voorbaat dank!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Nieuw blad heeft een andere kleur, omdat het nieuw is.
    Nooit gezien op zo ongeveer elke andere plant in de wereld?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Ah zo, eigenlijk nooit echt op gelet als ik eerlijk ben.. ben sowieso al niet zo snugger dus kom ik altijd overal later achter.

      Bedankt voor je reactie!

      Zijn er nog tips wanneer ik beste kan beginnen met bijvoeden? Ik heb nog 10 liter plagron alga bloom staan. Bedankt LR2!

      Comment


        #4
        Ah joh, zo beginnen we allemaal. Over een jaartje of wat kijk je opeens helemaal anders naar planten..
        10 liter bloeivoeding.. Ehh.. Daar kun je mee beginnen in de derde of vierde week van de echte bloei (dus met pruikjes), tot de vijfde of zesde week van de bloei.
        Je hebt genoeg voeding voor 10 jaar dan.

        Over 2 weken is het tijd voor een grotere pot, begin daar maar mee.

        Alternatief op voeding: geef universele fruit of planten voeding, je weet wel, die niet 1000 euro per liter kost. Maar gewoon een tientje of minder per kiloverpakking. Van de bouwmarkt of het tuincentrum. Dan bloeien ze buiten veel mooier af. Daar kun je over 2-3 weken mee beginnen. Gewoon, een eetlepel per maand ofzo. En als je zien dat ze meer nodig hebben, dan wat meer.
        Ik weet het, de growshop smeert ons van alles aan onder de noemer dat het speciale wietvoeding is en de belofte dat ze kapot gaan bij elke andere voeding. Da's een verkooptrucje..
        Tien jaar geleden heb ik eens bloeivoeding geprobeerd, dat beviel toen niet. Sindsdien doe ik het met componenten van N, P en K die ik zelf samenstel. Kostte me 3 jaar geleden een keer 20 euro, en ik ben nog niet op de helft van de verpakking.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Bedankt voor het uitgebreide advies. Ga d'r zeker mee aan de slag. Ze staan nu in een kas in 10 liter emmers. Heb een 6 meter gracht uit gegraven van een meter diep en deze gevuld met potgrond en zet ze dan gelijk in de volle grond denk ik haha.

          Comment


            #6
            Ook de nieuwe bladeren zijn nu donkerder van kleur! Bedankt LR2!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            Bezig...
            X