Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele plekken op bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele plekken op bladeren

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik groei voor het eerst wiet en heb problemen met mijn planten.
    De bladeren aan de onderkant van mijn plant krijgen eerst bruinen plekjes, worden daarna geel en vallen van de plant af.
    Verder krijgen sommige bladeren gele stippen met gaatjes er in, en een paar bladeren aan de bovenkant van mijn plant worden bij de punt geel.
    Ik heb ze in begin april geplant, ze stonden eerst binnen tot het warm genoeg werd en ik ze daarna in een kas op mijn balkon gezet.
    De grond die ik gebruikt heb is van tuinland (ik weet niet precies welke soort) en ik heb er kippenmest en kalk aan toegevoegd.
    Ik geef ze sinds kort minder water in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Ook geef ik ze 2x per week voeding (NPK 1,2-0,1-3,6)
    Het water dat ik gebruik is regenwater.
    De temperatuur is ongeveer 20-30 graden overdag en 15-20 graden 's nachts.
    De kas is niet helemaal dicht zodat de luchtvochtigheid en temperatuur niet te hoog worden.
    Weet iemand waardoor het zou kunnen komen?
    Last edited by JonkoJerry; 23 June 2018, 14:08.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Kalk trekt de pH omhoog. Kalk is bedoeld voor een gazon, niet voor wietplanten. Da's iets wat je nu niet meer kunt verhelpen. Behalve door regenwater te blijven geven, da's dus goed.

                  Je voeding is nogal vreemd; er zit 3x zoveel kalium in als stikstof. Dat zou je beter omgekeerd kunnen hebben; meer stikstof (N) dan P en K. Of als je nog wat van die mest hebt die je door de aarde gemengd hebt, dan mag je best twee of drie eetlepels door de toplaag werken. Laagje verse potgrond erover, keertje watergeven en klaar ben je.
                  Probeer dat even te fiksen, de planten lijken honger te krijgen namelijk.

                  Voor de rest zien ze er oke uit. En met die kleine aanpassing in voedingstoffen, gaat het denk ik wel helemaal goed komen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • JonkoJerry
                    JonkoJerry commented
                    Editing a comment
                    Bedankt voor je advies, ik heb ze wat extra mest gegeven. De kleine plant stond eerst achter in de kas waardoor hij minder zonlicht kreeg.
                    Groetjes JJ

                  #10
                  Dat sommige bladeren onderop geel worden en nagenoeg afsterven hebben we volgens mij allemaal wel last van (ik iig wel, sommige planten hebben het erger dan de ander) , die bladeren heeft de plant niet meer nodig en laat ze verwelken. Die foto met die bruine plekken op de stam zou ik me eerder zorgen om maken, lijkt een beetje op stamrot.. Verder de gele bladpuntjes etc zal zoals hierboven mooi beschreven aan je voeding liggen

                  Comment


                  • JonkoJerry
                    JonkoJerry commented
                    Editing a comment
                    Weet jij of groene zeep geschikt is voor stamrot? Ik lees steeds verschillende dingen.
                    JJ

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Dat stuk in bericht #4 kan je rustig afknippen, dat hou je niet goed.

                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    De oplossing voor rot is inderdaad wegknippen. Meer is er niet aan te doen, behalve als je het makkelijk wilt verspreiden, met bijvoorbeeld zeep.
                Bezig...
                X