Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem of normale progressie ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem of normale progressie ??

    Korting op 420shop
    Op enkele fan bladeren (en alleen onderaan) is het blad niet zo mooi meer. Ziet er normaal uit?? Of moet ik actie ondernemen?
    De planten (2 x Northlight AF) hebben geen enkele bijvoeding van mij gehad.

    Ik hoor graag van de experts onder u

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Niks doen soms sterf er gewoon een blad af.
    kan je is foto maken van heel de plant en ruikt je plant al ? ik heb zelfde staan
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Ze hebben honger.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Honger? Bammetje oude kaas? hahaha.
        Wat denk je waar ik ze het beste mee kan bijvoeden??

        @Belladonna: Zie hieronder. Foto vers van de pers.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Je plant ziet er mooi groen uit en ze is in bloei ik zou niks bij voeden is gewoon een oud blad wat ze niet meer nodig heeft en los laat ze zuigt het eerst nog effe leeg.
          En ik lust wel 2 zachte broodjes met hagelslag puur aub
          Q hoeft effe niks die neem wel een koekje of zo
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            P.s we zitten op de veranda neem je ook koffie mee
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Ja, da's het probleem
              Het blad laat een tekort aan groeivoeding zien, maar ze staat inmiddels in bloei.
              Ik zou ze toch een paar keer groeivoeding meegeven.
              Omdat je 'zo natuurlijk mogelijk'' wil kweken, een organische voeding, 2 of 3 keer, geen volle dosis.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Ik zou niet voeden en me niet zo druk maken om die bladeren zijn ook oude bladeren
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Ik ben zelf fan van gezonde planten. Planten die ongezond zijn, die krijgen gekke kleuren en die zijn vatbaarder voor ziektes.
                  Ziektes zijn vaak schimmels, beestjes en rot. En dat moet je niet willen in de toppen.

                  "ja maar LR2, dan proef je voeding in de toppen!"
                  "Nee, dat doe je niet. Slecht oogsten en slecht curen, dat proef je. Dat blad dat nu geel wordt, wordt geel omdat alle voedingsstoffen daar vandaan, naar de toppen verplaatst worden. Dat kost 2x meer energie en uiteindelijk zit er nog steeds even veel voeding in de toppen maar is er dus een bult energie verspild aan het afbreken van het blad beneden, om het boven weer op te bouwen. Liever zorg je er voor dat die energie naar de topgroei gaat, door ook de onderkant gezond en gevoed te houden. Dat is biologisch, maar toch slim kweken."

                  Hoezo biologisch? Je houdt later rijkere compost over, en met een beetje mazzel zonder sporen van meeldauw of botrytis (want: gezonde plant!). Prima herbruikbaar.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X