Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad, ondanks kippen/koeienmest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad, ondanks kippen/koeienmest

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    De blaadjes van mijn plantjes worden geel aan de onderkant! Via de bladprobleemoplosser ben ik er achter gekomen dat dit een (N) Stikstof te kort is.

    dit kan goed kloppen want ik heb er per plant 2 eetlepels gedroogde kippen en koeien mest doorheen gedaan. Maar deze mest had een grote (P) foutje dus. Daardoor is er ook verbranding opgetreden en mij werd aangeraden om geen voeding te geven komende 4-6 weken.

    dus ik ga er nu van uit dat de plantjes een overvloed aan P en K hebben maar een tekort aan N.

    Is het nu slim om een beetje mest met een hoge N toe te voegen of zal er dan weer verbranding plaats vinden?

    ik hoor graag wat jullie er van denken
    20180706_210114.jpgook controleer ik de PH waarde niet. Dus ik denk misschien ook er de mogelijkheid is dat de plantjes niet goed voedingsstoffen kunnen opnemen door een te hoge PH. (Ik geef kraanwater omdat het zo droog is deze dagen)

    ps: eerste kweek

    #2
    Gaan we weer. We blijven bezig.
    Ikke niet, ik ben wel klaar met geel blad na tien dezelfde topics in een paar weken. Misschien volgende week weer.
    Iets bagatelliseren wat reeds onbeduidend is, dat kan niet.
    No worries, een doe even de hele plant of de plaat zetten. Want met alleen de onderkant hebben we een detail maar geen overzicht.
    Ik kan me blind staren op een onbenullig detail. En daardoor blind blijven voor het totaalplaatje. Snap je wat ik bedoel?
    Succes met je plantje!
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3
      20180707_144001.jpg 20180707_144021.jpg 20180707_143956.jpg 20180707_144008.jpg

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Weet je al wat het kan zijn? Heb je weleens gehoord van ouder blad dat als eerste afsterft?
        Ze zien er groen uit en hebben genoeg vingers aan het blad zitten.

      #4
      Afstervend blad is normaal. Maar op zulk formaat plantjes zou dat hooguit net moeten beginnen.
      Ze kijken wat lichtjes groen, dus er mag best wat bijgemest worden. Nog eens twee eetlepels, maar dan iets met hoog in N.
      En dan de ene eetlepel vandaag of morgen, de andere over 5 dagen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5
        Oke super, ga ik doen

        Comment

        Bezig...
        X